مسعود بارزانی در دیدار با وزیر امور خارجه ایران: اجازه نمی‌دهیم کردستان محلی برای تهدید ایران باشد/ اقدامات تروریستی گروهکهای کردی محور اصلی گفتگوها

آکام نیوز :محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در سفر به اقلیم کردستان عراق و در اربیل با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش آکام نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه امنیت عراق و اقلیم کردستان و مخالفت با هرگونه خدشه در آن را مورد تاکید قرار داد.

محمد جواد ظریف همچنین خواستار برخورد قاطع حکومت اقلیم کردستان عراق با فعالیت های تروریستی گروهکهای تجزیه طلب کردی شد.

مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، در این دیدار با ابراز امیدواری برای به نتایج مثبت رسیدن گفتگوهای وین، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت عراق و اقلیم کردستان قدردانی کرد و جمهوری اسلامی ایران را دوست کردهای عراق خواند.

مسعود بارزانی در رابطه با فعالیت های مسلحانه و تروریستی گروهکهای تجزیه طلب و تروریست کردی مستقر در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کردستان محلی برای تهدید و ناامنی مرزی برای ایران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا