تلاش عبدالله مهتدی برای نزدیکی با کمونیست ها!

آکام نیوز: عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران که پس از رسوایی ماجرای تلاش او برای ترور رهبران کمونیست کارگری از سوی احزاب دیگر اپوزیسیون و خصوصا کمونیست ها طرد شده و جایگاه خود را بیش از پیش از دست داده می بیند در تلاش برای نزدیکی با احزاب کمونیست، دیداری را با حزب شیوعی عراق انجام داده است.

به گزارش آکام نیوز، عبدالله مهتدی که بشدت از سوی کمونیست ها مورد تنفر قرار گرفته و در مظان اتهام جدی ترور رهبران کمونیست کارگری قرار دارد، در دیدار هفته گذشته خود با حزب شیوعی کردستان عراق، از آنها خواست تا برای همسویی بیشتر با احزاب دیگر به او کمک کنند.

مهتدی همچنین به طور مستقیم و غیرمستقیم از سیاستهای آمریکا در قبال ایران حمایت کرد و در عین حال تلاش داشت تا با کمک این حزب قدیمی عراق که رابطه نزدیکی با کمونیست های ایرانی دارند، دوباره در بین احزاب اپوزیسیون به جایگاه از دست رفته خود بازگردد.

عبدالله مهتدی در این دیدار خواستار اتحاد و همگرایی بیشتر کومله با جریان های دیگر کمونیستی شد.

مهتدی که از سوی گروههای کمونیستی و چپ مورد نقد شدید قرار گرفته و دیگر مورد اعتماد کمونیست ها نیست، دست به دامان یک حزب عراقی شده است، حزبی که بارها از سوی کمونیست کارگری و حکمتیست به دلیل نزدیکی این جریان با امپریالیسم و سرمایه داری مورد نقد شدید قرار دارد و لذا بعید به نظر می رسد این تلاش او به نتیجه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا