کادرهای حزب دمکرات خواستار محاکمه صلاح مازوجی به اتهام تیرباران ۱۰ اسیر دمکرات شدند

آکام نیوز: جمعی از کادرهای حزب منحله دمکرات کردستان ایران با صدور بیانیه تندی خواهان محاکمه صلاح مازوجی عضو کمیته رهبری گروهک موسوم به کومله، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران شدند.

 

به گزارش آکام نیوز، کادرهای قدیمی و دهه ۶۰ ی حزب دمکرات کردستان ایران در این بیانیه خود از دادگاههای اروپایی خواستار محاکمه نفر دوم کومله کمونیستی شدند.

 

پیشمرگان قدیمی حزب دمکرات در نامه ای که به دادگاه اروپا ارسال کرده اند نوشته اند؛

 

صلاح مازوجی از اعضای رهبری کومله کمونیستی در سال ۱۳۶۲ در زمان جنگ داخلی کردستان بین دو گروهک کومله و حزب دمکرات کردستان ایران ۱۰ نفر از پیشمرگان و فرماندهان ما را به اسارت گرفت و در حکمی غیرانسانی و ضد بشری ده تن از بهترین پیشمرگان ما را که اسیر بودند دست و پا بسته و چشم بسته تیرباران کرد.

 

دستور تیرباران این ده اسیر حزب دمکرات به دستور شخص صلاح مازوجی نفر دوم کومله کمونیستی انجام شد و او یک جنایتکار جنگی است و باید محاکمه، دادگاهی و به سزای اعمالش برسد.

 

در خصوص این اتهام صلاح مازوجی هیچ واکنشی نشان نداده و سکوت کرده است.

 

در جنگ کومله و دمکرات که از سال ۱۳۶۲ شروع شد صدها پیشمرگ دو طرف کشته شدند، علت این درگیری درون گروهی جنگ بر سر قدرت در کردستان بود که بعدها از سوی اپوزیسیون کردی بعنوان جنگ برادرکشی نام برده شد.

 

باید منتظر ماند و دید آیا دادگاههای اروپا به این درخواست کادرهای قدیمی حزب دمکرات پاسخ خواهند داد و آیا صلاح مازوجی دستگیر و محاکمه خواهد شد یا خیر؟

 

البته مطرح کردن این ماجرا بعد از گذشت بیش از ۳۵ سال از آن واقعه از سوی جمعی از کادرهای حزب دمکرات آنهم در آستانه انشعاب صلاح مازوجی از کومله کمونیستی قابل تامل است و احتمال اینکه پشت پرده ابراهیم علیزاده وجود داشته باشد و این نقشه دبیرکل کومله برای بدنام کردن و شکست رقیب اصلی خود صلاح مازوجی باشد بسیار محتمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا