مسعود بارزانی حزب آزادی کردستان را به امید در دست گرفتن کومله و دمکرات، منحل کرد

آکام نیوز: اخیرا گروهک حزب آزادی کردستان (پاک) اعلام کرده است که از این پس این گروه منحل شده و به خدمت تشکیلات جدیدی بنام سپاه ملی کردستان در می آید!

به گزارش آکام نیوز، ایده تاسیس حزب آزادی کردستان هم توسط مسعود بارزانی شکل گرفت، بارزانی با این هدف که یک حزب کردستان ایرانی را در اختیار گرفته و با استفاده از این ظرفیت، بر کردهای ایران هم تسلط پیدا کرده و رهبر آنها هم شود، این گروه را تاسیس کرد.

گروهی که از همان بدو تاسیس با بایکوت احزاب کومله و دمکرات روبرو شد و همین مسئله که این حزب در اختیار بارزانی بوده و مجری سیاستهای بارزانی و پارتی در کردستان ایران است، باعث بی تفاوتی سران کومله و دمکرات به این گروه شد.

با شکست این سیاست و عدم موفقیت حسین یزدان پناه در جلب نظر مردم کردستان، مسعود بارزانی این بار تصمیم گرفته که پاک را منحل کرده و ایده تشکیل سپاه ملی کردستان را مطرح کند!

سپاهی که باز هم مجری سیاستهای پارتی و مسعود بارزانی خواهد بود و برای موفقیت آن هم به کومله و دمکرات نیاز مبرمی دارند.

به همین علت، حزب آزادی کردستان در یک فراخوان عمومی خطاب به احزاب کومله و دمکرات اعلام کرد که ما از این پس در اختیار سپاه ملی بارزانی هستیم و شما هم در اختیار آنها باشید و کومله و دمکرات را منحل کنید!

در بیانیه این گروه، با طعنه به جنگ کومله و دمکرات هم اشاراتی شده و از آن بعنوان تجربه تلخ کردستان یاد شده و یادآوری کرده اند که برای جلوگیری از تکرار این تجارب تلخ، نیاز است شما احزاب خود را منحل کرده و پیشمرگان تان در خدمت سپاه ملی کردستان باشند.

از آنجائیکه هدف این سپاه به اصطلاح ملی که توهمی بیش نیست، فرماندهی بارزانی بر کل نیروهای کردستان ایران است، در یک بند آن آمده است؛ " فرماندهی این سپاه ملی بصورت موقت در بین سران احزاب خواهد بود"، واژه " موقت " به صراحت در این فراخوان قید شده و این نشاندهنده آن است که هدف این به اصطلاح سپاه ملی، حکمرانی کامل بارزانی و رویای بارزانی برای تسلط بر کردستان ایران خواهد بود و لاغیر.

به همین علت است که برای آنکه بعدها حرف و حدیثی پیش نیاید، در فراخوان خود از عبارت" فرماندهی موقت" استفاده شده است.

تا این لحظه احزاب کومله و دمکرات همچنان حزب یزدان پناه و بارزانی ها را بایکوت کرده و کوچکترین توجهی به این توهم خیالی نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا