افزایش میزان خودکشی و خودزنی ها در اردوگاه های کومله/افشای چند مورد آزار و اذیت زنان در کومله

آکام نیوز/اختصاصی: تا کنون دهها پیشمرگ گروهک کومله به دلایل مختلف از جمله تبعیض، بی عدالتی، تجاوز و… از سوی سران گروهک کومله، با سلاح های سازمانی خود(کلاشینکف)، در محوطه و یا اتاق های شخصی خود و یا در پست های نگهبانی خودکشی کرده اند.

به گزارش آکام نیوز، در هفته گذشته در همین ارتباط دو نفر از پیشمرگان زن اردوگاه های کومله خودکشی کردند.

مورد اول در اردوگاه کومله زحمتکشان کردستان اتفاق افتاد و مورد دوم یکی از پیشمرگان تازه وارد کومله مهتدی بود که خبر این دو خودکشی با بهت و حیرت افکار عمومی روبرو شد.

خودکشی آرمین صلوات آباد اهل سنندج نیز یکی از همین موارد است.

نامبرده( آرمین صلوات آباد) اهل سنندج، توسط گروهک کومله به اتفاق همسرش در یک اتاق که فاقد هر گونه امکانات رفاهی(حتی سرویس بهداشتی) بود اسکان داده شد.

وی جهت دریافت خانه تشکیلاتی و یا حداقل امکانات رفاهی، چندین نوبت به مسئول اردوگاه عثمان خلیلی مراجعه می کند.

اما عثمان خلیلی هر بار با واگذار نمودن منزل تشکیلاتی و یا حداقل امکانات رفاهی به نامبرده خودداری می کند.

لذا آرمین به منظور اعتراض به تبعیض و بی عدالتی گسترده سران گروهک کومله زحمتکشان کردستان، اسلحه سازمانی خود را مسلح کرده و به شکم خود در حالیکه کاملا مست بود، شلیک کرده و خودکشی می کند.

مورد دیگر؛

متعاقب پیوستن یکی از شهروندان مونث به گروهک کومله زحمتکشان کردستان، عثمان خلیلی(فرمانده سیاسی نظامی کومله)، با ایجاد مزاحمت و درخواست های بی شرمانه، موحبات آزار و اذیت روحی و روانی وی را فراهم می کند.

معصومه با نام مستعار خزان که چند سال قبل به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی بصورت غیرقانونی از کشور خارج و به گروهک حزب آزادی کردستان ملحق شده بود.

وی پس از ملحق شدن به این گروهک، به دلیل فشارهای وارد شده از سوی سران پاک، از این گروه فرار کرده و به دمکرات ملحق می شود.

گفته می شود نامبرده در حزب منحله دمکرات مورد تجاوز دسته جمعی پیشمرگان حزب دمکرات قرار می گیرد و به دلیل رابطه با آرمان کرد(پیشمرگ کومله زحمتکشان کردستان) به اتهام جاسوسی، از حزب دمکرات اخراج می شود.

وی پس از اخراج از حزب دمکرات، توسط آرمان کرد به گروهک کومله زحمتکشان کردستان معرفی و پس از گذراندن آموزش های به اصطلاح سیاسی و نظامی در مقر هلگورد سازماندهی می شود.

در مدت حضور نامبرده در اردوگاه گروهک کومله زحمتکشان کردستان، عثمان خلیلی، چندین نوبت از او خواستگاری و درخواست رابطه نامتعارف کرده است.

این سرنوشت تمام زنان و مردانی است که به امید زندگی بهتر راهی اردوگاه های خطرناک کومله و دمکرات می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا