جزئیات کامل پرونده فرار ۳ دختر جوانرودی از خانه/ درخواست خانواده ها از نیروهای امنیتی برای پیدا کردن دختران فراری/ ماجرای خودکشی یکی از دختران

آکام نیوز: روز سه شنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۰، سایتها و کانال های به اصلاح حقوق بشری از جمله هه نگاو و تلویزیون ایران اینترنشنال اعلام کردند که نیروهای اطلاعاتی در استان کرمانشاه، سه دختر نوجوان بنام های تارا احمدی، ۱۶ ساله، سونیا کریمی ۱۵ ساله و پریا فتحی ۱۵ ساله، را بدون هیچ دلیلی دستگیر و بازداشت کرده اند!

به گزارش آکام نیوز، متعاقب این خبر، ساعاتی بعد اعلام شد که تارا احمدی ۱۶ ساله، پس از دستگیری، اقدام به خودکشی کرده و در بیمارستان حضرت رسول جوانرود بستری شده و وضعیت او وخیم است.

سایت به اصلاح حقوق بشری هه نگاو که وابستگی حزبی دارد و به هیچ عنوان کوچکترین ارتباطی به مسائل حقوق بشری ندارد و تلویزیون ایران اینترنشنال که در دروغ پردازی سابقه طولانی دارند، مدعی شدند که  این دختران نوجوان بیش از ۵ ساعت و از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۰۰ تحت بازجویی های شدیدی قرار گرفته اند!

اما اصل ماجرا چه بود؟!

این ۳ دختر نوجوان اهل شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه هستند که از خانه فرار کرده و قصد خروج از کشور را داشتند.

نهادهای امنیتی نیز به درخواست خود خانواده این نوجوانان کم سن و سال، پیگیری ها برای یافتن ردی از آنها را شروع کردند که در نهایت با تلاش بسیار زیاد، ۲ نفر از این ۳ دختر، در خارج از شهر جوانرود، شناسایی شده و به جوانرود برگردانده شدند.

سوالات در خصوص انگیزه این دختران از فرار نیز در حضور خانواده های این دختران انجام شد.

در نهایت، این ۳ دختر نوجوان پس از تکمیل پرونده و تحقیقات، در حضور خانواده ها، آزاد شده و به خانواده هایشان تحویل داده شدند، پس ادعای رسانه های دشمن در خصوص بازداشت و بازجویی طولانی مدت از این دختران به هیچ عنوان صحت ندارد.

اما یکی از این دختران، پس از بازگشت به منزل اقدام به خودکشی کرده که هم اکنون نیز تحت درمان قرار دهد، و این ادعا که خودکشی این دختر به نیروهای امنیتی ربط داده شود، کذب محض است.

ساعاتی پیش نیز رئیس شورای تامین شهرستان جوانرود کرمانشاه، به صراحت اعلام کرد که این دختران به هیچ عنوان بازداشت نشده بودند و این اخبار کذب بوده و صحت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا