پیشمرگان کومله و دمکرات مخالف طرح فدرالیزم سران گروهکهایشان هستند

آکام نیوز: بر خلاف اعلام رسانه های منتسب به گروهکهای تجزیه طلب کومله و دمکرات، پیشمرگان و بدنه این گروهکها مخالف طرح فدرالیزم مورد اشاره در نشست اخیر کمیته احزاب کردستانی هستند.

به گزارش آکام نیوز، بر سر همین بحث فدرالیسم بود که سازمان خبات کردستان ایران، حتی از عضویت در کمیته احزاب کردستانی کناره گیری کرد و این کمیته رسما منحل شد.

مشاهدات عینی همکاران آکام نیوز در اردوگاههای کومله و دمکرات نشان از مخالفت صریح و گسترده اعضا و پیشمرگان کومله و دمکرات با سرانشان بر سر فدرالیسم هستند.

پیشمرگان و بدنه کومله و دمکرات این طرح را یک طرح عربستانی می دانند، این موضوع حتی در فضای مجازی، اعضا و هواداران گروهکهای کومله و دمکرات را بجان هم انداخته است.

تعداد زیادی از اعضاء و هواداران حزب منحله و تروریستی دمکرات کردستان بر سر بحث های اخیر قومیتی در این گروهک هم بجان هم افتادند.

در آنسوی میدان، درگیری اعضاء و هواداران حزب منحله و تروریستی دمکرات کردستان ایران بر سر طرح جمال پور کریم که بعنوان رابط عربستان سعودی با حزب منحله دمکرات شناخته می شود، باعث شد تا حزب دمکرات حتی ناچار به صدور بیانیه شود و از موافقان و مخالفان تجزیه ایران، بخواهد تا خویشتنداری را رعایت کنند.

مدتی بعد از دیدار جمال پور کریم با مقامات سعودی درعربستان، رابطه دمکرات با سعودی ها، به دستور عربستان، یک کمپین با قومیت های دیگر ایرانی برگزار کرده مبنی بر اینکه ایران باید تجزیه شود و دولت های مختلف، کردستان، بلوچستان، آذربایجان و کشور الاحواز تشکیل شود!

اکثریت گروهکهای کردی بر این باور هستند که طرح این بحث توسط نماینده حزب منحله دمکرات در اروپا و رابط سعودی ها با تروریستهای دمکرات، به دستور عربستان سعودی و با هدف تجزیه ایران انجام شده است.

راه اندازی این کمپین سعودی، دمکراتی، جنجال زیادی به پا کرده است.

البته اکثریت اعضای رهبری حزب منحله دمکرات از این طرح جمال، پشتیبانی کرده اند و اجازه ندادند تا بخاطر مخالفت پیشمرگان، او را از حزب بیرون کنند.

حزب منحله دمکرات برای آرام کردن فضا به او و دیگران هشدار داده است که اساسنامه حزب دمکرات بر اساس فدرالیسم است نه چند کشوری.

نود درصد رهبری حزب دمکرات بر خلاف اساسنامه موافق طرح عربستانی تجزیه طلبی هستند و این نود درصد، در حال مجادله شدید لفظی با ده درصد مخالف هستند.

خبرهای رسیده از اردوگاه حزب دمکرات حاکی از آن است که در داخل کمپ دمکرات، تنش در این مورد به بالاترین حد خود رسیده است.

در زیر متن نامه حزب منحله دمکرات خطاب به اعضای خود را ملاحظه می کنید که در آن از موافقان و مخالفان می خواهند اختلاف و درگیری را به پایان برسانند و به نظرات یکدیگر احترام بگذارند!

در این نامه، غیرمستقیم از طرح عربستانی تجزیه ایران جانبداری شده است.

"ئاگادارییەک لە دەزگای رێکخستنی گشتیی سەرجەم ئەندامانی حیزبی دێموکراتی کوردستانی ئێران ئاگادار دەکەینەوە رەچاوی ئەم خاڵانەی خوارەوە بکەن:

یەکەم،لە سەر تۆڕە کۆمەڵایەتییەکان وئامرازەکانی پێوەندی، لە دانان و ناردنی هەر جۆرە پۆست ، وێنە و زانیارییەک کە ببێتە هۆی دروست بوونی کێشە و گرفت لە بەردەم چالاکی و کاروباری هێزی پێشمەرگەی کوردستان ،خۆ ببوێرن.

دووهەم، لە سەر تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان ،لە هەر جۆرە باس و موناقشەیەک کە زیان بە یەکڕیزی و یەکگرتویی ریزەکانی تەشکیلاتی حیزب دەگەیەنێ،خۆ بە دوور بگرن.

سێهەم، رێز گرتن لە بیروبۆچوونی جیاواز، ئەسڵێکی دێموکراتیکە. هەر جۆرە بێ ڕێزی و هێرش و تۆمەتێک بۆ سەر لایەنەکانی دیکە بە هەر ناونیشانێکەوە بێت،بە دەر لە پڕەنسیپی تەشکیلاتی دێتە ئەژمار و رێگەپێنەدراوە."

حیزبی دێموکراتی کوردستانی ئێران

"دەزگای رێکخستنی گشتیی"

همچنین هوشگ امیراحمدی در بیانیه تندی، نسبت به مواضع اخیر سردمداران کومله و دمکرات واکنش نشان داد.

امیراحمدی همچنین در مناظره ای که سایت ایران گلوبال ترتیب داده بود این طرح ها را از اساس غلط دانسته و آنها را طرح خارجی ها می داند.

جمال پورکریم نیز با درج سخنان هوشنگ امیر احمدی به او طعنه زده و نوشته است؛

عصبانیت هوشنگ امیراحمدی که تا چند سال پیش خود را کاندید ریاست جمهوری ایران بود، او طرفدار پان فارسیسم و پان ایرانیسم است.

همچنین کاوه آهنگری نیز به جرگه مخالفان پیوسته است.

در حال حاضر اردوگاههای کومله و دمکرات با بحران جدی روبرو شده است و اکثریت قریب به اتفاق پیشمرگان مخالف نظرات و طرح های سرانشان هستند.

با این اوصاف احتمال هر رویداد غیرمنظره ای در اردوگاهها متصور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا