افشای توطئه تکاندهنده؛ حکمتیست از طرح ترور رهبران خود از سوی عبدالله مهتدی پرده برداشت

آکام نیوز: همانطوریکه چندی پیش در خبری اعلام کردیم، شورش خراسانه از کادرهای قدیمی گروهک کومله، در یک افشاگری تکاندهنده از طراحی و برنامه ریزی عبدالله مهتدی برای ترور یکی از کادرهای شناخته شده کمونیست کارگری، رحمان حسین زاده، پرده برداشت.

به گزارش آکام نیوز، متعاقب این افشاگری، در تاریخ هفتم دیماه ۱۳۹۷ هجری شمسی، حزب کمونیست کارگری( حکمتیست) در بیانیه بسیار تندی، ضمن تایید این خبر، به واکاوی این عملیات عجیب، پرداخت و از اهداف شوم عبدالله مهتدی سرکرده کومله برای حذف فیزیکی مخالفان و منتقدان خود پرده برداشت.

حزب حکمتیست در بیانیه ای، از برنامه ریزی عبدالله مهتدی برای این ترور و چند ترور دیگر، سخن گفت و ماهیت عبدالله مهتدی را فاش کرد.

حکمتیست از گروه عبدالله مهتدی بعنوان باند تروریست و چاقوکش نام برد و با ادبیات بسیار تندی عبدالله مهتدی را مورد خطاب قرار داد و خواستار محکومیت این اقدامات عبدالله مهتدی در سطح سراسری از سوی اپوزیسیون شد.

ناگفته نماند بارها در آکام نیوز، از توطئه های عبدالله مهتدی برای حذف مخالفان خود مطالبی منتشر کرده بودیم و امروز با این بیانیه حکمتیست بار دیگر صحت ادعاهای ما در این ارتباط برای همگان روشن شد.

در زیر متن کامل بیانیه حزب کمونیست کارگری( حکمتیست) را در ارتباط با عبدالله مهتدی، عینا و بدون کم و کاست منتشر می کنیم؛

……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

باند زحمتکشان را باید طرد کرد

در باره یک طرح تروریستی باند عبدالله مهتدی

هفتم دسامبر ۲۰۱۸ یکی از اعضای سابق جریان عبدالله مهتدی به نام "شورش خراسانه" در یک برنامه زنده فیس بوکی با مسئولیت بختیار بلوری، نقشه ترور شماری از اعضای رهبری وقت حزب حکمتیست توسط باند عبدلله مهتدی را افشا کرد.

طرح مزبور مربوط است به سال ۲۰۰۵ در شهر سلیمانیه کردستان عراق، در زمانی که شماری از رفقای ما از جمله رحمان حسین زاده در ماموریت تشکیلاتی در آنجا به سر برده بودند. شورش خراسانه توضیح میدهد که آن نقشه توسط دفتر سیاسی جریان مزبور طراحی و برای اجرا به ایشان سپرده شده بوده، اما با مخالفت او روبرو شده و نتیجتا شکست خورده است. علاوه بر این طرح ترور دو نفر دیگر از اعضا رهبری وقت حزب حکمتیست، رفقا صالح سرداری و محمد راستی، در سلیمانیه در سال ۲۰۰۵ افشا و خنثی شد.

افشای این نقشه تروریستی، نکته تازه ای در مورد ماهیت جریان و شخص عبدالله مهتدی نمیگوید. اولین نقشه ترور این باند، علیه رهبری کومه له و شخص ابراهیم علیزاده و تعدادی دیگر از رهبری این سازمان، با هدف یک پاکسازی ضد کمونیستی در این سازمان بود، که آنهم به دلایل مشابهی شکست خورد و بعدها توسط جناح انشعابی از آن جریان افشا شد.

علاوه بر طرحهای تروریستی تابحال افشا شده، کشیدن اسلحه به روی همدیگر، درگیری خونین و سنگرگیری مسلحانه علیه هم در متن اختلافات سیاسی، از ویژگی های این جریان است. ما از ابتدای شکل گیری این باند، ظرفیت جنایتکارانه، تروریستی و باند سیاهی آنرا هشدار دادیم. انتخاب عنوان پرطمطراق "حزب کومه له" برای خود و سوءاستفاده از اعتبار تاریخ فعالیت کمونیستی در خدمت اهداف ارتجاعی خود، پادویی در دالانهای کنگره امریکا و کاخ های شیوخ عربستان، به رسیمت شناخته شدن به عنوان نیروی سیاسی در میان احزاب ناسیونالیست کرد و قومی، ظاهر و قیافه متمدن و دمکرات و نیروی سیاسی و …. گرفتن و حضور در انواع "اتحادها" و "ائتلافهای" ارتجاعی و قومی و…. همه تلاشهایی برای مخفی کردن ماهیت به غایت ارتجاعی و تروریستی شان است.

قومی کردن سیاست، سیاست تقسیم اقشار و طبقات اجتماعی به اقوام، دسته بندی اعضای جامعه برمبنای مناسبات خونی و قبیله ای و زبانی، و بر این مبنا صدور شناسنامه قومی و قبیله ای برای هر شهر و منطقه و دهکده ای، جزو سیاست رسمی اینها برای فدرالی کردن قدرت و دولت و سیاست در جامعه است این همان سیاستی است که گروههای تبهکار و جانی در میان ناسیونالیست های قومی یوگوسلامی سابق در پیش گرفته و نتیجتا مردم را در ابعاد اجتماعی به جان هم انداخته و همسایه های بیشماری را توسط همسایه بغل دستی سالیان دراز، به هدف تقسیم بندی قومی و پاکسازی قومی، قتل عام کردند.

ما به دلیل شناخت روشن از ماهیت اینها، به محض تولد این گروه، هشدار دادیم و تلاش کردیم هویت واقعی جریان مهتدی را به عنوان یک جریان باند سیاهی با ظرفیتهای به غایت ارتجاعی از ترور و آدم ربایی تا هر اقدام بزدلانه دیگری را به جامعه بشناسانیم. رسما اعلام کردیم جریان عبدالله مهتدی یک گروه راهزن و چاقو کش اند که تنها در دل یک سناریویی سیاه و تحمیل جنگ و استیصال به جامعه به عنوان اجیر دول ارتجاعی میتوانند بکار گرفته شوند و رشد کنند و موی دماغ جامعه شوند. اعلام کردیم که اینها نه یک حزب سیاسی که یک باند قومی و فاشیست های تشنه به خون جامعه و تبهکارانی اند که در صورت توانایی دست به هر جنایتی میزنند.

حزب حکمتیست (خط رسمی) از همه احزاب و گروههای سیاسی و مسئول در قبال جامعه، نه فقط محکوم کردن نقشه های تروریستی آنها و پرهیز از هرگونه رابطه و مناسبات سیاسی با این باند قومی و چاقو کش، بلکه و مهمتر افشا و طرد این جریان باند سیاهی است. این کوچکترین اقدامی است که هر جریان مسئول در قبال آینده سیاست و سرنوشت جامعه میتواند اتخاذ کند.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست(خط رسمی)

۲۸ دسامبر ۲۰۱۸- ۷ دیماه ۱۳۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا