فراخوان جمع آوری مستندات ترور و قربانیان خشونت در کردستان

آکام نیوز: زندگی با آرامش و آسایش،بدون سایه و تهدید ناامنی،جنگ و خونریزی و برخورداری از نعمت اولیه امنیت یکی از بدیهی ترین حقوق هر انسانی و اصلی ترین اصول حقوق بشر است.

به گزارش آکام نیوز، حق زندگی، ازادی، آزادگی،حق انتخاب و دسترسی به امکانات اولیه رفاهی ایجاب میکند بسترها و زیرساخت‌های لازم دریک محیط امن فراهم شود. یکی از دلایل اصلی اخلال و روند کند توسعه منطق، افراط گرایی، خشونت طلبی و اقدامات مسلحانه احزاب تروریستی است که منجر به نگاه امنیتی حاکمیتی به منطقه کردستان شده و سرمایه‌گذاری خصوصی در این منطقه را طبیعتاً با چالش مواجه نموده است.

مقابله با این پدیده نه تنها نیاز به یاری نهادهای برقرار کننده امنیت بلکه همکاری تمام مردم منطقه دارد.

با توجه به اینکه انجمن حقوق بشری دیار و نادیار برنامه ریزی به منظور معرفی احزاب کمپ نشین و جنایتکار کردی (دمکرات،کومله،پژاک،پاک،خبات) را به سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی به عنوان گروه تروریستی در دستور کار قرار داده و از دولت عراق نیز طرح دعوی برای اخراج این احزاب از خاک عراق و اقلیم کردستان را پیگیری مینماید، خواهشمند است قربانیان خشونت این گروهها هر چه سریعتر مستندات جنایات این احزاب به شرح زیر را برای انجمن دیار به شماره واتساپ ۰۹۳۳۹۶۹۱۲۷۷ ارسال نمایند:

۱-مستند اقدامات تروریستی که منجر به شهادت یا نقص عضو فرد آسیب دیده شده است. (گزارش صحنه پلیس، مستندات قضایی، گزارش بیمارستان و اورژانس؛ شرح دقیق حادثه، احکام قضایی،گزارش احتمالی آتش نشانی و دیگر دستگاه ها).

۲_مستندات اقدامات اخاذی گروهها. شرح حادثه به انضمام مکاتبات این احزاب برای اخذ یارمتی یا کمک مالی.

۳_مستندات شکنجه و آسیب بدنی،نقص عضو به انضمام گزارش پزشک قانونی، مستندات قضایی، گزارش به نهادهای امنیتی و انتظامی و نظامی.

۴_هرگونه تصویر یا کلیپ مربوط به حضور مسلحانه افراد شناخته شده گروهکی در داخل(محل مشخص و قابل شناسایی) به همراه تسلیحات و نمادهای گروهکی.

۵_هرگونه تهدید مستند به گزارش ارائه شده به مراجع قضایی یا نظامی و امنیتی.

۶_هرگونه تصاویر شکنجه یا آسیب بدنی.

۷_افرادی که سابقه اسارت این احزاب را دارند و یا خانواده‌های آسیب دیدگان نیز می‌توانند گزارشات مصور و مستند(ذکر دقیق تاریخ، بیانیه های صادره حزبی یا گروهکی در مورد آنها و…).

۸_سوابق دزدی از محصولات کشاورزی، احشام، واحد‌های تولیدی، پرورش مرغ ، شیلات و… به انضمام گزارش واقعه به مراجع ذی صلاح، تصاویر احتمالی دوربین های مدار بسته در صورت وجود و هرگونه مستندات تشکیل پرونده قضایی.

۹_ خاطر نشان میسازد به دلیل بیم برخی از افراد قربانی از تهدیدات و آسیب پذیری های بعدی این احزاب، پس از ارسال مستندات تمامی مراحل توسط وکلای متبحر بین‌المللی پیگیری خواهد شد، هویت قربانیان و آسیب دیدگان محفوظ بوده و هیچ نیازی به حضور آنها در طی مراحل قضایی نمی باشد.

باتشکر

انجمن حمایت از قربانیان ترور و خشونت در کردستان(دیار و نادیار)

۰۹/۰۶/۱۴۰۰
@diarunadiar

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا