خبرفوری/ آکام نیوز گزارش می دهد+ هدایت عبدالله پور زندانی تروریست حزب دمکرات اعدام شده است

آکام نیوز/اختصاصی: یک مقام امنیتی بلندپایه، در گفتگوی اختصاصی با آکام نیوز، در خصوص پرونده زندانی، هدایت عبدالله پور، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش آکام نیوز، این مقام بلندپایه امنیتی، در پاسخ به سوال آکام نیوز در ارتباط با سرنوشت هدایت عبدالله پور، به آکام نیوز گفت؛

هدایت عبدالله‌پور، ۲۶ ساله در ظاهر تعمیرکار خودرو بود، او روز ۱۳ مردادماه ۱۳۹۵ بعد از گذشت ۵۰ روز از درگیری خونین میان نیروهای امنیتی و نظامی با یک تیم تروریستی حزب دمکرات کردستان ایران در روستای «قره سقل» از توابع اشنویه، توسط نیروهای نظامی و امنیتی، در شهر اشنویه بازداشت شد.

شش چند نفر دیگر از اهالی اشنویه به نام‌های رسول عزیزی فرزند ابراهیم، محمد ظاهر فرامرزی فرزند کریم، جلال و کمال مسروری فرزند مولود، صدیق بااکرام فرزند حسین و یعقوب بااکرام فرزند رسول نیز پیش از وی در ۳۰ خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

این زندانی در بازداشتگاه به صراحت اعتراف کرد که از اعضای پشتیبانی تیم تروریستی اشنویه بوده و در جریان تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی و نظامی، یکی از مدافعان وطن را به شهادت رسانده است.

با این اعترافات، روز ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۵ جلسه دادگاه هدایت عبدالله پور به همراه شش تن دیگر در شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی چابک به اتهام «معاونت بغی و عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران» برگزار شد و روز ۵ بهمن ماه حکم صادره رسما به وکیل آنان ابلاغ گردید.

بر اساس حکم صادره «هدایت عبدالله‌پور به اعدام»، «رسول عزیزی به ۲۵ سال حبس»، «محمد ظاهر فرامرزی به ۲۰ سال حبس»، « جلال مسروری به ۱۵ سال حبس»، «یعقوب بااکرام به ۱۵ سال و یک روز حبس»، «صدیق بااکرام به ۱۰ سال حبس» و «کمال مسروی به ۱۰ سال و یک روز حبس» محکوم شدند.

این حکم بعد از اعتراض وکلای پرونده به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع و بعد از نقض حکم صادره، پرونده به شعبه هم عرض در ارومیه ارجاع داده شد.

پس از ارجاع پرونده به شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه، جلسه دادگاه این زندانی در ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۶ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام بغی برگزار و مجددا به اعدام محکوم شد.

هدایت عبدالله پور و همدستان او در مقابل قاضی نیز اعتراف کرده بودند که در زمان درگیری و قبل از شروع درگیری نیز در روستای قره‌سقل به نیروهای حزب منحله دمکرات آذوقه رسانده و در هنگام شروع تیراندازی نیز اسلحه بدست گرفته و به مقابله با نیروهای امنیتی و نظامی پرداخته اند.

عضویت هدایت عبدالله پور در حزب منحله دمکرات محرز شده و او یکی از اعضای تشکیلات مخفی این گروه در اشنویه بوده و در زمان دستگیری نیز از او سلاح و مهمات کشف شده است.

این مقام آگاه امنیتی در ادامه به آکام نیوز گفت؛

حکم اعدام این زندانی، در نهایت در خردادماه سالجاری به مرحله اجرا در آمد و هدایت عبدالله پور بعد از محاکمه عادلانه، به دار مجازات آویخته شد و این سرنوشت همه کسانی خواهد بود که با تروریستها همکاری کرده و به سوی فرزندان مدافع وطن این مملکت، تیراندازی کنند.

مقام مسئول امنیتی در پایان به پیشمرگان و اعضای تشکیلات مخفی احزاب کردی توصیه کرد دست از خیانت و مزدوری برداشته و به آغوش نظام برگردند و بدون شک، نظام اسلامی با رافت اسلامی با فریب خوردگان برخورد خواهد شد.

شایان ذکر است، ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۵، یک تیم ۱۲ نفره شامل دو تیم ۶ نفره از پیشمرگان محزب منحله دمکرات کردستان ایران، جناح مصطفی هجری در منطقه عمومی اشنویه (روستای قره سقل بخش نالوس) با نیروهای امنیتی و نظامی، اشنویه درگیر شدند و در این درگیری مسلحانه تمام اعضای تیم تروریستی حزب دمکرات به هلاکت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا