کردستانی ها یکصدا نام سردار سلیمانی را صدا زدند/ کردستان غرق در سوگ و ماتم شد

گروه سیاسی: کردستانی‌ها دوشادوش مردم شهرهای دیگر ایران، یاد و خاطره سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

به گزارش آکام نیوز، مردم شهرستان سنندج، در مسجد جامع شهر گرد هم آمدند، تا به سوگ از دست دادن سردار سپهبد قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بنشینند.

در حالیکه رسانه های ضد انقلاب در بهت و حیرت حضور گسترده مردم کردستان هستند و چون نتوانستند این حضور را کتمان کنند، در ادعایی تکراری، مدعی شدند مردم را به زور به خیابان ها آوردند!

اما حضور صدها هزار نفری مردم کردستان یک تودهنی بزرگ به اشرار مزدور آمریکا بود.

امام جمعه سنندج در واکنش به این حضور گسترده گفت؛ مردم کردستان با تجمع خود نشان دادند که همواره از ایثارگرانی که در راستای امنیت و آرامش جامعه گام بر میدارند حمایت می کنند.

ماموستا فایق رستمی افزود: شهادت سردار سلیمانی  با وجود اینکه مصیبتی برای جهان اسلام بود اما به علت اینکه دوباره تاکیدی بر دشمنی استکبار علیه اسلام و امت اسلامی دارد یک اتفاق خوب برای ملت انقلابی است.

همزمان با به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای جنایتکار و تروریست آمریکایی موجی عظیم در محکومیت این حرکت ناجوانمردانه و حمایت از فعالیت‌های جبهه مقاومت در سراسر کشور به راه افتاد.

در استان کردستان به دلیل نزدیکی به اقلیم کردستان عراق و همچنین نقشی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این منطقه در مقابله با گروهک تروریستی داعش ایفا کرده بود، میزان استقبال مردم برای حضور در مراسم‌های گرامیداشت شهادت این شهید بزرگوار بسیار بالا بوده است.

در چند روز گذشته اقشار مختلف مردم کردستان با انتشار بیانیه‌هایی این اقدام تروریستی و ددمنشانه آمریکا را محکوم کرده و در کنار این مسئله علما، روحانیون و ماموستایان اهل سنت نیز در گفت و گوهای جداگانه ای با رسانه‌ها در این رابطه مطالبی عنوان کرده‌اند.

جمعی از علمای برجسته اهل سنت استان کردستان ضمن محکومیت اقدام وقیحانه و خبیثانه آمریکای جنایتکار و خائن در به شهادت رساندن سردار سرافراز اسلام، قاطعانه اعلام کردند که انتقام خون پاک شهید سلیمانی از گرگ‌های خونخوار گرفته می‌شود.

امام جمعه بانه با اشاره به اینکه انتقام خون پاک شهید سلیمانی از آمریکای جنایتکار گرفته می‌شود، اظهار داشت: سردار سلیمانی انسانی بزرگ، شریف، غیور، وفادار به نظام و ولایتمدار بود که از گذشته در تحولات منطقه نقش مؤثری داشت و تمام سران کشورهای دشمن ما نیز به قدرت و عظمت شخصیت این شهید اعتراف کرده‌اند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی ادامه داد: آمریکا و دشمنان اسلام و ایران باید بدانند که ملت عزتمند و با شرف ایران هیچگاه نمی‌گذارند خون شهدای آنان مانند سردار قاسم سلیمانی پایمال شود و تا پای جان خود در ادامه راه آنان می‌ایستند.

امام جمعه مریوان نیز طی سخنانی با بیان اینکه دیگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در هیچ جای دنیا امنیت ندارند، بیان کرد: با به شهادت رسیدن سردار سلیمانی نیروهای حزب الله عراق و لبنان، نیروهای اسلامی سوریه، یمن و دیگر نیروی اسلامی منطقه همه جنایت آمریکا را محکوم کردند و دیگر هیچ جایی در این منطقه برای آمریکایی‌ها امن نیست.

ماموستا مصطفی شیرزادی یادآور شد: به شهادت رسیدن سردار سلیمانی امروز حس غرور و افتخار را در میان ایرانیان زنده کرده است و بدون شک این اتفاق می‌تواند در ادامه راه انقلاب و پیروی از راه شهدا تأثیر بسیاری در آینده داشته باشد.

امام جمعه سقز نیز در این رابطه با بیان اینکه شهید سلیمانی، مجاهد راه حق بود، گفت: وی مجاهد راه حق و سردار اسلام بود که با تخریب کنندگان دیدن از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار مبارزه می‌کرد.

ماموستا سیدحسین حسینی با بیان اینکه شناخت دشمن در هر دوره و زمانه‌ای به بصیرت نیاز دارد، به عمق دشمنی آمریکا و اسرائیل در طول دوران ۴۰ سال نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انتقام سخت به وقت خود گرفته می‌شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز نیز در سخنانی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نماد و مدافع مقاومت اسلامی در منطقه برشمرد و اظهار داشت: شهادت آرزوی سردار بود و این شهادت سرآغازی برای محو شدن آمریکا خواهد شد.

ماموستا عابد نقیبی، حاج قاسم سلیمانی را سردار عرصه شرف، جهاد و مقاومت عنوان کرد و ادامه داد: وی یک مسلمان باعزت و سردار اسلام بود و با شهادت وی، معادله ماندگاری آمریکا در منطقه به هم خواهد خورد.

مسیر و راه شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد

امام جمعه موقت شهر سنندج نیز در این رابطه با بیان اینکه جنایت استکبار جهانی از دیدگاه اهل سنت محکوم است، بیان کرد: مسیر و راه شهید سلیمانی قاطعانه ادامه خواهد داشت.

ماموستا محمد راستی یادآور شد: دشمن چند سال بود که در صدد به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود و از این مسئله هراس داشت که تمام کشورهای منطقه را علیه آمریکا متحد کند و به خیال خودشان اکنون پیشدستی کرده‌اند اما از این نکته غافل ماندند که شهادت وی عواقب به مراتب بزرگ‌تری را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج نیز با بیان اینکه خون شهید سلیمانی پایمال نمی‌شود، گفت: خون شهید سلیمانی زوال و نابودی آمریکا و اسرائیل را تسریع می‌کند.

ماموستا معروف خالدی افزود: ریختن خون پاک انسان‌هایی مانند شهید سلیمانی باعث نمایان شدن چهره واقعی تروریست‌ها و حامیان گروه‌های تروریستی در جهان شد و اگر تا چند روز گذشته کسی شک داشت که آمریکا تروریست و حامی تروریست است با به شهادت رساندن سردار سلیمانی شکشان به یقین تبدیل شد.

شهادت سردار سلیمانی جان تازه ای به جبهه مقاومت بخشید

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز در این رابطه اظهار داشت: سپهبد سلیمانی اجازه نداد نیروهای داعشی و آمریکایی از ناموس کُردها سو استفاده کنند و همین مسئله برای جنایتکاران امریکایی به یک عقده تبدیل شده بود.

ماموستا اقبال بهمنی ادامه داد: ذرات مطهر خون این شهید راه دفاع از ارزش‌های اسلامی جان تازه ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد بخشید و تردیدی نیست که تربیت یافتگان مکتب مقاومت این سردار بین المللی سپاه اسلام، جواب دندان شکنی به زیاده خواهی آمریکا و همدستانش خواهند داد.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

همچنین بامداد امروز ۴ شنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، موشک های بالستیک هوانیروز سپاه پاسداران، مواضع تروریستهای آمریکایی در عین الاسد را هدف قرار دادند که در جریان این حملات، دهها نیروی نظامی آمریکایی به هلاکت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا