احتمال انشعاب در اردوگاه گروهک کومله کمونیستی قوت گرفت/ صلاح مازوجی در آستانه دبیرکلی کومله کمونیستی

آکام نیوز: در جریان برگزاری کنگره هفدهم کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران که در اواخر تیرماه ۱۳۹۶ به مدت ۴ روز برگزار شده بود، جلسات و نشست های اختتامیه کنگره با تنش های بی سابقه ای روبرو شد.

به گزارش آکام نیوز،کنگره ۱۷ گروهک تروریستی کومله به صحنه زدوخورد مخالفان و موافقان سرکرده کنونی این گروهک، سید ابراهیم علیزاده تبدیل شده بود، مخالفان سرسخت و بسیار جدی سرکرده گروهک کومله، به سرکردگی صلاح مازوجی که در بین پیشمرگان گروهک تروریستی کومله بسیار محبوب است، با انتشار دو نامه فوق محرمانه خطاب به سرکرده کومله، به او برای کناره‌گیری اولتیماتوم دادند، اما با فاش شدن خواسته جناح صلاح مازوجی (نفر دوم کومله) مبنی بر تلاش برای کناره‌گیری سرکرده کومله، اختلافات و درگیری‌ها جدی‌تر شد و احتمال کودتا بر علیه سرکرده کومله یا انشعابی دیگر در این گروه شدت گرفته است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از اردوگاه زرگویز، طیف صلاح مازوجی با نزدیک شدن به برگزاری کنگره کومله، تلاش های خود را بصورت مخفیانه برای برکناری سید ابراهیم علیزاده آغاز کرده اند.

طیف صلاح مازوجی که به طیف چپ کومله شناخته شده‌اند، بارها به روند برگزاری انتخابات های کنگره و مصوبات آن و ادامه دیکتاتوری سرکرده کومله، اعتراض داشته اند اما گوش شنوایی نبوده و همین امر باعث شده تا صلاح مازوجی یاران بیشتری در بین بدنه پیشمرگان پیدا کند.

طیف صلاح مازوجی بر این باورند که ابراهیم علیزاده در تمامی کنگره ها، اعضای نزدیک به خود را که از هیچ معلومات و سواد سیاسی برخوردار نیستند بعنوان کمیته مرکزی معرفی و منصوب می کند و همین امر باعث شده بهترین و باسواد ترین نیروها به حاشیه انداخته شوند.

یکی از خواسته های طیف صلاح مازوجی نزدیک شدن کومله و حزب کمونیست ایران به حزب کمونیست کارگری است، تعداد این افراد نیز بسیار چشمگیر است و تا این لحظه همچنان بر خواسته خود پافشاری کرده اند، این طیف جلسه ای خصوصی نیز برای زمینه سازی جهت برکناری سرکرده کومله برگزار کردن که این موضوع سبب بروز تنش های بسیار جدی در داخل این گروهک شده است.

(وضعیت قرمز است!)

زمزمه های بسیار جدی مبنی بر اعلام انشعاب این طیف از کومله کمونیستی به گوش می رسد.اردوگاه کومله در حالت فوق العاده به سر می برد و جو و فضا بشدت امنیتی است.جریان کمونیست کارگری سالها پیش به رهبری منصور حکمت از کومله انشعاب کرده بودند و در خارج کشور به فعالیتهایشان ادامه دادند، بعد از مرگ منصور حکمت نیز این گروه هم دچار انشعاب های زیادی شد.

شایان ذکر است انشعاب کمونیست کارگری،حکمتیست و دیگر گروهها باعث فروپاشی این گروهک نیز شده است. صلاح مازوجی و حسن رحمان پناه از طرفداران سرسخت کمونیست کارگری هستند و در صورت انشعاب و یا کودتا، احتمال اینکه به این گروه ملحق شوند دور از ذهن نیست.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی تلاش های طیف صلاح مازوجی که اتفاقا در بین پیشمرگان نیز محبوبیت خاصی دارد به کجا خواهد انجامید.

منتظر گزارش های بعدی در این ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا