پشت پرده وقایع اخیر در مریوان/ آرامش به شهر بازگشت/ خشم و عصبانیت کومله از بازگشت آرامش و صلح به مریوان

آکام نیوز: در روزهای اخیر خبری از سوی رسانه های ضد انقلاب خصوصا کومله منتشر شد که در آن بطور گسترده یک اتفاق را به جنجال کشیده و روی آن مانور وسیعی دادند تا مردم را تشویق به شورش کنند اما در این امر مثل همیشه ناکام ماندند.

به گزارش آکام نیوز، اما حقیقت ماجرا آن چیزی نبود که کومله و جریانات تجزیه طلب منتشر کردند.

ماجرا از این قرار بود؛

برخی افراد منتسب به تفکر سلفیت در شب های اخیر با چاقو و قمه به چند تن از مردم مریوان در دارسیران حمله کردند.

بر اساس این گزارش، چند روز پیش دو خانم سلفی با یک طلافروش بر سر مسائل دینی جرو بحث کردند.

این دو زن در مسیر برگشت به منزل، ماجرای بحث خود را برای شوهرانشان تعریف می کنند و آنها نیز مرد طلافروش را برای توبه کردن تحت فشار قرار می دهند.

عناصر سلفی با حمله به منزل یکی از اهالی در محله دارسیران یک نفر را با چاقو و قمه زخمی کردند.

به دنبال این حادثه، اهالی محل با آنها درگیر شده و عناصر سلفی مجبور به فرار از آن محل شدند.

متاسفانه در سالهای گذشته تفکر سلفیت در مناطق کردنشین کشورمان گسترش پیدا کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز بشدت با این افراد برخورد کرده و می کند.

نکته قابل تامل این است که گروهکهای کردی خود از حامیان سلفی ها هستند.

در سحرگاه سه شنبه دوازدهم مردادماه سال ۱۳۹۵ احکام اعدام محکومین گروهک تکفیری موسوم به توحید و جهاد به مرحله اجرا در آمد.

گروهی که به قصد محاربه و انجام عملیات های مسلحانه در داخل کشور، اقدام به ترور و کشتار مردم بی گانه و ترور ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی و شهادت محیط بانان سنندجی و کشتار برخی شهروندان از جمله خلیفه فرهادی اهل قروه و هدایت حسن خانی اعل ایلام، و شهادت ماموران راهنمایی و رانندگی، کردند اما دستگیری و اعدام این افراد با عصبانیت شدید همین گروهکهایی روبرو شد که امروز دم از دفاع از حقوق مردم مریوان می زنند.

اما با تلاش نیروهای امنیتی و علمای اهل سنت، خوشبختانه شهر مریوان و محله دارسیران به آرامش کامل رسیده و همین آرامش با ناراحتی و عصانیت گروهکها خصوصا کومله روبرو شده است چرا که آنها انتظار داشتند از آب گل آلود ماهی بگیرند و امنیت مردم را خدشه دار کنند اما همچون همیشه تیر آنها با هوشیاری مردم مریوان و محله دارسیران به سنگ خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا