به لطف حکومت اقلیم و خانواده بارزانی، باز هم پای صهیونیست ها به منطقه باز شد/ بدون مجوز و اذن حکومت اقلیم، هیچ کنفرانسی در اربیل برگزار نمی شود

آکام نیوز: سایت خبری بولتن نیوز در مطلبی از  نادر کیانی –  خبرنگار حوزه بین الملل و امور منطقه ای نوشت: روز جمعه ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی، یک کنفرانس صهیونیستی در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد، کنفرانسی که در آن بیش از ۳۰۰ نفر حضور داشتند و هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس، تلاش برای عادی سازی رابطه با رژیم کودک کش صهیونیستی و درخواست از عراق برقراری رابطه با اسرائیل غاصب بود، این کنفرانس در اربیل برگزار شد، در منطقه تحت حاکمیت بارزانی ها و در پایتخت حکومت اقلیم کردستان عراق!

به گزارش آکام نیوز، در این کنفرانس صهیونیستی، که روز جمعه برگزار شد، «وسام الحردان»‌ رئیس گروه موسوم به «صحوه العراق»‌ نیز شرکت داشت، فردی که رابطه بسیار خوب و نزدیکی با صهیونیست ها دارد. وسام الحردان، به صراحت و آشکارا، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

گرچه بعد از موج انتقادات و حملات به وی، او ناچار شد اظهارات خود را تغییر دهد و اعلام کند که؛ در کنفرانس مذکور او درخواست کرد که تابعیت‌های سلب شده عراقی‌ها از همه ادیان از جمله یهودیت به آن‌ها بازگردانده شود و وی حرفی از عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزده است.!

این کنفرانس به دعوت موسسه «السلام العالمی» (صلح بین المللی) در اربیل برگزار شد و بسیاری از شخصیت‌ها از طیف‌های مختلف و استانهای مختلف در آن شرکت کردند، شخصیت هایی که در کردستان عراق، شناخته شده بوده و بعضی از آنها از حامیان حکومت اقلیم و خانواده بارزانی هم هستند!

اما در این کنفرانس، آمریکا هم یک سر ماجرا بود!

کنفرانس مذکور را یک موسسه آمریکایی به نام «Center for Peace Communications» (مرکز ارتباطات صلح) سازماندهی کرده بود، و با توجه به دوستی بسیار نزدیکی بارزانی ها با آمریکا، نقش دولت بایدن در برگزاری این کنفرانس هم زیاد، دور از ذهن نبود.

جوزف براود» (Joseph Braude) رئیس این مرکز در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد در این نشست ۳۰۰ شخصیت عراقی، کردی، سنی و شیعی از شش استان بغداد، نینوی، صلاح‌الدین، الانبار، دیالی و بابل حضور داشتند.

رئیس مرکز ارتباطات صلح، یک فرد دانشگاهی آمریکایی-یهودی با اصالت عراقی است که به عنوان مشاور در یک مرکز مطالعاتی که با بودجه امارات فعالیت دارد، کار می‌کند. وی مشاور مرکز مطالعاتی «المسبار» است که موسس آن «ترکی الدخیل» سفیر کنونی عربستان سعودی در ابوظبی است.

وی یک نویسنده، مجری و کارشناس امور خاورمیانه است که زبان‌های خاور نزدیک را در دانشگاه آمریکایی «ییل» آموخت و تاریخ عربی و اسلامی را در دانشگاه پرینستون مطالعه کرد. وی به زبان های عربی و فارسی مسلط است و در اکثر پایتخت‌های کشورهای غرب آسیا، زندگی ، تحصیل و کار کرده است.

براود که پدربزرگش خاخام اعظم یهودیان در عراق بوده، در سال ۲۰۰۳ میلادی در فرودگاه نیویورک به دلیل همراه داشتن چند قطع اثر باستانی مسروقه متعلق به موزه عراق، بازداشت شد و در محاکمه نیز محکوم و در سال ۲۰۰۴ میلادی به دنبال این اقدام زندانی شد. امری که با جستجو در اخباری منتشر شده در آن زمان دیده می‌شود.

یکی دیگر از اعضای مرکز سازمان‌دهنده این کنفرانس، «هیفی بوظو» (Hayvi Bouzo) روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون آمریکایی-سوریه‌ای است که از حامیان سرسخت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همواره در پست‌هایش در توئیتر از امارات حمایت و سیاست‌های آن را تایید می‌کند.

مجری کنفرانس برگزار شده در روز جمعه در اربیل هم «سحر الطائی» کارمند وزارت فرهنگ عراق بود که  طی آن تاکید کرد که عراق می‌بایست برای عادی‌سازی روابط به طور مشخص از امارات متحده عربی الگو برداری کند.

وی در ادامه گفت؛ «شرکت‌کنندگان در این کنفرانس خواستار پیوستن به توافقنامه‌های ابراهیم با اسرائیل هستند. کاری که امارات پیشتر انجام داده است. هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع این مطالبه ما شود».

پس از برگزاری این کنفرانس و رسانه ای شدن آن، عراقی ها به برگزاری این کنفرانس صهیونیستی در اربیل بشدت واکنش نشان داده و خواستار توضیح حکومت اقلیم شدند.

اما همانطوریکه انتظار می رفت و در گذشته هم بارها دیده شده، حکومت اقلیم از برگزاری کنفرانس اظهار بی اطلاعی کرده و از آن اعلام برائت کرد!

حکومت اقلیم و خصوصا خانواده بارزانی که سکاندار هدایت اقلیم کردستان عراق هستند، بارها در چنین مواقعی، خود را به بی خبری محض می زنند و مدعی می شوند که روحشان از برگزاری این کنفرانس ها و نشست های مشابه بی خبر است!

ادعایی که به هیچ عنوان با عقل جور در نمی آید، نگارنده خود شخصا سالها در کردستان عراق حضور داشته و به خوبی به قوانین این حکومت آشنایی دارد، هیچ نشست و کنفرانسی بدون اطلاع و بدون اذن و مجوز حکومت اقلیم برگزار نمی شود.

بارها شاهد این نوع تکذیبیه های عجیب از سوی حکومت اقلیم بوده ایم، خصوصا در زمانیکه گروهکهای تروریست کردی تیم های ترور خود را روانه کشور می کنند، شهروندان ما را ترور می کنند و در مقابل اعتراض جمهوری اسلامی ایران، حکومت اقلیم مدعی می شود که آنها به هیچ گروهی اجازه تعرض به کشور همسایه را نمی دهند!

اما در پشت پرده، مسعود بارزانی شخصا به دیدار سرکردگان ضد انقلاب می رود و حتی در خفا به آنها می گوید؛ جمهوری اسلامی به ما فشار وارد می کند، ما تحمل می کنیم، اما کاری به کار شما هم نداریم!

بدون شک، هیچ تیم تروریستی گروهکهای ضد انقلاب هم بدون اذن و مجوز حکومت اقلیم، نمی توانند از جلوی ایست و بازرسی های مرزی اقلیم کردستان عبور کنند، پس انکار و تکذیب معنایی ندارد و متاسفانه حکومت اقلیم، در حال بازی با کلمات است و در عمل خلاف آنچه که می گوید عمل می کند، از اتحاد و دوستی با رژیم آل سعود گرفته تا آمریکا و امروز هم اسرائیل. گرچه در گذشته ها نیز اخبار زیادی از حضور سرویس های اطلاعاتی اسرائیل موساد در اقلیم کردستان به گوش می رسید و این اولین باری نیست که به لطف حکومت اقلیم، پای صهیونیست ها به منطقه باز شده است.

این در حالی است که کشور عراق و رژیم صهیونیستی هیچ روابط رسمی دیپلماتیکی با هم ندارند.

از سال ۱۹۴۸ و اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، کشور عراق علیه این رژیم اعلان جنگ کرد.

یائیر لاپید‌ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که از برگزاری این کنفرانس در اربیل و در نزدیکی ایران بسیار خوشحال است در مصاحبه ای گفت: «از آن روزی که این کابینه قدرت را به دست گرفته، هدف ما توسعه دامنه توافق ابراهیم (عادی‌سازی روابط) بوده است»!

یهودیان افراطی اسرائیل، بارها کُردهای عراق را به عنوان یک هم پیمان استراتژیک و قابل اعتماد در منطقه عنوان کرده‌اند.

در سال ۱۹۴۸ میلادی، با شکل گیری کشور غیرقانونی اسرائیل، فعالیت های آژانس یهود نیز با کردهای عراق شروع شد، روابط و اتحاد جدی کردهای عراق با اسرائیل از آنجایی آغاز شد که در ماه آگوست سال ۱۹۳۱ رئون شیلوه از طرف دیوید بن گورین نفر دوم گروه صهیونیست های دنیا مامور شد که برای جمع آوری اطلاعات در ارتباطات با بافت جمیعتی و سیاسی خاورمیانه برای دولت یهود به عراق برود و در آنجا بود که رئون شیلوه  با بررسی باورها و فرهنگ و ژنتیک کردها، برای اولین بار اولین بار نظریه یکسان بودن اجداد و ژنتیک کردها و یهودیان را مطرح کرد.

در بحران عراق و حمله داهش به این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی خصوصا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، رسما از استقلال کردها و طرح رفراندوم مسعود بارزانی و تشکیل کشور کردستان حمایت کرد.

بارها اخبار جسته و گریخته حاکی از آن است که ارتش اسرائیل در خفا نیروهای نظامی اقلیم کردستان و معارضان کرد ایرانی را آموزش داده است خصوصا از زمانی که عراق توسط آمریکا اشغال شد، اسرائیلی ها در اقلیم کردستان فعال بودند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی که مسئله فروش نفت اقلیم به اسرائیل جنجال به پا کرد مقامات اقلیم در واکنش به انتقادات گفتند، فروش نفت به اسرائیل مشکلی ندارد چرا که به تثبیت استقلال اقلیم و درآمدزایی آنها کمک می کند.

در فروردین ماه سالجاری نیز خبر انهدام مرکز جاسوسی موساد در اربیل منتشر شد، تمام این اتفاقات نمی تواند بدون اطلاع حکومت اقلیم صورت گرفته باشد و در سالها و ماه های گذشته بارها اخبار حضور اسرائیلی ها در اربیل به گوش رسیده است، پس هیچ عقل سلیمی نمی تواند اظهار بی اطلاعی حکومت اقلیم را بپذیرد.

حکومت اقلیم کردستان در عمل نشان داده با هر دولتی و با هر گروه تروریستی که دشمن ایران است، روابط حسنه ای دارد و این حق جمهوری اسلامی ایران است از منافع خود دفاع کند و با دشمنان خود در هر نقطه از خاورمیانه بجنگد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا