کنفرانس دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا، دلایل عدم حضور هجری

آکام نیوز:روز شنبه مورخه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ نشستی با حضور عده ای از نیروهای باصطلاح اپوزوسیون ایران در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا برگزار شد که هدف از این کنفرانس بحث درمورد مسائل پیش روی ایران، از جمله مسائل حقوق بشر و تشکیل حاکمیت جایگزین جمهوری اسلامی ایران بوده است ، کنفرانسی که به هیچ وجه ارزش علمی ، سیاسی و یا تاریخی نداشته و با وجود آنکه تقریبا برای تمامی گروههای اپوزیسون ایرانی با هر برنامه و مرام و عقیده ای دعوتنامه فرستاده شده بود با کمترین استقبال در میان احزاب اپوزیسیون مواجه شد.

این نشست تنها عبارت بوده است از اجاره یکی از سالن های دانشگاه جورج واشنگتن برای اعلام وجود اشخاصی مانند” علیرضا نوری زاده ” ضد انقلاب فراری ، که در سرکیسه کردن آمریکایی ها تبحر فراوان و سابقه طولانی دارد . نوری زاده هدف از برگزاری این کنفرانس را اینگونه بیان می کند : «شرکت کنندگان به دنبال آزادی ایران از چنگ ملاها هستند، ما دوستدار همه مذاهب و اقوام هستیم و به دنبال آزادی بیان. دراین جمع کسی به دنبال تجزیه طلبی نیست.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا “ریچارد سیکورد” که با سلطنت طلبان قرابت زیادی دارد و در آرزوی بازگشت ایران به دوران سلطنت پهلوی است در این کنفرانس سخنرانی کرده و با ابراز عصبانیت از مقاومت ایران در سوریه چنین می گوید : “مردم ایران زیر فشار اقتصادی و نابسامانی و سرکوب قرار دارند در حالی که حکومت ایران پول آنها را برای ماندگاری بشار اسد صرف می‌کند.”

سخنرانان و شاید تنها شرکت کنندگان این نشست چند نفره عبارتند از : بهرام بهرامیان، از اعضای پیشین جبهه ملی ، عبدالله مهتدی و شهریار آهی که قسمتی از سخنان آنان را بررسی میکنیم .خاطر نشان می سازد حضور عبداله مهتدی یکی از دلایل عدم شرکت هجری بوده است. چرا که قبلاً هماهنگ شده بود از جانب کُردها یک نفر صحبت کند و زمانی که هجری متوجه شد مهتدی قرابت نزدیک تری با اپوزیسیون ملی گرا دارد و نمی تواند وقت سخرانی بگیرد، اجباراً در این نشست شرکت نکرد.

بهرام بهرامیان میگوید: مردم ایران خواستار حکومتی دموکراتیک هستند و فقط این مردم هستند که می توانند تغییرات واقعی را ایجاد کنند.

عبدالله مهتدی، رهبر کومله نیز اعلام کرد که خواستار ایرانی آزاد و سکولار، با حفظ وحدت ملیت و حفظ حقوق اقوام با مشارکت جمعی است ” و البته نکته قابل توجه در سخنان مهتدی سخن از حقوق اقوام است و حفظ وحدت ( تمامیت ارضی ) ایران است ، ابتدا نوری زاده میگوید که کسی در این جمع بدنبال تجزیه ایران نیست و بعد از این سخن عبدالله مهتدی به تایید سخنان نوری زاده میپردازد و این همان دوگانگی رفتاری است که رهبران احزاب کردی به آن گرفتارند از یک سو از استقلال کردستان سخن می گویند و از آن برای جذب جوانان بهره میگیرند و از سوی دیگر در مجالسی که قرار است کمک مالی دریافت کنند سخن از تمامیت ارضی ایران است . البته برافراشتن پرچم سلطنت طلبان و رژیم شاه در این مراسم و سخنرانی مهتدی در زیر لوای این پرچم نیز جای تامل فراوانی دارد .

شهریار آهی نیزکه در رویای خود سیستم سیاسی ایران تغییر کرده و جمهوری اسلامی ایران نابود شده است برای آینده بعد از جمهوری اسلامی برنامه ریزی میکند و چنین میگوید : این ائتلاف باید خود را برای روزهای پس از تغییر رژیم در ایران آماده کند و جلوی هرج و مرج را بگیرد، ائتلاف باید به دنبال جامعه چند صدایی باشید که در آن همه گروه ها بتوانند حرف خود را بزنند.

نکته مهم : بسیاری از احزاب و گروهک ها مخصوصا احزاب کردی و منافقین حاضر نشدند در این کنفرانس شرکت کنند و دلیل این اقدام خود را معلوم نبودن ماهیت و روشن نبودن اهداف این کنفرانس دانسته اند همچنان که سایت کردستان میدیا وابسته به حدکا اطلاعیه ای از نمایندگی این حزب در آمریکا درج نموده و به علل مشارکت نکردن این حزب در کنفرانس اشاره کرده است هر چند دلیل اصلی آن در بالا توضیح داده شد و هجری به خوبی دریافت کرد با وجود دیپلمات سخنوری مثل مهتدی چیزی برای ارائه ندارد و اینگونه است که این کنفرانس نیز به جمع تمامی کنفرانسهای اپوزیسون می پیوندد که نتیجه ای بغیر از شکست و نمایش پراکندگی اپوزیسیون ایرانی نداشته اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا