مخالفان و موافقان تفاهم نامه جنجالی در احزاب کومله و دمکرات

تلویزیون رووداو اقلیم کردستان عراق به صحنه درگیری لفظی موافقان و مخالفان تفاهم نامه اخیر گروهکهای کردی تبدیل شد.

آکام نیوز: اخیرا نه گروه و حزب ضد ایرانی تفاهم نامه همکاری مشترکی را با یکدیگر امضا کرده اند، تفاهم نامه ای که کومله و دمکرات در راس آن قرار دارند.

به گزارش آکام نیوز، این احزاب هدف اصلی از این تفاهم نامه را سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و تاسیس حکومت ایران فدرالی اعلام کرده اند.

تفاهم نامه به امضای این گروهها رسیده است؛

اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیگ

جنبش جمهوریخواهان دموکرات و لائیک ایران

حزب تضامن دمکراتیک اهواز

حزب دمکرات کردستان ایران

حزب دمکرات کردستان

حزب کومله کردستان ایران

حزب مردم بلوچستان

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

شورای موقت سوسیالیست های چپ

کومله زحمتکشان کردستان

فارغ از اینکه بسیاری از این نامها در واقعیت وجود نداشته و احزابی رسانه ای هستند، و حتی مردم آنها را نمی شناسند، قابل تامل است که این احزاب موهوم، سرنوشت مردم کردستان را هم تعیین می کنند!

گرچه کومله کمونیستی، این نشست را تحریم کرده اما امضای چنین تفاهم نامه هایی در حالی است که سالهاست احزاب کومله و دمکرات و دیگر سازمان های ضد ایرانی، در راستای توهم براندازی حکومت ایران چنین تفاهم نامه ای را امضا می کنند به امید آنکه بتوانند با هم به یک اتفاق نظر مشترک برسند، امری که هیچوقت محقق نشده و تنها جنبه رسانه ای این نوع تفاهم نامه ها بر فرمالیته بودن آن مهر تایید می زند.

اما بند جنجالی این تفاهم نامه مبحث فدرالی شدن ایران است که باعث مخالفت های زیادی در بین کادرها و پیشمرگان موافق و مخالف این بند شده است.

بسیاری از کادرها، اعضا و پیشمرگان کومله و دمکرات تاکید کردند که رهبری این دو جریان نباید این گزینه را قبول می کردند و این نشان از تجزیه طلبی دارد.

بحث فدرالی شدن ایران هم مثل همه مسائلی که در اساسنامه کومله و دمکرات قید شده است، شعاری بیش نیست و هیچوقت عملی نخواهد شد و این را حتی ساده ترین پیشمرگ این دو جریان هم می داند و به آن واقف است، لذا رهبری این دو گروه حق نداشت بدون مشورت با اعضا این تفاهم نامه را امضا می کرد.

گرچه تشکیل چنین جلساتی از سوی این احزاب که قریب به چهل سال است در توهم براندازی نظام هستند، تنها جنبه رسانه ای دارد و این حقیقت در اعتراض پیشمرگان نیز در داخل اردوگاهها بیان شده است.

برگزاری چنین جلسات و امضای تفاهم نامه هایی این چنینی از سوی دمکرات و کومله ای که خود آواره و سرگردان کشورهای خارجی هستند، مورد تمسخر افکار عمومی هم قرار گرفته است.

همه می دانند و قدرت های بزرگ جهان نیز فهمیده اند که براندازی نظام ایران امکان پذیر نیست، اما این حزب نماهای صد نفره که در توهم تجزیه و براندازی نظام به سر می برند، مدام در حال برگزاری جلسات مضحک براندازی هستند، جلساتی که با تمسخر اعضای خودشان هم روبرو شده است.

در همین راستا دعوای مخالفان و موافقان تفاهم نامه به تلویزیون رووداو اقلیم کردستان عراق هم کشیده شد.

تلویزیون رووداو اقلیم کردستان عراق به صحنه درگیری لفظی موافقان و مخالفان تفاهم نامه اخیر احزاب کردی تبدیل شد.

درگیری بر سر یکی از بندهای تفاهم نامه نه گروه کردی، در ارتباط با بحث فدرالی شدن ایران، بود که شب گذشته رسانه ای هم شد.

شب گذشته تلویزیون رووداو منتسب به نیچروان بارزانی، میزگردی را با حضور عرفان رهنمون عضو سابق کمیته مرکزی و محمد صالح قادری نماینده دمکرات در اربیل برگزار کرد که در همان ابتدای شروع این برنامه، کار به مجادله و کشمکش کشیده شد.

دعوای عرفان رهنمون عضو سابق کمیته مرکزی و محمد صالح قادری نماینده دمکرات در اربیل بر سر تفاهم نامه، بعد از آنکه به تلویزیون رووداو کشیده شد، به فضای مجازی هم کشیده شد و دو طرف در فضای مجازی حسابی از خجالت هم در آمدند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که در بین پیشمرگان نیز کار به دعوا و فحاشی کشیده شده و عصبانیت مخالفان و موافقان تفاهم نامه، بحدی بالا گرفته که شب گذشته نزدیک بوده کار به تیراندازی و برخوردهای بدتر کشیده شود، حتی دو گروه موافق و مخالف چندین بار به طرف همدیگر اسلحه کشیده اند.

این یکی از بی سابقه ترین اعتراض های آشکار پیشمرگان بر علیه سیاست های رهبری در چند سال اخیر است.

چرا که همه می دانند این تفاهم نامه ها بیشتر جنبه عوام فریبی داشته و خوراک خوبی برای آمریکا و حامی درجه ۱ کومله و دمکرات، رژیم عربستان سعودی است و بیشتر خوشایند کشورهای متخاصم است تا مردم کردستان و پیشمرگان کومله و دمکرات!

بارها و بارها شاهد بودیم در چند سال اخیر نیز نشست ها و تفاهم نامه هایی این چنینی برگزار شده که بیش از چند ماه دوام نداشته و به سرعت این سروصداها خوابید و به تاریخ پیوست.

نشست های سالهای گذشته با کنگره ملیت های ایران فدرال، شورای دمکراسی خواهی، سازمان همکاری های احزاب کردی، جبهه متحد کردی و… در همین راستا بودند که بیشتر جنبه خوراک رسانه ای و تبلیغاتی داشتند و هیچوقت به سرانجامی نرسیدند.

احزابی نظیر کومله و دمکرات که سالهاست از پس مشکلات داخلی هم بر نمی آیند و حتی برای اتحاد با یکدیگر نمی توانند یک ساعت دور یک میز همدیگر را تحمل کنند چگونه می توانند چنین بحث های قلمه سلمبه ای را مطرح کنند و در فکر حل مشکلات جامعه باشند؟!

پس می توان نتیجه گرفت برگزاری چنین نشست هایی بیشتر یک مانور تبلیغاتی بوده تا مدتی افکار عمومی را سرکار بگذارند و نامشان بر سر زبان ها بیافتد وگرنه این گروهها اگر اهل همکاری با هم بودند امروزه به چند حزب و جریان دیگر تبدیل نمی شده و انشعاب پشت انشعاب را تجربه نمی کردند.

نکته قابل تامل اینکه در یکی از بندهای این تفاهم نامه بر ضرورت اتحاد و همدلی با یکدیگر نیز تاکید شده است!

و قابل تامل تر اینکه بحث اتحاد و همدلی از سوی کومله و دمکراتی مطرح شده که خود این دو گروه، سالهاست انشعاب کرده و هر ماه نشست هایشان برای اتحاد دوباره و یکی شدن به شکست انجامیده و حتی در بیرون سایه یکدیگر را هم با تیر می زنند و حال امروز در چنین نشستی از تفاهم بر سر اتحاد هم سخن می گویند!

بهتر است قضاوت در این ارتباط را به افکار عمومی واگذار کنیم که خود بهترین قاضی و قضاوت کننده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا