افشاگری تکاندهنده فرمانده دوران جنگ حزب دمکرات+ افشای سند رسمی دستور کشتار و قتل عام کومله ای ها توسط قاسملو

آکام نیوز: کریم خالدار مشهور به کریم کاکه سوری از فرماندهان قدیمی و شناخته شده گروهک حزب دمکرات کردستان ایران است.

به گزارش آکام نیوز، این فرمانده قدیمی که از نزدیک در جریان جنایات بیشمار قاسملو سرکرده وقت حزب دمکرات است، در تازه ترین افشاگری که نسخه ای از آن نیز به دست آکام نیوز رسیده است، جنایات قاسملو و صدور دستور کشتار و قتل عام گسترده پیشمرگان کومله، را فاش کرده است.

در این افشاگری که نسخه اصلی آن به زبان کردی بوده و در آکام نیوز به فارسی ترجمه شده است، متن کامل دستور قاسملو به فرماندهان وقت دمکرات بهمراه متن دستنوشته این دستور را هم ملاحظه می کنید.

کریم کاکه سوری ضمن برشمردن جنایات قاسملو و تسمخر لقب پیامبر آشتی برای قاسملو، افشاگری خود را با مقدمه ای در خصوص القاب قاسملو آغاز کرد.

…………………………………………………………………………………………………

این هم دو سند بسیار مهم از یک فاجعه ای، که توسط (ماموستای دمکراسی و پیامبر آشتی یعنی دکتر قاسملو؟!)و هیئت رهبری حزبی که دور خود جمع کرده بود، انجام شده است.

این سند در خصوص تحمیل جنگ سراسری بر علیه کومله و نابودی قدرت انقلاب و کشتن صدها جوان مبارز کرد از سوی هر دو طرف است.

همچنین شهیدن کردن و زخمی کردن دهها کادر و پیشمرگ حزب که بعد از کنگره ۸ در یک روز بسیار سخت، روی داد؛ آنهم در روزی که پیشمرگان در حال جنگی سخت و خونین با جمهوری اسلامی بودند، من این اسناد را فاش می کنم.

در سند دوم، نامه دکتر قاسملو دیده می شود که از ۶ بخش تشکیل شده است.

قاسملو این نامه را برای مرکز فرماندهی وقت حزب دمکرات نوشته و از این مرکز میخواهد با همه قدرت به کومله حمله کنند و در بخش دوم می گوید جنگ ما با کومله یک جنگ حق است و فتوای کشتن جوانان انقلابی کرد را بدست یکدیگر صادر کرد، آنهم بدون اینکه به سرنوشت انقلاب و کشتار انسانها فکر کند و بجای جنگ یک راه حل آشتی خواهانه و سیاسی را اتخاذ کند و به این جنگ پایان دهد.

در بخش دوم مصاحبه عبدالله حسن زاده را می بینید که با هیاس کاردو انجام داده است.

که در آن دیده می شود نامبرده سه بار با زنده باید کاک طاها عتیقی نزد دکتر قاسملو می رود و به او التماس می کند که دست از قتل عام و کشتار کادرها و پیشمرگان حزب بردارد اما به حرفشان گوش نداد و به سیاست جنایتکارانه خود ادامه داد و دهها پیشمرگ حزب را به ناحق و ناروا شهید کرد.

در اینجا سوالی از عبدالله حسن زاده دارم، جناب ماموستا اگر جنابعالی خودتان را دلسوز انقلاب و کادرها و پیشمرگان می دانید.

و با دروغ برایشان اشک می ریزید چرا آن زمان بلند نشدی و در یک اطلاعیه این اعمال رهبری را محکوم نکردی و به دلیل ناراضی بودن از این سیاستهای وحشتناک حزب، این حزب را ترک نکردی؟! در پایان بار دیگر بعنوان یک کرد از رهبران حزب و کومله درخواست می کنم که این گذشته فاجعه بار را محکوم کنید و از مردم کردستان بطور عام و خانواده شهیدان و کادرها و اعضای خودتان عذرخواهی کنید که این هم درخواست بر حق هر شخص کرد و خصوصا جامعه کردستان است.

برخی دوستان گلایه می کنند که نوشته ها را نمی توانند بخوانند من عین نامه را برای این دوستان می نویسم.

این نامه قاسملو برای مرکز فرماندهی است که نوشته بود.

رفقای عزیز آژوان، سلامی گرم و انقلابی

رفقا هر چند تا امروز چندین پیام کلی در خصوص عملیات نظامی برای شما ارسال کرده ام اما باز هم دوست دارم توجه شما را به چند مسئله جلب کنم.

 

۱.بار دیگر از شما درخواست می کنم کاری کنید که پیشمرگان ما غافلگیر نشوند و هوشیار باشند و در هر زمانی نگهبانی و کمین را ایجاد کنند.

 

۲. ما با کومله جنگ خاک و زمین نداریم هدف ما خسته کردن و ضربه زدن و نابودی کومله است خواهشمندم این مسئله را از یاد نبرید.

 

۳. هر چند تعداد پیشمرگان ما از آنها بیشتر است و پیشمرگان ما جنگاورتر و جنگی تر هستند اما نه تنها نتوانستیم ضربه آن چنانی به کومله بزنیم بلکه ضربه هم خوردیم من فکر می کنم در شیوه جنگیدن و تاکتیک خودمان با کومله باید تجدید نظر و بازنگری کنیم و خودمان را بهتر برای جنگ با کومله آماده کنیم.

 

۴. در جنگ با کومله باید صبر و حوصله داشته باشیم، چون این جنگ، جنگی برحق است و نباید عجله کنیم و دستپاچه شویم و خودمان را ببازیم.

 

۵. همچنانکه قبلا اعلام کردیم بهتر است برنامه را مطالعه کنیم و بعد از ارزیابی همه جانبه آن را اجرایی کنیم و ضربه تندی به کومله بزنیم و در همان حال نیز در جال خود ضربات خود را برای نابودی کومله و ضعیف شدن کومله بزنیم . به ما خبرهایی رسیده که افراد مسلح کومله در جنوب خیلی خسته شده اند و وضع شان خوب نیست برای همین باید به حملات خودمان ادامه دهیم.

 

۶. خواهشمندم در ارسال اخبار جنگ با کومله دقت کنید. اول اینکه خبر راست و درست را برای من بفرستید و دوم اجازه ندهید تا کومله خبر خود را پخش کند و بعد از آن خبر را برای من بفرستید.

 

بار دیگر به شما درود می فرستم و برایتان آرزوی سلامتی و پیروزی دارم.

امضاء

عبدالرحمان قاسملو

کریم کاکه سوری (کریم خالدار) ۱۳/۰۵/۲۰۲۰ میلادی

(متن اصلی این افشاگری به زبان کردی)

ئەوەش دوو بەڵگەی زۆر گرینگ لە سەر ئەو کارەساتانەی کە لە لاین (مامۆستای دیمۆکراسی و پامبەری ئاشتی واتا د قاسمڵوو !؟ ) و ئەو دەستە رێبەری حیزب کە لە دەوری خۆی کۆیکردبوونەوە دەخەمە بەر چاوی ئێوەی بەرێز لە پێوەندی لە گەل داسەپاندی شەڕی سەراسەری بەسەر کۆمەلە دا و ڵە ناوچۆنی وزە و توانای شۆرش و سەدان رۆلەی تیکۆشەری کورد لە هەڕ دووک ڵا ، هەروەها شەهید و بریندار کردنی دەیان کادر و پێشمەرگەی حیزب لە دوای کۆنگرەی ٨ لە کاتیکی زۆر سەختی جۆڵانەوە دا کە پێشمەرگە لەشەریکی سەخت و خۆیناوی لە گەل کۆماری ئێسڵامی دابوو دەخەمە بەرچاوی ئێوەی بەرێز .

 

لە بەلگەی یەکەم دا نامەیەکی د قاسملوویە کە لە شەش خال دا بۆ ناوەندی ئاژوانی ئەو کاتی حیزبی نۆسێوە و داوا لەو ناوەندە دەکا بە هەموو هیزەوە لە کۆمەلە بدەن و لە خالی چوارەم دا دەلی شەڕی ئێمە لە گەل کۆمەڵە شەریکی رەوایە ، و فتوای کۆشتنی رۆڵەی شۆرشگیری کورد بە دەستی یەکتر دەردەکا بە بێ ئەوەی بێر لە چارەنۆسی شۆرش و کۆشتنی ئێنسانەکان بکاتەوە و بەجی شەڕ ریگایەکی ئاشتیانە و سیاسی بگریتەبەر و کۆتایی بەو شەڕە نگریسە بێنی .

لە بەلگەی دووهەم دا وتۆویژیکی عەوڵای حەسنزادەیە کە لە گەل هەیاس کاردوو کردوویەتی ، کە ناوبراو سێ جار لە گەل زیندە یاد کاک تەهای عەتیقی دەچیتە لای د قاسمڵوو و لە بەری دەپارینەوە کە دەست لە قەتلوعام و کۆشتنی کادر و پێشەرگەی حیزب هەلگرن بەڵام بە قسەیان ناکات و درێژە بە سیاسەتی تاوانبارانەی خۆی دەدا و دەیان پێشمەرگەی حیزب بە ناحەق و نارەوا شەهید دەکەن .

 

لیرە دا پرسیاریک لە عەولای حەسنزادە دەکەم جەنابێ مامۆستا ئەگر جەنابتان خۆتان بە دلسووزی شۆرش و ئەو کادر و پێشمەرگانە دەزانی و بە درو فرمیسکت بۆ هەڵدەرشتن بۆ چی ئەو کات هەلنەستای و لە راگەیاندەراویک دا ئەو کردەوانەی سکرتێرەکت مەحکۆم نەکرد و بە هۆی نارازی بوون لەو سیاستە چەپەڵە حیزبت بە جی نەهێشت !؟

 

لە کۆتایی دا بۆ جاریکی دیکەش وەک تاکیکی کورد داوا لە ( ڕێبەرانی حیزب بە تایبەتی ) و کۆمەڵە دەکەم کە ئەو رابردووە پڕ لە کارەساتە مەحکۆم بکەن و داوای لی بۆردن لە خەلکی کوردستان بە گشتی و بنەماڵەی شەهیدان و کادر و ئەندامانی خۆیان بکەن کە ئەوش داوایەکی رەوا و بەرحەقی هەڕ تاکیکی کورد و کۆمەڵگای کوردستانە .

 

هێندیک بەرێز گلەیی دەکەن کە نۆسراوەکەیان بۆ ناخۆیندریتەوە ئەو دیسان عەینی نامەکەتان بۆ دەنۆسمەوە.

 

ئەوش نامەی قاسمڵوویە کە بۆ ناوەندی ئاژوانی نۆسێوە

 

هاوریانی بەرێزی ئاژوان ، پاش سڵاویکی شۆرشگیرانە

 

هاوریان هەڕ چەند تا ئێستا چەند پەیامی ورد لە سەر عەمەلیاتی نێزامی بۆ ئێوە بەریکراوە ، بەڵام دیسان پێم خۆشە سرنجتان بۆ چەند مەسەلەیەک راکێشم .

 

١ جاریکی دیکە تکا و داواتان لی دەکەم کاریکی وا بکەن پێشمەرگەکانمان غافڵگیر نەبن بەس وریا بن هەموو کاتیک نێگەهبان و کەمین دابنین .

 

٢ئێمە لە گەل کۆمەڵە شەری خاک و بەرزایی ناکەین مەبەستی ئێمە ماندوو کردن و زەربە لێدان و کز کردنی کومەڵەیە تکایە ئەوتان لە بێر نەچیت .

 

٣ هەڕ چەند ژومارەی پێشمەرگەکانی ئێمە لەوان زیاترە و پێشمەرگەکانمان ئازا و شەرکەرتڕن بەڵام نەک هەر نەمانتوانی زەربەی ئەوتوو لە کومەلە بدەین بەڵکۆ زەربەشمان خوارد من پێم وایە لە شیوەی شەرکردن و تاکتیکی خۆمان لە گەل کۆمەلە دەبێت تەجدیدی نەزەر ( پێداچۆنەوە ) بکەین و خۆمان باشتر بۆ شەڕ لە گەل کۆمەڵە ئامادە بکەین .

 

۴لەشەڕ لەگەل کۆمەڵە دەبێ سەبروحەوسەلەمان هەبێت ، چۆنکە ئەو شەرە شەریکی رەوایە نابێت پەلە بکەین یان دەستەپاچە بێنو خۆمان بدورینین .

 

۵هەروەها کە پێشتر پێمان راگەیاندن باشتر بەرنامەکە مۆتاڵا بکریت و پاش هەڵسەنگاندن هەموو ڵایی بەریوە بچیت و زەربەی تۆند لە کۆمەڵە بدریت و هەر لەو کاتەشدا لە جێگای خۆی لیدانی وردە زەربە بۆ کز کردنی کۆمەڵە باشه ئێمە خەبەری وردمان پێگەیشتوو کە چەکدارانی کۆمەڵە لە جنوب زور ماندوو بوون و وەزعیان شپرزەیە بۆیە دەبێ بەردەوام بێین .

 

۶تکایە لە ناردنی دەنگ و باسی شەر لە گەل کۆمەلە دیقەت بکەن ، یەکەم خەبەری راست و دروستمان بۆ بنیرن ، دووهەم رامەوەستن تا کۆمەڵە خەبەری خۆی بڵاو بکاتەوە و لە پاشان خەبەرەکەمان بۆ بەریبکەن .

 

جاریکی دیکە سڵاوم هەیە داوای ساغی و سڵامەتی و سەرکەوتنتان بۆ دەکەم

 

ئێمزا ع قاسمڵوو

 

کەریم کاکەسوری ( کەریم خاڵدار ) ۱۳ , ۵ , ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا