خبرفوری/کشته شدن ۲ پیشمرگ باج گیر گروهک تروریستی حزب دمکرات کردستان ایران+عکس

آکام نیوز:بنابر گزارشات منتشره‌ از رسانه‌های حزب منحله دمکرات کردستان ایران “حدکا” عصر ۲۶ تیر ۱۳۹۷ در مقرهای مرزی این گروهک که‌ برای دریافت گمرک اجباری از کولبران بی بضاعت دایر کرده‌اند،دو پیشمرگ حدکا به‌ اسامی “رحیم رستم داستان” اهل مهاباد و “ادریس درویشی” اهل پیرانشهر کشته‌ شده‌اند.

کردن این مقرها در مناطق مرزی طی چند سال اخیر به‌ رقابتی بین احزاب کمپ‌نشین برای دریافت گمرک “باج زورکی” تبدیل شده‌ است و این موضوع بارها اعتراض روستائیان و کولبرها را در پی داشته‌ است که‌ حتی بعضا خواستار شده‌اند که‌ از طریق جمهوری اسلامی از شر این راهزنان نجات یابند.

حتی در موضوعی که‌ سال گذشته‌ روی داد به‌ علت دزدی کردن پیشمرگ‌های کومله‌ از باغات مردم روستای “گونده‌ ژور” درگیری شدیدی بین مردم روستا و تفنگداران کومله‌ روی داد که‌ در نتیجه‌ آن دو برادر اهل روستا کشته‌ شدند و مردم روستا هم مقرهای آنان را آتش زدند و از روستا بیرونشان کردند….

در حال حاضر این گروهکها در گوشه‌ و کناری از مرزها که‌ مسیر کولبرها می‌باشد،مقرهایی ایجاد کرده‌اند و مشغول باج‌گیری هستند که‌ گاها نیز با نیروهای هنگ مرزی درگیر میشوند که‌ نمونه‌ قریب آن درگیری در منطقه‌ هنگ مرزی پیرانشهر بود که‌ “سامان شیوه‌سلی” از پیشمرگ‌های حدکا کشته‌ شد و حدکا از آن داستان‌ها و قهرمانی‌ها ساخت که‌ در واقع اصلا قصد و هدف درگیری یا مسئله‌ سیاسی و امنیتی نبوده‌ است.

امروز هم در پی شکایت‌ها و اعتراضات پی در پی مردم مرز نشین،هم در اقلیم کردستان و هم در داخل ایران نسبت به‌ حضور اعضای این گروهکها و اذیت و آزار کشاورزان و کاسبکاران،نیروهای نظامی ایران چند مقر از محل‌های باج‌گیری این گروهها را مورد حمله‌ قرار دادند که‌ در نتیجه‌ آن دو عضو تازه‌ و نوجوان دمکرات کشته‌ شدند.

جدیدا حزب منحله دمکرات در یکی از تاکتیک‌هایش از اعضا و پیشمرگ‌های خام و بی‌تجربه‌ و حتی دختر بچه‌هایی که‌ توانایی بالا رفتن از کوهی را ندارند و بدون موضع هستند،برای به‌ کشت دادن استفاده‌ می‌کند،چون این افراد چنان آگاهی و شناختی از قوانین ندارند و حتی خانواده‌هایشان نیز هم،به‌ این وسیله‌ هم پروسه‌ی شهید سازی در جریان است و هم سکوت کردن آمریکا و عربستان در قبال مبالغی که‌ به‌ هجری داده‌اند را تضمین می‌بخشد.

کشته‌ شدن افراد نوجوان و خامی که‌ نه‌ شناختی از جنگ‌های پارتیزانی دارند و نه‌ تجربه‌ درگیری مسلحانه‌ و نه‌ حتی قدرت بدنی کافی برای مانور در کوهستان‌های کردستان را دارا می‌باشند،به‌ جزء از این موارد چه‌ سودی برای حدکا و سران کرد کشش دارد؟؟؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا