صبر راهبردی‌ جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریست‌ها در عراق و اقلیم کردستان به پایان رسید

آکام نیوز: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در ارتباط با فعالیت های برخی از گروهک های تروریستی در عراق و کردستان عراق علیه ایران و اظهار نظر اخیر مقامات دفاعی و نظامی کشورمان در مورد فعالیت‌های این گروه‌های تروریستی گفت: ما در قبال برخی از اقدامات تروریستی گروه‌های ورشکسته تروریستی در منطقه اقلیم کردستان که علیه ملت و دولت ایران عمل می‌کردند یک صبر راهبردی همراه با درایت داشتیم و تلاش داشتیم که این موضوع در مسیر خود حل و فصل شود.

به گزارش آکام نیوز، سعید خطیب زاده ظهر روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر استقرار تعدادی از عناصر گروهک های تروریستی و صهیونیستی در کنار مرزهای ایران و آذربایجان بعد از تحولات اخیر در منطقه قره باغ اظهار کرد:‌ در ابتدای وقوع جنگ در آن منطقه گزارش‌هایی را در این ارتباط دریافت کردیم و به اطلاع دوستان‌مان در باکو رساندیم و نظرمان را در این ارتباط اعلام کردیم. در نشست‌های مختلف دوستان ما در باکو اعلام کردند که هیچ تهدیدی متوجه کشورهای دیگر نیست.

وی گفت:‌ این گونه گزارش‌ها همچنان واصل می‌شود و اجازه بدهید که در مورد این مسائل از مسیر خودش با دوستان خودمان در آذربایجان صحبت کنیم.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت دو تبعه کرد ایرانی توسط پلیس مرزی ترکیه و تحویل آن‌ها به یکی از گروهک های تروریستی مستقر در یکی از کشورهای منطقه گفت: اجازه بدهید این موضوع و موضوعات شبیه به این در مجرای خود پیگیری شود. من آخرین جزئیات این موضوع را نداریم. اجازه بدهید که اطلاعات در این زمینه دریافت و بعدا خدمت شما اطلاع رسانی کنم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با فعالیت های برخی از گروهک های تروریستی در عراق و کردستان عراق علیه ایران و اظهار نظر اخیر مقامات دفاعی و نظامی کشورمان در مورد فعالیت‌های این گروه‌های تروریستی گفت: ما در قبال برخی از اقدامات تروریستی گروه‌های ورشکسته تروریستی در منطقه اقلیم کردستان که علیه ملت و دولت ایران عمل می‌کردند یک صبر راهبردی همراه با درایت داشتیم و تلاش داشتیم که این موضوع در مسیر خود حل و فصل شود.

خطیب زاده ادامه داد: ایران به دوستان خود در عراق و کردستان پیام قاطعی فرستاده و اعلام کرده که این مسیر دیگر نمی‌تواند ادامه دار باشد. این اقدامات تروریستی علیه ایران دیگر نمی‌تواند ادامه دار باشد و نمی‌شود در مرزهای اقلیم کردستان و در عراق شاهد حضور پایگاه‌های نظامی که توسط گروه‌های تروریستی ضد ایران اداره می‌شوند،‌باشیم. نمی‌توانیم شاهد برقراری پایگاه‌های نظامی باشیم که در آن گروهک‌های تروریستی برای حمله و اقدام علیه ایران تربیت و تعلیم نظامی می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: صبر راهبردی ایران در برابر اقدام گروهک‌های تروریستی مستقر در عراق و اقلیم کردستان به اتمام رسیده و باید اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق اقدام به خلع سلاح این گروهک‌های تروریستی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا