نگرانی کمیته همکاری احزاب کردستانی از تخلیه روستاهای مرزی و کمرنگ شدن حضور ضد انقلاب در جدار مرزی

آکام نیوز: روز گذشته کمیته به اصطلاح همکاری احزاب کردستانی که جز کومله و دمکرات هیچ گروه دیگر کردی در این کمیته موسوم به همکاری حضور ندارند، با صدور بیانیه ای از تخلیه شش روستای مرزی استان آذربایجان غربی ابراز نگرانی کرده و این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش آکام نیوز، اخیرا هنگ مرزی شهرستان سردشت به اهالی شش روستای واقع در نوار مرزی این شهرستان ابلاغ کرده که به‌ دلیل واقع‌شدن این روستاها در حریم قرمز مرز، بنا بر مصوبه شورای عالی امنیت ملی، همه اهالی مکلف‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به تخلیه روستاها اقدام کنند.

دلیل این ابلاغ نیز، دستورالعمل‌های امنیت مرزی و امنیت مردم و منطقه اعلام شده است.

هنگامی که خبر اعلام شد، متأسفانه سایت‌ها و کانال‌های ضدانقلاب از جمله کومله و دمکرات، روی این مسئله مانور دادند و جو سیاسی به مسئله دادند، درصورتی‌که اصلا این مسئله، سیاسی نیست.

طبق اعلام مقامات مسئول،نزدیک به ۲۰ سال قبل یا شاید هم بیشتر مسئله تخلیه این روستاها مطرح شده است؛ چراکه در این منطقه یک حریم مرزی وجود دارد، براساس آخرین دستورات پایگاه هنگ مرزی، روستاها نباید بعد از نوار مرزی قرار بگیرند و باید قبل از آن پایگاه باشند که این شش روستا هم بعد از آن نوار مرزی که پایگاه اعلام کرده، قرار گرفته بودند.

گفته می‌شود که روستاهای بعد از نوار مرزی باید خالی شوند، تاکنون هم دو روستا خالی شده‌اند و چهار روستای اشکان سفلی با یک خانوار چهارنفره، نوکان با ١٩ خانوار و ٨٢ نفر، تیت سفلی با هشت خانوار و ٣٠ نفر، ارزنه با ١۴ خانوار و ۵٣ نفر باقی مانده است و گاکه و گوره‌شیر تخلیه شده‌اند. البته درخواست برای تخلیه بخش وزینه سردشت نیز وجود دارد.

بیانیه کمیته موسوم به همکاری احزاب کردستانی نشان از نگرانی کومله و دمکرات دارد، در حقیقت این بیانیه تنها یک بهانه است و مرکز همکاری نمی خواهد حضور کومله و دمکرات در جدار مرزی کمرنگ یا کاملا محو شود.

چرا که با تخلیه این روستاها، سپاه و هنگ مرزی در این مناطق مستقر شده و پایگاه ها دائر خواهند شد و دیگر تیم های تروریستی ضد انقلاب به راحتی نخواهند توانست به منطقه ورود کنند و به همین علت، شاهد حساسیت و نگرانی ناگهانی این کمیته به اصطلاح همکاری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا