هشدار وزارت خارجه آلمان به شهروندان این کشور؛ به دلیل حضور گروهکهای کردی به کردستان ایران سفر نکنید!

گروه احزاب کردی: وزارت امور خارجه آلمان به شهروندان این کشور هشدار داد به دلیل حضور گروهک های کردی، از سفر به کردستان ایران خودداری کنند.

به گزارش آکام نیوز، در طول ۴۰ سال گذشته، گروهکهای کرد، دست آوردی جزء فقر، بیکاری، گسترش کولبری و ناامنی در مناطق کردنشین ایران برای مردم کردستان نداشته اند.

به دلیل حضور گروهکهای کردی به کردستان ایران سفر نکنید!

وزارت خارجه آلمان به شهروندان این کشور هشدار داد که از سفر به برخی از مناطق ایران خودداری کنند.

مناطقی که وزارت امور خارجه آلمان از آنها به عنوان مناطق ناامن نام برده است، شامل سیستان و بلوچستان و کردستان ایران هستند.

سیستان و بلوچستان بخاطر حضور اشرار جیش الظلم و کردستان ایران بخاطر حضور کومله و دمکرات، از مناطق ناامن ایران از نظر دولت آلمان، هستند!

فارغ از درستی یا نادرستی این ادعا، باید اذعان داشت که متاسفانه گروهکهای کردی که مدعی مبارزه برای مردم کردستان هستند، برای این مردم دست آوردی جز ایجاد فضای رعب و وحشت، ترس، دلهره، ناامنی و فقر و بیکاری نداشته اند.

این برای شهروندان عزیز کردستان ایران خوب نیست که یک کشور خارجی از منطقه زیبای کردستان به عنوان منطقه ناامن نام ببرد و این تنها به دلیل فعالیت های احزاب تجزیه طلب کومله و دمکرات در چند سال اخیر است.

وزارت خارجه آلمان در اطلاعیه خود خطاب به به شهروندان آلمانی که قصد سفر به ایران را دارند، هشدار داده است که از سفر به سیستان و بلوچستان و کردستان خودداری کنند.

وزارت خارجه آلمان در این اطلاعیه اعلام کرده که در بلوچستان و کردستان، درگیری‌های مسلحانه وضعیت این مناطق را ناامن کرده است.

در این اطلاعیه وزارت خارجه آلمان به وضعیت امنیتی در کردستان اشاره و افزوده است: طی چند سال اخیر و به ویژه در سال ٢٠١۵ درگیری‌های مسلحانه میان گروهکهای کُرد اپوزیسیون حکومت ایران و نیروهای امنیتی ایران روی داده و وضعیت آن از لحاظ امنیتی ناامن است.

نگرانی دولت آلمان از هدف قرار گرفتن شهروندانش توسط نیروهای دمکرات و کومله، بجاست، چرا که این نیروهای یاغی وقتی به کولبران و مردم هم زبان خودشان رحم نمی کنند و بارها از آنها اخاذی کرده اند، به توریست های خارجی هم رحم نخواهند کرد.

در اطلاعیه وزارت خارجه آلمان، به صراحت از حزب دمکرات نام برده شده و در این ارتباط آمده است؛

نیروهایی که با نیروهای نظامی حکومت ایران در کردستان ایران درگیر شده‌اند وابسته به حزب دمکرات کردستان ایران بوده‌ و در این درگیری‌ها شماری از نیروهای هر دو طرف کشته شدند و نیروهای نظامی حکومت ایران به دلیل این درگیری‌ها در مناطق مرزی میان ایران و عراق مستقر شده‌اند.

پس از اعلام "راسان روژهه لات" در نوروز ٩۵ توسط حزب دمکرات کردستان ایران که مستقیما از رژیم آل سعود دستور می گیرند، درگیری‌های شدیدی در برخی مناطق کردستان ایران روی داد و تیم های مسلح دمکرات و کومله در این درگیری ها کشته شدند اما بهرحال این اتفاقات تلخ باعث شد وزارت خارجه آلمان نگران جان شهروندانش باشد و قطعا این احزاب کردی، باید پاسخگو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا