فوری/شکایت مسیحیان هرموته از حزب منحله دمکرات+گروهک دمکرات در آستانه اخراج از کویسنجق

آکام نیوز: دادگاه عالی عراق و دادگاه حکومت اقلیم کردستان عراق به شکایت مسیحیان هرموته بر علیه حزب منحله و جنایتکار دمکرات کردستان عراق رسیدگی می کند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که مسیحیان روستایهرموته از گروهک تروریستی دمکرات شکایت کرده و خواستار اخراج این گروهک شده اند.

به گزارش آکام نیوز از کویه ساکنین روستای مسیحی نشین نزدیک کمپ های دمکرات هرموته از حزب دمکرات به دادگاه عالی حکومت اقلیم کردستان عراق شکایت کردەاند.

در دادخواست این عده آمده است؛

ما از حکومت اقلیم کردستان عراق می خواهیم هر چه سریع تر نسبت به تخلیه کمپ های حزب دمکرات کردستان ایران از این منطقه اقدام کنند و حزب دمکرات باید از اینجا برود.

روستائیان مسیحی نشین که مزرعە زیتون دارند نگران آسیب دیدن مزارع گرانقیمت خود در نتیجه امکان حملات دوباره سپاه به این گروهک هستند و برای همین می خواهند باعث و بانی این اتفاقات از این منطقه بروند و آرامش به آنها برگردد.

این افراد اعلام کرده اند امکان دارد روزی یکی از موشک ها تصادفا به ما اصابت کند و هم‌ متحمل ضرر و زیان مالی شویم و هم زیان جانی ببینیم.

همچنین رونوشتی از شکایت نماینده مسیحیان عراق به دادگاه عالی فدرال برای باز پس گیری زمین های کوی سنجق هم ارسال شده است.

نماینده مسیحیان در تنظیم ادعانامه خود آورده است :

اراضی کویسنجق متعلق به مسیحیان ما بوده که در زمان صدام با فشار حزب بعث از روستائیان منطقه هرموته به زور اخذ و به حزب دمکرات کردستان ایران داده شده است.

قلعه اصلی محل استقرار حزب منحله دمکرات در وسط زمین های کشاورزی همین مسیحیان ‌‌مذکور قرار دارد.

با این شکایت ها احتمال بازپس گیری زمین های مسیحیان هرموته قوت گرفته است.

منبع خبری ما اطلاع داده که قرار است در اواسط ماه جاری میلادی به این شکایت ها رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا