عامل شهادت دو پرسنل نیروی انتظامی و طراح فرار از زندان سقز که از اعضای ضد انقلاب بود اعدام شد

آکام نیوز: حکم اعدام یکی از اشرار معروف استان کردستان به ‌جرم سرقت، اخاذی مسلحانه، شرارت، سلب امنیت مردم و به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی اجرا شد.

به گزارش آکام نیوز، در حال حاضر ۹ نفر از زندانیان فراری باقی مانده‌اند که اقدامات برای دستگیری آن‌ها نیز در حال انجام است.

حکم اعدام مصطفی سلیمی در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر و در دیوان‌عالی کشور در تاریخ ۱۶ اسفند ۸۳ تأیید شده بود.

جرم او سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستا‌های سقز، اخاذی مسلحانه و آزار و اذیت مردم و سلب امنیت و آرامش مردم بوده است.

همچنین کنار همه این جرایم، زندانی مذکور در قتل عمدی و شهادت دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳ مشارکت داشته است.

این زندانی جزو طراحان و لیدر‌های اصلی فرار از زندان سقز در مورخ ۸ فروردین ۹۹ بوده است.

در فاصله محکومیت قطعی و اجرای حکم چندین مرحله قانونی طی شده است، پرونده وی بعد از محکومیت قطعی به حکم اعدام، در سه مرحله در کمیسیون عفو بررسی شد و شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد؛ دو مرحله هم درخواست اعاده دادرسی مطرح شد که رد شد.

دستگیری او توسط مأموران انتظامی با همکاری مردم بانه و سقز صورت گرفت به‌گونه‌ای که محل اختفای این فرد را به مأموران انتظامی گزارش کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا