مصاحبه اختصاصی آکام نیوز با عبدالخالق عبدالهی برادر مرحوم قانع عبدالهی/ افشای پرونده یک قتل تکاندهنده توسط بهزاد محمودی عضو سازمان تروریستی خبات کردستان

آکام نیوز/اختصاصی: همانطوریکه در خبرها آمده بود ظهر روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، بهزاد محمودی ۲۵ ساله اهل شهرستان بوکان، در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر اربیل کردستان عراق دست به خودسوزی زد.

به گزارش آکام نیوز، نامبرده در مقابل رسانه های اقلیم کردستان عراق قبل از به آتش کشیدن خود، اعلام کرد در اعتراض به بلاتکلیفی ۳ ساله و عدم پذیرش پناهندگی سیاسی دست به این کار می زند!

همزمان با انتشار این خبر، آکام در خصوص هویت این فرد، دست به تحقیقات گسترده ای زد و به نتایج عجیبی دست پیدا کرد.

بهزاد محمودی که مدعی شده یک مبارز سیاسی است و بخاطر مردم کردستان از کشور فرار کرده و به سازمان تروریستی خبات کردستان ملحق شده در واقع یک قاتل فراری و تحت تعقیب مراجع قضایی کشورمان است.

نامبرده سال ۱۳۹۷، در زمان فرار، یک شهروند بوکانی بنام قانع عبدالهی فرزند مصطفی متولد ۱۳۷۶ اهل و ساکن شهرستان بوکان را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند و بلافاصله پس از قتل راهی شمال عراق شد و به گروهک تروریستی خبات کردستان ملحق شد.

برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص این ماجرا، آکام نیوز مصاحبه ای اختصاصی با برادر مرحوم قانع عبدالهی، آقای عبدالخالق عبدالهی اهل شهرستان بوکان انجام داده است.

آقای عبدالهی ضمن ابراز تاسف شدید از فریب رسانه های اقلیم کردستان عراق در مظلوم نشان دادن یک قاتل فراری، خواستار استرداد نامبرده به کشور به جرم قتل عمد برادرش شد.

عبدالخالق عبدالهی همچنین اسناد قضایی و حکم جلب این عضو فراری خبات کردستان را در اختیار ما گذاشت که تصویر اسناد مربوطه را ملاحظه می فرمائید.

از آقای عبدالهی پرسیدیم آیا برادر شما سیاسی بود یا وابستگی به نهادی داشت؟

وی پاسخ داد؛

هرگز، برادر من تنها یک گچ کار و کارگر ساده بود.

بهزاد محمودی با رفقای اوباش خود با ضربات متعدد چاقو، برادر بی گناهم را به قتل رساند و متواری شد.

ما حتی یکبار بهزاد محمودی را در محمود آباد شمال شناسایی کردیم اما یکی از دوستانش خبر را به او داد و تا ما رسیدیم از آن منطقه متواری شد.

از برادر مرحوم قانع عبدالهی سوال کردیم آیا شما می دانستید قاتل به سازمان تروریستی خبات ملحق شده بود؟

وی در پاسخ اظهار کرد؛

ما اصلا نمی دانستیم به سازمان خبات ملحق شده بود.

چون او با نام مستعار محمد محمدی به این گروهک ملحق شده بود و قصد فریب سازمان ملل را نیز داشت.

او وانمود کرد که یک مبارز سیاسی است اما در واقع یک قاتل فراری است و باید مجازات شود تا خون بی گناه برادر ما بر زمین نماند.

وی در ادامه گفت؛

ما وقتی تصاویر و فیلم قاتل را در رسانه های اقلیم کردستان عراق دیدیم متوجه حضورش در خبات کردستان و اربیل شدیم. او با راه انداختن یک شوی نمایشی خود را به آتش کشید و واقعیت آنطور که در رسانه ها دیده می شود نبوده و او صرفا با هدف برانگیختن احساسات افکار عمومی و فریب سازمان ملل جوری خود را به آتش زد تا کمترین آسیب به وی وارد شود.

من تاکید می کنم برادرم وابسته به نه حزبی بود و نه نهادی از جمهوری اسلامی او تنها یک کارگر ساده بود.

برادر مرحوم عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد برای پیگیری قضایی این قاتل فراری اقدامات خود را آغاز کرده ایم.

بزودی جزئیات بیشتری از این پرونده بصورت ویژه در آکام نیوز منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا