امروز سی‌وسومین سالروز بمباران شیمیایی سردشت است/خوش خدمتی کومله و دمکرات به رژیم بعث عراق

آکام نیوز: امروز ۷ تیرماه، ٣٣مین سالروز بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق است.

به گزارش آکام نیوز، هفتم تیرماه سال ١٣۶۶ زمانی که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بر علیه ایران، وارد هفتمین سال خود می‌شد شهرستان سردشت از سوی هواپیماهای جنگنده رژیم بعث قرار گرفت و جنایتی بزرگ علیه ملت ایران و کردهای کشورمان رقم خورد.

طبق آمار رسمی دستکم ۱۱۰ نفراز ساکنان این شهر کشته شده و بیش از ١٠ هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند؛ بطوریکه هنوز با گذشت ۳٣ سال از این حادثه، آثار این زخم غیرانسانی بر جان بسیاری از ساکنان این شهر هویداست و هر ساله در این روز این زخم تازه می‌شود.

پس از ٣٣ سال هنوز مردم سردشت با عواقب تاول‌های چرکی و سرفه‌های خشک این بمباران روبرو می‌شوند.

سردشت نخستین شهر جهان است که با سلاح های شیمیایی بمباران شد.

گاز خردل بکار گرفته شده از سوی ارتش بعث در بمباران سردشت ماندگاری ١٠٠ تا ١٨٠ ساله دارد و تا سه نسل عواقب ان همچنان بر محیط باقی می‌ماند.

با گذشت ٣٣ سال از این فاجعه هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومان در دست نیست.

بمباران شهرکردنشین کشورمان در حالی از سوی رژیم بعث عراق انجام شد که در همان روزها کومله و دمکرات نقش ستون پنجم دشمن را در کردستان ایفا کرده و برای خوش خدمتی به رژیم بعث عراق از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

کومله و دمکرات ماهیانه از دولت صدام حسین مستمری و تجهیزات نظامی دریافت می کردند و دست دوستی با رژیمی دادند که دشمن درجه یک کردها بود.

اردوگاه های بوتی، زرگویز، زرگویزله، کویه، کویسنجق و… تماما اهدایی از سوی رژیم بعث عراق به پاس خوش خدمتی های سران کومله و دمکرات، بود که هم اکنون نیز این گروه ها از زمین های تصرف شده رژیم وقت عراق، استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا