حکومت اقلیم کردستان به کومله اجازه برگزاری مراسم روز کومله در سلیمانیه را نداد

آکام نیوز/اختصاصی: خبرنگار آکام نیوز در سلیمانیه کردستان عراق، کسب اطلاع کرد که حکومت اقلیم کردستان عراق به درخواست گروهک تروریستی کومله برای برگزاری مراسم ۲۶ بهمن روز تاسیس کومله، در شهر سلیمانیه، جواب رد داده است.

به گزارش آکام نیوز، بر پایه این خبر، سرکردگان کومله پس از ممانعت حکومت اقلیم، دست به دامان اتحادیه میهنی کردستان عراق شدند اما اتحادیه میهنی (یکیتی) نیز همان پاسخ حکومت اقلیم را تکرار کرد و به صراحت اعلام نمود که این گروهک اجازه برگزاری مراسم روز کومله را در شهر سلیمانیه ندارد و تنها در روستاهایی که اردوگاه های کومله در آن دایر هستند می توانند مراسمات خود را برگزار کنند.

مقامات اقلیم کردستان دلیل این دستور را نیز رابطه این کشور با جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و متذکر شدند که تنها دولت ها می توانند مراسمات ملی خود را در این کشور برگزار کنند و به گروهکهایی که با کشورهای همسایه در جنگ هستند اجازه برگزاری مراسمات خود را نخواهند داد.

برخی کاربران وابسته به گروهک تروریستی کومله در شبکه های اجتماعی نیز با حمله به این تصمیم حکومت اقلیم، حضور مقامات اقلیم در مراسم ۲۲ بهمن در سلیمانیه را بار دیگر به سخره گرفته و با تمسخر نوشتند؛ از اقلیم کردستانی که در مراسم ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضور پیدا می کند از این بیشتر توقع نداریم!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا