تازه ترین تحولات داخلی اردوگاه کومله کمونیستی+تبعیض و نابرابری گروه حامی علیزاده بر علیه مازوجی و یارانش

آکام نیوز: یکی از منابع خبری موثق " وبسایت کومله منتقد۱"، در گزارشی ارسالی خود، از وجود شکاف بین سران گروهک کومله و حزب کمونیست ایران خبر داد.

بر پایه گزارش دریافتی، اختلافات بر سر تبعیض های بی پایان سید ابراهیم علیزاده بر علیه یاران صلاح مازوجی به اوج خود رسیده است.

در هفته ها و ماههای اخیر تعداد زیادی از پیشمرگان کومله کمونیستی در اردوگاه زرگویز، دچار بیماری های شدیدی شده اند.

بیماران به روال معمول به مرکز پزشکی گردان شوان مراجعه می کنند اما مسئول مرکز پزشکی از اعزام بیمارانی که به صلاح مازوجی عضو برجسته کمیته مرکزی و نفر دوم کومله که به نوعی رقیب سنتی ابراهیم علیزاده محسوب می شود، به سلیمانیه به بهانه های واهی خودداری می کنند.

در مقابل بیمارانی که از طیف سید ابراهیم علیزاده، سرکرده کومله کمونیستی و عضو هیئت اجرایی حزب کمونیست ایران هستند، خود در بهترین بیمارستان های سلیمانیه تحت درمان و معالجه قرار می گیرند.

پیشمرگان طیف متمایل به صلاح مازوجی نیز حتی اگر به بیمارستان و مراکز درمانی سلیمانیه هم اعزام شوند، به بدترین بیمارستان ها و درمانگاههای بسیار سطح پایین، اعزام می شوند.

این روند باعث اعتراض و نارضایتی بخش عظیمی از پیشمرگان نزدیک به افکار صلاح مازوجی شده اند به طوریکه این پیشمرگان در محافل درون گروهی خود، بارها به این امر اعتراض کرده و در حال برنامه ریزی برای اعتراضی گسترده به این ناعدالتی و تبعیض هستند.

صلاح مازوجی که در بین پیشمرگان گروهک کومله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، بسیار محبوب بوده و شخصیت متین و آرامی دارد، باعث ترس و وحشت سرکرده کومله و باند متمایل به او شده است.

پیشمرگان طرفدار ابراهیم علیزاده که در اقلیت بسر می برند نگران از دست دادن جایگاه دبیر کلی علیزاده و انتصاب صلاح مازوجی به سمت دبیرکلی کومله هستند لذا از انواع ترفندها و فشارهای بی رویه برای کم کردن تعداد پیشمرگان هوادار صلاح مازوجی، استفاده می کنند، این افراد که مستقیما از ابراهیم علیزاده و سروه ناصری و فرهاد شعبانی دستور می گیرند، از هر شیوه ای برای فشار به یاران صلاح مازوجی استفاده می کنند که نمونه پزشکی آن تنها یک مورد از صدها مورد فشاری است که به طیف صلاح مازوجی وارد می شود تا این افراد از طرفداری صلاح مازوجی دست کشیده و به ابراهیم علیزاده ملحق شوند.

اما شنیده ها حاکی از آن است که طرفداران صلاح مازوجی رشد چشمگیری دارند اما هیچکس از ترس برخورد تشکیلاتی ابراهیم علیزاده و کمیته مرکزی نزدیک به او جرات ابراز عقیده و نظر خود را بصورت آزادانه و علنی ندارد.

این در حالی است که کومله کمونیستی همواره از آزادی بیان در این گروهک سخن می گوید اما در عمل شاهد سرکوب شدید منتقدان درون گروهی هستیم.

بسیاری از پیشمرگان کومله تنها بخاطر حمایت از صلاح مازوجی یا محمد امین حسامی از گروه طرد شده اند و یا به آنها برچسب نفوذی زده شده تا خودشان با پای خودشان، از کومله بروند!

با این حال یاران صلاح مازوجی تا این لحظه تسلیم فشارها نشده اند و همچنان با قدرت در محافل درون گروهی، در تدارک برنامه ریزی گسترده برای کنگره آتی هستند.

"وب سایت کومله منتقد۱"

www.komaleemontaghed1.blogfa.com 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا