افشاگری بی سابقه ابوبکر هلدانی عضو پارلمان کردستان: حزب آزادی کردستان به سرکردگی حسین یزدان پناه با شناسنامه جعلی عراقی در انتخابات به نفع پارتی رای دادند!

آکام نیوز: سایت آوینه اقلیم کردستان عراق از زبان ابوبکر هلدانی عضو هیئت پیشمرگ در پارلمان اقلیم کردستان عراق فاش کرد که نیروهای حزب آزادی کردستان به سرکردگی حسین یزدان پناه، شناسنامه عراقی برای خود جعل کرده اند و با دریافت حقوق کلان، ضمن دریافت کارت مخصوص رای، در انتخابات عراق نیز شرکت می کنند.

به گزارش آکام نیوز، هلدانی فاش کرد که؛ نیروهای حزب آزادی کردستان بهمراه نیروهای موسوم به روژ از سوریه، به این شیوه در انتخابات تقلب می کنند و این بر خلاف قوانین دولت عراق و اقلیم کردستان است.

این عضو برجسته پارلمان عراق همچنین اظهار کرد؛ نیروهای حسین یزدان پناه در ازای این تقلب بزرگ، کوپن نفت و خوراک و پوشاک نیز دریافت کرده اند.

وی در ادامه گفت؛

هزاران عضو گروهکهای کردی ترکیه، سوریه و ایران، شناسنامه جعلی عراقی دریافت کرده اند، این در حالی است که بر اساس قوانین عراق، فرد غیر عراقی آنهم به این شیوه حق رای دادن ندارد.

وی در ادامه گفت؛ متاسفانه پارلمان کردستان در جریان این موضوع هست اما سکوت می کند و اگر اراده ای قوی وجود داشته باشد هنوز نیز نشده و می توان جلوی این تقلب را گرفت.

این عضو برجسته پارلمان در ادامه اظهار کرد؛

چند سال پیش نیز حزب دمکرات کردستان عراق، دو حزب کرد ایرانی که یکی از آنها حزب آزادی کردستان بود را به این شیوه وارد پروسه رای گیری کرده بود و این نوع جعل و تقلب ها، می تواند باعث اجحاف در حق نمایندگان شود.

 

یک دیدگاه

  1. من یه رفیق دارم تو اربیل شش شناسنامه رسمی عراقی داره و شش کوپن و شش حقوق جداگانه میگیره از دولت عراق
    رفیقم میگه اکثر جمعیت اقلیم عراق چند شناسنامه هستند برای گرفتن حقوق بیشتر
    ابادی صد نفره نزدیک اربیل حدود پانصد شناسنامه دارن و موقع امارگیری جمعیت روستا میشه پانصد نفر .امار رسمی جمعیت اقلیم حدود سه ملیون نفره که در اماری جعلی بیش از چهار ملیون؟ جمعیت داره
    هی بگین تقلب نکردند.
    امان از دست این بارزانیهای بی ریشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا