توپ فسفری و تاکتیک نخ نما شده ی گروه های تجزیه طلب کردی

آکام نیوز:طی روزهای اخیر رسانه های وابسته به گروه های مسلح و تجزیه طلب دمکرات و کومله با هدف تحریک احساسات شهروندان کرد علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعای استفاده سپاه پاسداران از توپ فسفری برای توپباران مناطق مرزی کوردستان را مطرح کرده اند.

به گزارش آکام نیوز،رسانه های حدکا و کومله با بکاریگیری تاکتیک دروغ بزرگ و برجسته سازی ادعای خود در تلاش هستند تا افکار عمومی را از اقدامات خرابکارانه خود در مرزها منحرف سازند.

نکته مهم در ادعای این گروه ها این است که اتاق های فکر این رسانه ها قبل از طراحی دروغ خود اصلا به این موضوع فکر نکرده اند که آیا به لحاظ فنی و نظامی امکان سوارکردن مواد فسفری روی گلوله توپ های جنگی ۱۰۵-m115-122-d30 وجود دارد یا خیر؟  نکته مهمتر اینکه در شرایطی که در نواحی مرزی غرب ایران باد از جهت غرب به شرق می وزد آیا نیروهای ایران از بمب فسفری که بلافاصله مواد آن بسوی خودش بر می گردد استفاده خواهند کرد؟

ناکامی اخیر حدکا در انجام اقدام تروریستی در داخل ایران نیز در طرح ادعای فسفری این گروه تاثیرگذار بوده است. اولین تیم اعزامی گروه تجزیه طلب حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) که شامگاه هجدهم خرداد ١٣٩٧، به سمت مرز سیاه کوه اشنویه در حال حرکت بود در کمین نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گرفتار شد.

در پی تیراندازی بین دو طرف و با توجه به اشراف پایگاه مرزی ایران و تسلط آن بر موقعیت جغرافیایی تیم حدکا،در این درگیری مسلحانه‌ در ساعت ۳ نصف شب، ۴ نفر از جدایی طلبان حدکا به نام های آسو ارجمندی (فرزند اسماعیل ارجمندی کادر حزب)،یوسف حاج،حاتم رسول زاده و افشار مامند کشته،۳ نفر زخمی و مابقی به سمت عراق متواری می‌شوند.

این در حالیست که هفته گذشته برخی منابع خبری در اقلیم کردستان عراق از نشست محرمانه مسئولان حدکا با مقامات کنسولگری عربستان سعودی در اربیل خبر دادند که ارائه طرح هایی برای ناآرام کردن مناطق مرزی ایران محور اصلی این نشست بوده است.

“محمد جلیل مرگه سوری” روزنامه نگار کرد عراقی که بارها به دلیل نوستن مطالب انتقادی علیه مسعود بارزانی از سوی تشکیلات امنیتی اقلیم کردستان احضار و تهدید شده است ، عربستان سعودی را کارفرمای جدید حدکا خوانده و می گوید:

نشست محرمانه اخیر بین حدکا و مقامات کنسولگری عربستان با میانجی گری جریان بارزانی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا