فراخوان حکمتیست: گروهک تروریستی کومله را از جمع اپوزیسیون طرد کنید+ پیشمرگان کومله مقر و اردوگاه ها را ترک کنید+ گروهک تروریستی کومله در مقابل دادگاه به جرم قتل عمد پیشمرگ کومله

آکام نیوز: حزب کمونیست کارگری – حکمتیست در واکنش به محاکمه سران کومله به جرم قتل عمد سید آپو حسینی پیشمرگ گروهک تروریستی کومله، خواستار طرد این گروهک از جمع اپوزیسیون شد.

به گزارش آکام نیوز، در بیانیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست آمده است؛ سازمان زحمتکشان عبدالله مهتدی در مقابل دادگاه به جرم قتل+ تایید کشتن آپو حسینی توسط دادگاهی در عربت کردستان عراق

حزب کمونیست کارگری حکمتیست همواره و در مقاطع مختلف اعمال ضد انسانی و تروریستی این دار و دسته را افشا کرده و به مردم کردستان و احزاب و شخصیتهای سیاسی در مورد ماهیت و نقش مخرب این باند هشدار داده است. سازمان عبدالله مهتدی هیچوقت سازمان سیاسی نبوده است.

تازه ترین اسناد و مدارکی که توسط دادگاهی در شهر عربت منتشر شده، نشان می دهد، که آپو حسینی پیشمرگ این سازمان خود کشی نکرده، بلکه او را به قتل رسانده اند. بهمین دلیل از طرف این دادگاه، حکم بازداشت مسئولین امنیتی و نظامی این دار و دسته صادر شده است. بنا به اسناد و فیلم های دوربین مدار بسته موجود، با نقشه قبلی آپو حسینی اهل سقز و پیشمرگ سابق این جریان را به قتل رسانده اند. دامنه جنایت و آدم کشی این باند چنان عیان است که از جانب دادگاه احزاب حاکم و دوست این دارودسته در کردستان عراق هم نتوانسته است زیر فرش قایم شود .

تلاش‌های پیگیرانه و شبانه روزی خانواده آپو و ارائە اسناد و مدارک غیر قابل انکار عاقبت دادگاه عربت را پس از بیش از یکسال امتناع، وادار به صدور حکم دستگیری مسئولین امنیتی باند زحمتکشان کرد. قتل آپو حسینی از همان ابتدا هم روشن و غیر قابل انکار بود، اما جماعت زحمتکشان با تبلیغات سازمان یافته دال بر خودکشی آپو و تهدید خانواده اش به این جنایت اعتراف نمی کردند.

کشتن آپو حسینی متاسفانه نه اولین و نه آخرین مورد جنایت در اردوگاه این باند بوده و خواهد بود. ما همواره بر ماهیت و روش مافیایی این دارودسته تاکید کرده ایم. برای مردم آزادیخواه کردستان روشن کرده ایم که بند ناف این جریان بی ریشه با قلدری و سرگردنه بگیری و فساد مالی بریده شده است، و تاریخ ۲۱ ساله پیدایش این باند مملو است از سرکوب و بگیر و ببند و قتل و حذف مخالفین داخل و خارج از خود.

از نقشه ترور کمونیستها و رهبران حزب حکمتیست در کردستان عراق، که رهبران این سازمان برایش طرح و نقشه ریخته بودند، توسط همان کسانی که قرار بود ترورها را انجام دهند، رسما و علنا در میدیای اجتماعی، آنرا افشا کردند، می گذریم. طراحی حمله به اردوگاه سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، که عبدالله مهتدی در راس آن قرار داشت و آن را تحت نام “کومله باید فقط یکی باشد”، تئوریزه کرد و نقشه منفجر کردن انبار تسلیحات این سازمان را داشت که بعداً افشا و آشکار گردید، گوشه ای از آن طرح جنایتکارانه این دارودسته می باشد. ابعاد قساوت اینها فراتر از کف چرانیهای ضد کمونیستی شان است.نگاهی گذرا به لیست قربانیان اردوگاه آنان در این سالها، بسیاری از مردم آزادیخواه و سیاسیون را در مورد چرایی این قتل ها و “خود کشی“ها به فکر فرو برده است.

آیا می شود جان دادن دهها نفر از انسان‌های فراری از ایران، که از سر ناآگاهی مجبور شده اند خود و سرنوشت خود را تحویل این دارو دسته مافیایی بدهند، را خود کشی نام گذاشت؟

جوانان و نوجوانانی که در لابلای مناسبات مافیایی و هنوز فئودالی این جریان گیر افتاده اند چرا ناچار از خودکشی اند و راه فرار دیگری ندارند؟

دختران نوجوان بخت برگشته ای که فراری شده اند چرا باید در اردوگاه این باند مافیایی ایستگاه آخر زندگی شان خودکشی باشد؟

کدام قانون دفاع از کرامت انسانی امروزی این فجایع را به بهانه خودکشی از سران این دارودسته قبول می کند؟ سرنوشت خیلی از این انسان‌های بیگناه می توانست چنین رقم نخورد. نینا محمدی، گلستان ارژنگی، بهار محمدی، جهان بهزاد پور و بسیاری دیگر از دختران و پسران نوجوان اگر در دام باند عبدالله مهتدی نمی افتادند، می توانستند اکنون زنده باشند.

اما باید جلو تباهی و تلفات انسانی بیشتری را در صف این دارودسته گرفت.

ماهیتشان برای جریانات سیاسی و بخشهایی از مردم کردستان روشن شده است. خودشان می دانند بعنوان سازمان سیاسی هیچ شانسی در آینده تحولات اجتماعی در کردستان ندارند، به همین خاطر است که چنین ظرفیتهایی از خود نشان می دهند و آویزان هر جریان ارتجاعی سراسری و محلی می شوند که آنها را ببازی بگیرد

سران این جریان باید درمقابل قتل آپو حسینی و دیگر جنایات مرتکب شده، جوابگو و تحت فشار قرار داده شوند. احزاب سیاسی و همه تشکل های آزادیخواه و انساندوست در کردستان و ایران نباید بر روی این فجایع چشم ببندد. باید با تمام توان برای افشا و ‌منزوی کردنشان کوشید، باید جوانان را از پیوستن به صفوفشان برحذر داشت و خانواده هایی که فرزندانشان در صفوف این دارودسته گرفتار آمده اند، سریعا برای نجاتشان بکوشند.

همچنین افرادی که هنوز از سر ناچاری و یا ناآگاهی در اردوگاههای این جریان بسر می برند باید خطرات ماندن در آنجا را دریابند و بفکر نجات خود باشند. باید مقر واردوگاه آنها را برای رهبران فاسد این جریان بجا گذاشت.

برای مبارزه و تلاش علیه جمهوری اسلامی و دفاع از حرمت و کرامت خودشان راههای زیاد و شرافتمندانه وجود دارد. قطعا حزب ما و دیگر جریانات چپ ‌و ازادیخواه در کردستان که وزنه سنگینی در تحولات پیش رو هستند، ادامه این نوع جنایات را از امثال “سازمان زحمتکشان“ قبول نخواهیم کرد و رسوا کردنشان قدم اول و بدیهی ما در مقابله با آنها خواهد بود.

کمیته کردستان حزب حکمتیست از همه احزاب سیاسی ، جریانات و نهادها و انسان های ازادیخواه میخواهد در مقابل جنایات این سازمان ساکت ننشیند و این دارودسته را به عنوان سازمان سیاسی برسمیت نشناسند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران  – حکمتیست

۴ دسامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا