افشاگری تکاندهنده فرمانده دهه ۶۰ دمکرات؛ حزب دمکرات و کومله در زمان جنگ ایران و عراق از رژیم بعث پاداش های کلانی دریافت کردند

آکام نیوز: کریم کاکه سور از فرماندهان قدیمی دهه ۶۰ گروهک حزب دمکرات کردستان ایران، دست به افشاگری های تکاندهنده ای از گروهکهای کومله و دمکرات زده است.

به گزارش آکام نیوز، این فرمانده قدیمی و مطرح حزب منحله دمکرات کردستان ایران از دریافت کمک های کلان رژیم بعث عراق به سرکردگان کومله و دمکرات خبر داد.

کریم کاکه سور می گوید؛

پول ها و یارانه هایی که بنام انقلاب ملت کرد کردستان ایران و بنام خون شهیدان و پیشمرگان از کشورهای خارجی خصوصا حکومت بعث عراق دریافت شده اند، غیرقابل انکارند.

آیا زمان آن فرا نرسیده که حقایق را به مردم و پیشمرگان بگویید؟

ارتباط احزاب کردستان ایران از نظر مالی به رژیم بعث عراق در ۱۰ سال اول بخصوص آن دورانی که جنگ ایران و عراق شکل گرفته بود و رژیم صدام برای آنکه در ایران تفرقه افکنی کند، قابل انکار نیست.

رژیم بعث عراق برای آنکه در بین اقوام ایران تفرقه اندازی کند، به شکل چشمگیری به احزاب ایرانی از نظر مالی و تسلیحاتی کمک شایانی کرد.

این فرمانده قدیمی حزب دمکرات با اشاره به نام افرادی که از این گروهکها به ملت ایران خیانت کردند گفت؛

صدام حسین به بسیاری از رهبران عشایر و گروهکهای دیگر مثل حامد بگ در منطقه اورامان، علی قاضی در منطقه سردشت، مهاباد و دهها مسئول و فرمانده پیشمرگ در مناطق مرزی، بطور مستقیم و غیرمستقیم اسلحه می داد و آنها را مسلح می کرد تا در کردستان ایران نیروهای جمهوری اسلامی را مشغول خود کنند و به این شکل، فشار رژیم در جبهه های جنگ را بر نیروهای عراقی کم کند و احزاب کردستان کمک شایانی به صدام حسین در همین ارتباط کردند.

این افشاگری در حالی انجام می شود که پیش از این نیز بارها در ارتباط با کمک های رژیم بعث عراق به ضد انقلاب و همکاری گروهکهای کردی با رژیم بعث، مطالب زیادی منتشر شده است اما این بار یکی از افراد شناخته شده این گروهک، این حقایق را فاش کرد تا افکار عمومی از زبان یکی از پیشمرگان و فرماندهان قدیمی این گروهک، واقعیت ها را بشنوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا