رامین حسین پناهی کومله ای،فعال حقوق بشری یا شورشی تجزیه طلب مسلح؟

آکام نیوز:مدتهاست که شبکه های تلویزیونی و رسانه های وابسته به گروه های تجزیه طلب همچون پژاک،کومله،حدکا و …با هدف انحراف افکار عمومی و اثر گذاری بر روند پرونده “رامین حسین پناهی” عضو مسلح گروهک تروریستی کومله،اقدام به فضاسازی و انتشار خبرهای بی اساس می کنند .

به گزارش آکام نیوز،نقطه مشترک این رسانه ها این است که رامین حسین پناهی را به عنوان یک فعال حقوق بشری و یا فعال سیاسی معرفی کنند،این در حالی است که عفو بین‌الملل پیشتر گزارش داده بود که رامین حسین‌پناهی به همراه سه عضو دیگر کومله، در کمین نیروهای سپاه پاسداران افتاده و پس از زخمی شدن در جریان “تبادل آتش” دستگیر شده است.

دادگستری کل استان کردستان نیز اواخر خرداد ماه ۹۷ با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس مدارک مستند “رامین حسین پناهی” سال ها قبل از دستگیری تحت تاثیر برادرانش که عضو گروه تروریستی کومله می باشند جذب این گروه شده و برای آنها در داخل کشور فعالیت هایی داشته است. ایشان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ بصورت غیر قانونی از کشور خارج و به این گروه می پیوندد و پس از گذراندن دوره های ضد امنیتی در قالب یک تیم نظامی برای انجام اقدامات تروریستی و ترور شهروندان در تیر ماه ۱۳۹۶ به داخل کشور اعزام که در درگیری با نیروهای نظامی سه نفر از عناصر نظامی گروه کشته و ایشان نیز دستگیر می شوند.  هنگام دستگیری وی مسلح به سلاح کلاش، اسلحه کمری و نارنجک بوده.

امجد حسین پناهی برادر رامین که خودش در خارج از کشور بسر می برد در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت:

برادرم دو سال پیش ایران را ترک کرد و در کردستان عراق به عضویت کومله در آمد.

فضاسازی رسانه های وابسته به جریانات تجزیه طلب و مسلح درباره رامین حسین پناهی به فضاسازی رسانه های پژاک درباره فرزاد کمانگر عضو اعدامی این گروه در سالهای گذشته شباهت بسیار دارد. رسانه های پژاک نیز با برجسته کردن شغل فرزادکمانگر (معلمی) سعی داشتند وی را یک فعال فرهنگی معرفی کنند.

در مستند “سایه تروریسم” فردی به نام جهانبخش وکیلی که برادرش فرهاد همراه با فرزاد کمانگر اعدام شده بود می گوید: اگر فرزاد هرسال ۵ دانش‌آموز تحویل جامعه می‌داد که معتاد نباشند،خدمت بود نه اینکه فرزاد را بفرستند دینامیت کار بگذارد. اصلا درست نیست که یک معلم به دینامیت دست بزند. معلم قلم در دست دارد و  اگر قلم از دستش افتاد دیگر وای به حال ملت.

وجود ده ها عکس از رامین حسین پناهی بصورت مسلح و با لباس شبه نظامیان کومله که از رسانه ها و نشانگاه های همین گروه پخش شده و اذعان برادرش که وی در کردستان عراق به کومله پیوسته است و نیز گزارش عفو بین الملل و تائید تبادل آتش بین تیم نظامی رامین حسین پناهی و نیروهای سپاه، همگی شواهدی غیر قابل انکار است که نشان می دهد رامین حسین پناهی فعال حقوق بشری بوده یا شورشی تجزیه طلب مسلح؟

بدون شک نا امنی در نواحی مرزی که عامل اصلی آن ورود مخفیانه اعضای گروه های مسلح تجزیه طلب پژاک،کومله ،حدکا و غیره می باشد راه را بر توسعه مناطق مرزی و رونق مناطق آزاد تجاری و گذرگاه های مرزی می بندد و اکنون مطالبه جدی مردم کردستان و نواحی مرزی غرب کشور این است که از فعالیت های خرابکارانه گروه های جدایی طلب برای نا امن کردن مناطق مرزی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا