انتقاد شدید عضو سابق حزب کمونیست ایران از برخورد رهبری کومله با پیشمرگان بیمار

آکام نیوز: آرمان پویا از اعضای سابق کومله، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران به شیوه برخورد رهبران کومله با پیشمرگان قدیمی و بیمار، بشدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت درمانی پیشمرگانی شد که دچار مشکلات جسمی شده اند.

به گزارش آکام نیوز، آرمان پویا در مطلبی تحت عنوان "حق استفاده از بهداشت و درمان را به فواد امانی و نشمیل سازیده باز گردانید"، به دو مورد از این برخوردها با پیشمرگان بیمار اشاره کرده و می نویسد؛

فواد امانی و نشمیل سازیده از اعضاء و پیشمرگان قدیمی کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران هستند.

فواد امانی سالها پزشکی کومله را اداره می کرد و از این طریق به پیشمرگان و اهالی اطراف اردوگاه خدمت می کرد.

متاسفانه فواد امانی از دیسک گردن و کمر و نشمیل سازیده از بیماری گواتر رنج می برند.

فواد امانی به دلیل اختلافات با سران کومله، از مرکز پزشکی اخراج شد و با دو دیسک گردن و کمر، با پنجاه سال سن، ناچار است هر شب با اسلحه و تجهیزات سنگین نظامی، نگهبانی بدهد، که البته کسی هم اعتراضی ندارد!.

اما رهبری کومله ضمن تحمیل آن شرایط سخت تر به آنها، اکنون حدود یک سال است که داروهایشان را نیز قطع کرده و در این مدت او، خود و با کمک و همکاری خانواده و دوستانش، داروهایش را تهیه کرده است، اما متاسفانه از این طریق هم، دیگر بیشتر از این امکان تهیه دارو برای او وحود ندارد.

اجازه ندادن به او برای استفاده از امکانات درمانی، شرایط بسیار سخت و غیرقابل تحملی برای ایشان به وجود آورده است.

فواد امانی و نشمیل سازیده برای عبور از این بی حقوقی ها، تمامی راه های تشکیلاتی را آزمایش کرده اند، اما هیچ جوابی نگرفته اند.

آنها نه تنها هیچ جوابی نگرفته اند، بلکه در هر فرصتی هم به آنها گیر داده و بهانه گیری می کنند، تا جایی که نهایتا، این برخوردها، به درگیری لفظی نشمیل با حسن رحمانپناه عضو کمیته مرکزی کومله، انجامیده است.

بهداشت و درمان حق همه است و سلب آن عملی به غایت شنیع و ضد انسانی و فاشیستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا