فوری/ امیر سعیدزاده آزاده جنگ و راوی کتاب «عصرهای کریسکان» و همکار فعال آکام نیوز به یاران شهیدش پیوست

آکام نیوز: لحظاتی پیش فرزند امیر سعیدزاده، جانباز و آزاده دفاع مقدس و راوی کتاب‌های «عصرهای کریسکان» و «شنام» در گفتگوی اختصاصی با آکام نیوز از درگذشت نابهنگام امیرسعید زاده خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، ساعتی قبل امیر سعیدزاده در بیمارستان ساسان تهران دار فانی را وداع گفت.

امیر سعیدزاده، جانباز ۳۰ درصد، آزاده دفاع مقدس و راوی کتاب‌های «عصرهای کریسکان» و «شنام» بود.

امیر سعیدزاده، سال‌ها در اسارت گروهک تروریستی کومله بود، او امروز در حالی درگذشت که ۶۰ سال داشت و سال گذشته متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» به روایت او منتشر شده بود.

سعیدزاده پیش از انقلاب از طرف ساواک، مورد پیگیری و بازخواست قرار گرفته و فراری می‌شود. بعد از آن اسیر کومله می‌شود و از سازمان کومله نیز فرار می‌کند. چهار سال بعد از پایان جنگ، سعیدزاده به اسارت یکی از گروهک‌های معاند درمی‌آید و این دوران از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۷۴، یعنی یک دوره ۱۵ ساله به طول می‌انجامد.

مراسم تشییع و تدفین او در سردشت برگزار خواهد شد.

این در حالی است که تعدادی از نویسندگان دفاع مقدس از خانواده مرحوم سعیدزاده خواسته‌اند با تشکیل پرونده در پزشکی قانونی و بررسی‌های تخصصی پزشکی، شهادت این راوی و آزاده دفاع مقدس را به تأیید مراجع قانونی برسانند.

عصرهای کریسکان و شنام، دو کتاب پرفروشی هستند که مرحوم سعیدزاده در اولی، زندگی و مبارزات خودش را روایت کرده و بخشی از روایت کتاب «شنام» متعلق به اوست.

امیر سعیدزاده چندین بار در مصاحبه اختصاصی با آکام نیوز شرکت کرد و در طول سالهای اخیر، از همکاران فعال و پرانرژی آکام نیوز بود.

مدیریت و کارکنان سایت خبری آکام نیوز، ضایعه درگذشت این بزرگمرد اهل سنت کرد را به خانواده زنده‌یاد سعیدزاده تسلیت می‌گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا