توهین گستاخانه، بی شرمانه و هتاکانه دولت منطقه کردستان عراق به سید حسن نصرالله

آکام نیوز: گستاخی های مقامات اقلیم کردستان عراق بر علیه ملت ایران و مقدسات مردم و همچنین شخصیت هایی که مورد احترام ملت ایران و منطقه هستند، تمامی ندارد و این اهانت ها همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش آکام نیوز، در ادامه رفتارهای غیرعادی مقامات حکومت بارزانی، این بار دولت منطقه کردستان عراق، آشکارا، به شخصیت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، که مورد احترام میلیون ها مسلمان در ایران، منطقه و جهان است، اهانت کرد.

 

"جوتیار عادل"، سخنگوی دولت اقلیم کردستان، که نتوانست خشم و عصبانیت خود را از طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق، مخفی کند، در راستای عقده گشایی، به مقام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اهانت کرده و ایشان را بارها با الفاظ ناشایست، مورد خطاب قرار داد.

 

سید حسن نصرالله، در آخرین سخنرانی مهم خود گفته بود:

 

«زمانی که داعش به نزدیکی اربیل رسیده بود، زمانی که منطقه کردستان در آستانه سقوط به دست داعش قرار داشت و تو (مسعود بارزانی) با همه دوستانت تماس گرفتی و به تو کمک نکردند، با ایرانی‌ها تماس گرفتی و روز بعد به اعتراف خودت حاج قاسم سلیمانی به همراه برادران دیگر به اربیل رفت. من در اینجا به شما می‌گویم همراه او برادرانی از حزب الله نیز به اربیل رفتند. حاج قاسم و برادرانی که با او به اربیل رفتند به من گفتند دستان مسعود بارزانی از ترس می‌لرزید، اما حضور سریع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران، در حمایت از شما بود که این خطر را که در تاریخ شما در منطقه کردی بی سابقه بود از شما دور کرد. امروز شما هم مسئولیت دارید که به آن اعتراف کنید و باید در کنار دیگر مسئولان در دولت عراق و پارلمان عراق و نیرو‌های عراقی، بخشی از پاسخ باشید.»

 

با اعلام این سخنان سید حسن نصرالله خطاب به بارزانی ها، دولت منطقه کردستان عراق، واکنش بسیار تندی به این سخنان نشان داد و با ادبیاتی غیراخلاقی خطاب به سید حسن نصرالله گفتند؛

 

"حمله شما با صدای ضعیف و روش کودکانه به اقلیم کردستان و رهبر یک امت ما را به تعجب واداشت.

شما که سالهاست به خاطر پنهان شدن در عباها، نورخورشید را ندیده ای، به یک ملت قهرمان توهین میکنی. بهتر بود به جای این حمله ناموجه، از ملت مظلومی که سالها از ظلم رنج می برند، دفاع می کردی.

این نیروهای پیشمرگ بودند که از اربیل و کردستان دفاع کردند نه دیگران. اما ما با این حال، از همه کسانی که به ما کمک کردند تشکر کردیم. اما فردی که می گویید نماینده شماست و در دیدار بارزانی نیز بود، باید همان شخصی باشد که در روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷ رویای اشغال کردستان را در سر می پروراند. اما آنها در مواجهه با پایداری پیشمرگه و دفاع قهرمانانه آنها، بینی‌شان به خاک مالیده شد و رویای‌شان دفن شد.

شما که از ترس دشمنانت جرات نمی کنی سرت را بالا بیاوری، چه چیزی باعث شد که مردمی را اذیت کنی که هیچ پیوندی با تو ندارند. رئیس بارزانی نماد پایداری یک امت است در حالی که تو ای ترسو بسیار کوچکتر از آن هستی که به او اهانت کنی."

 

متاسفانه بخش هایی از بیانیه سخنگوی دولت اقلیم کردستان، بسیار هتاکانه بوده که قابل انتشار نیست.

گویا مسئولان اقلیم کردستان عراق که سالهاست رسما نوکر آمریکا در منطقه هستند، فراموش کرده اند که سید حسن نصرالله حقیقت را گفته اند و این حاج قاسم سلیمانی بود که اربیل را از سقوط حتمی نجات داد نه آمریکایی که حتی جواب تلفن آنها را هم نداد و اربیل در آستانه سقوط بود و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که در عمل به داد بارزانی ها رسید و امروز شاهد نمک نشناسی این افراد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا