خیز بلند پان ترکیست ها برای تسخیر کرسی های مجلس و فرصت سوزی کردها

آکام نیوز: در حالیکه کردها در تخیل تحریم انتخابات مجلس شورای اسلامی به سر می برند و در حال فرصت سوزی سیاسی هستند، در آن سوی میدان، پان ترکیست ها، خیز بلندی برای تصاحب کرسی های مجلس شورای اسلامی برداشته اند.

به گزارش آکام نیوز، محمود علی چهرگانی، رهبر گاموح که تلاش های خود را برای تصاحب کرسی های مجلس توسط ترک ها دوچندان کرده است در پیامی به هواداران ترک خود گفت؛ اگر مدیر کل اطلاعات هم کاندید باشد و ترک باشد، من به او رای می دهم فقط کافیست، این کاندید ترک باشد! ما نه به ایران کار داریم و نه به آمریکا کار داریم، ما فقط به فکر آذربایجان جنوبی هستیم.!

همچنین ائلیار ماکوئی فعال حرکت بیداری آذربایجان جنوبی هم در پیامی گفت؛ بر هر ترکی واجب است که در حوزه های ارومیه، سولدوز و نقده به کاندید ترک رای دهد. نباید بگذاریم در غرب آذربایجان، کردها رای بیاورند!

عباس لسانی لیدر پان ترکسیم هم از داخل زندان در پیامی از مردم مناطق شرق آذربایجان خواست به مناطق ترک نشین از جمله نقده و تکاب و ارومیه بروند و به کمک کاندیدهای ترک در رقابت با نامزدهای کرد بروند.

این در حالی است که رهبران اپوزیسیون کردی، مردم را تشویق به تحریم انتخابات می کنند و با این کار، راه را برای پان ترکیسم ها باز می کنند تا کرسی هایی که حق نمایندگان کرد است را تصاحب کرده و هیج کرسی برای کردها باقی نماند.

متاسفانه کردها هنوز در تخیلات تحریم انتخابات و فرصت سوزی سیاسی به سر می برند و این پان ترکیست ها هستند که از این فرصت به نفع خود در حال بهره برداری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا