افشای سند فوق محرمانه ساواک از عبدالرحمان قاسملو سرکرده معدوم گروهک تروریستی دمکرات

آکام نیوز: عبدالرحمان قاسملو سرکرده معدوم گروهک تروریستی حزب دمکرات از دوستان نزدیک سرتیپ مصطفی امجدی مدیرکل اداره کل سوم ساواک بود.

به گزارش آکام نیوز،  سرکرده معدوم گروهک تروریستی و تجزیه طلب حزب دمکرات کردستان ایران در اوایل انقلاب و زمانی که انقلاب نوپای ایران شکل گرفته بود، به عوامل خود دستور داد تا به پادگان مهاباد حمله کرده و سلاح و تجهیزات نظامی پادگان مهاباد را به غارت بردند.

قاسملو در یک میتینگ سیاسی که در میدان فوتبال مهاباد برای پیشمرگان و هواداران اندک این گروهک انجام داد، مدعی شد که او یکی از مبارزان واقعی بر علیه رژیم ستمشاهی بوده و بخاطر انقلاب، بارها دستگیر، شکنجه و زندانی شده است!

 ادعایی که حتی در مصاحبه های او با رسانه های انگلیسی و آمریکایی بارها تکرار شد و خود را از نیروهای انقلاب مردمی معرفی کرد، اما این ادعا کاملا کذب بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد.

قاسملو زمانی که در قید حیات بود خواستار سرنگونی کامل جمهوری اسلامی ایران بود، شعار او نیز خودمختاری برای کردستان و دمکراسی برای ایران بود، اما بد نیست بدانید سرکرده معدوم دمکرات در دوران شاه بر خلاف دوران نظام جمهوری اسلامی ایران، خواستار سرنگونی رژیم ستمشاهی نبود، بلکه خواستار توافق کردها با شاه بود و هرگز توسط عوامل شاه بخصوص سازمان اطلاعات و امنیت شاه ( ساواک) به عنوان یک مبارز، نه تنها شکنجه و زندانی نشده بلکه دستگیر نیز نشده بود.

در سندی که مربوط به ساواک است و  ملاحظه می کنید، دیده می شود که رئیس ساواک از اداره بایگانی و آرشیو ساواک می خواهد تا نام تعدادی از مظنونان را که سابقه دستگیری و بازداشت دارند برای او ارسال شود.

اما در آرشیو نامی از قاسملو نبوده، حتی رئیس ساواک برای آنکه از دستگیری و بازداشت یک سری افراد مخفی حزب منحله دمکرات کردستان اطمینان پیدا کند، مشخصا از عبدالرحمان قاسملو نام می برد، اما ساواک در پاسخ می نویسد؛

…………………………………………………………………………………………………………………………

نامبرده بالا( عبدالرحمان قاسملو) تا کنون دستگیر نگردیده است، دستور فرمائید در این مورد اقدام و نتیجه را گزارش نمائید.

"مصطفی امجدی"

 سرتیپ مصطفی امجدی مدیرکل اداره کل سوم ساواک( امنیت داخلی) بود و اتفاقا بارها با قاسملو نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

 این سند نشان می دهد که گروهک تروریستی دمکرات و سرکرده این گروهک نه تنها احقاق حقوق کردهای ایران برایشان مهم نبوده بلکه تنها به فکر منافع شخصی و قدرت گرفتن بوده اند.

 حتی افراد دیگری نیز با ساواک همکاری داشته اند، صلاح الدین مهتدی برادر عبدالله مهتدی که سالها پیش سندی در همین ارتباط بصورت اختصاصی در آکام نیوز منتشر شده بود، قاسملو سرکرده معدوم دمکرات و عبدالله مهتدی از افرادی بودند که بعد از انقلاب هم با سلطنت طلبان در ارتباط بوده اند.

عبدالله مهتدی سرکرده دمکرات چندی پیش حتی در یک جلسه با رضا ربع پهلوی از او بعنوان شاهزاده ایران نام می برد، عبارتی که باعث جنجال زیادی در بین اعضای گروهکها شده بود.

در دوستی و مروت بین سردمداران گروهکهای کردی با سلطنت طلبها و همکاری آنها با ساواک شکی نیست، پس با افشای این سند، افرادی که منکر این ارتباطات بودند، می توانند بهتر حقیقت امر و چهره واقعی این مزدوران وطن فروش را ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا