با وجود جوسازی های دشمنان و بدخواهان نظام؛ استاد مظهر خالقی بعد از ۴۰ سال وارد ایران شد+ تصاویر

آکام نیوز: کنگره بین المللی مشاهیر کرد، با حضور استاد بلندآوازه کرد، مظهر خالقی و خانواده کامکارها در سنندج، آغاز بکار کرد.

به گزارش آکام نیوز، استاد مظهر خالقی هنرمند پرآوازه کُرد، عصر دوشنبه از طریق مرز باشماق مریوان وارد ایران شد و در همان بدو ورود مورد استقبال گرم و صمیمی استاندار کردستان قرار گرفت.

استاد مظهر خالقی بعد از 40 سال وارد ایران شد

استاد مظهر خالقی خواننده پرآوازاه سنندجی بعد از نزدیک به ۴۰ سال دوری از وطن، به منظور حضور در کنگره بین المللی مشاهیر کُرد وارد ایران شد.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در مراسم استقبال رسمی از مظهر خالقی، خدمات شایان ایشان به فرهنگ و هنر را باارزش توصیف کرد و از حضور ایشان در ایران، بعد از نزدیک به ۴۰ سال ابراز خوشحالی کرد.

یکی از همراهان استاد خالقی، هه وال ابوبکر استاندار سلیمانیه بود و او نیز به منظور شرکت در کنگره مشاهیر کرد وارد سنندج شد.

استاد مظهر خالقی بعد از 40 سال وارد ایران شد

تعدادی از هنرمندان و اساتید شاخص و شناخته شد کُرد در حوزه‌های مختلف که در اقصی نقاط دنیا ساکن هستند، به این کنگره دعوت شدند تا علاوه براینکه به بیشتر مردم شناسانده شوند از آنها هم تجلیل به عمل آید و این اقدام بسیار باارزش است چرا که دشمنان ایران مدتهاست با تبلیغات مسموم خود قصد دارند تا فضای ایران را محدود و بسته نشان دهند و به همین دلیل حضور استاتید بزرگی همچون مظهر خالقی بدون شک به کام دشمنان خوش نیامده است.

استاد مظهر خالقی بعد از 40 سال وارد ایران شد

مظهر خالقی سال ۱۳۱۷ در سنندج چشم به جهان گشود و او باجناق مرحوم جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق است و بعد از ۳۸ سال به زادگاهش سنندج باز می‌گردد.

خالقی از همان نوجوانی به یادگیری موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کردی پرداخت. اولین اجرای ضبط شده‌استاد خالقی متعلق به دهه ۳۰ است که در رادیو سنندج و به زبان فارسی اجرا کرده‌است.

خالقی، دانش‌آموخته فیزیک از دانشگاه تهران است و قبل از ورودش به سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران دبیر دبیرستان‌های تهران بود.

خالقی هفت سال در دهه ۵۰ شمسی رئیس رادیو و تلویزیون کرمانشاه بود.

کنگره بین المللی مشاهیر کُرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه امسال در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود که در این رویداد کلان فرهنگی ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد و کُردشناسان در سطح بین المللی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

ناگفته نماند خانواده هنرمند کامکارها نیز از مهمانان ویژه این کنگره هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا