آرام احمد تحلیلگر و منتقد سرشناس اقلیم کردستان در گفتگوی اختصاصی با نادر کیانی: حمله موشکی سپاه به مردم اقلیم نبود/ سپاه به مافیا و مزدوران حمله کرد/ بر خلاف ادعای حکومت اقلیم و پارتی سپاه به مردم کرد حمله نکرد/ گروهک حسین یزدان پناه کثیف ترین و فاسدترین گروه هستند

آکام نیوز: نادر کیانی خبرنگار حوزه بین الملل و امور منطقه ای، در خصوص حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یکی از مقرهای رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق، مصاحبه ای با آرام احمد کارشناس و تحلیلگر ارشد اقلیم کردستان عراق انجام داده که ماحصل این گفتگو را در زیر ملاحظه می فرمائید.

به گزارش آکام نیوز به نقل از بولتن نیوز، این مصاحبه به زبان کردی انجام شده که متن ترجمه شده آن ابتدا و در پایان نیز متن کردی مصاحبه منتشر می شود.

سوال: کاک آرام احمد ممنون از حضورتان در این گفتگوی صمیمانه. پس از مصاحبه قبلی ما، در رسانه ها اعلام شد که پیچ شخصی شما هک شده، این خبر را تایید می کنید و به نظر شما چه فرد یا گروهی در پشت این قضیه هستند؟

پاسخ: ممنون آقای کیانی و تشکر از اینکه این فرصت را در اختیار من گذاشتید، در ابتدا به خوانندگان شما هم عرض سلام دارم.

بله متاسفانه پیچ من هک شد، حقیقتش این است که حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق، که تمام ثروت و سامان این منطقه را به گروگان گرفته اند، صدها میلیارد دلار از حق این مردم را به تاراج برده اند. هزاران رسانه و شبکه اجتماعی بدون نام و نشان و حتی با نام و نشان در اختیار دارند، ده ها شبکه ماهواره ای داخلی و خارجی تاسیس کرده اند، ده ها سایت و روزنامه و نشریه و هزاران پیچ و اکانت در اختیار دارند که در حقیقت از طرف آنها مدیریت می شوند. هزاران مزدور را استخدام کرده اند تا هر چه دلشان خواست را در این شبکه های اجتماعی منتشر کنند و بر علیه منتقدان فحاشی کنند.

اما در مقابل با اینکه خودشان هزاران پیچ دارند اجازه نمی دهند فردی مثل من یک پیچ برای خودش داشته باشد. حرف شما درست است بله پیچ من را هک کردند اما این اولین باری نبوده که این کار را کرده اند آنها بیش از ۱۰ بار پیچ من را هک کرده اند و یا گزارش های غلط به فیسبوک داده اند تا پیچ من با هزاران خواننده بسته شود.

سوال: کاک آرام دلیل این کارشان چیست؟

پاسخ: ببین آقا نادر، دلیل کارشان این است که آنها نظرات مخالف را نمی پذیرند تحمل شنیدن انتقاد را ندارند، اما من به خودم افتخار می کنم که با تنها یک پیچ، همه آنها را به وحشت انداخته ام و لرزه بر بدن آنها انداخته ام، همیشه منتظر هستند ببیند کی لایو می گذارم و کی قرار است در مورد دزدی ها و فساد آنها برای هزاران نفر حرف بزنم یا کی مطلبی در موردشان می نویسم. اینها به حدی از من می ترسند که این ترس باعث شده همیشه به من حمله کنند و برایم دردسر ایجاد کنند.

برای اطلاع خوانندگان و مخاطبان عزیز از همین جا اعلام می کنم که یک پیچ جدید باز کرده ام که خوانندگان و بینندگان عزیزم می توانند در پیچ جدید من را دنبال کنند، من هیچوقت تسلیم نمی شوم و تهدیدهای آنها هم پیش من ارزشی ندارد و همچنان انتقادهای خودم را ادامه خواهم داد، بینندگان و خوانندگان من همیشه بعد از هر هک، براحتی من را پیدا کرده اند، چون من در سنگر حقیقت قرار گرفته ام و مردم شریف ما من هستند.

سوال: در روزهای گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یکی از مراکز متعلق به رژیم صهیونیستی حمله کرد، اما حکومت اقلیم کردستان، بارزانی ها و حزب دمکرات کردستان عراق، مدعی شده اند که این حملات تروریستی بوده و توجیهی ندارد و این حمله به مردم کردستان عراق بوده، به نظر جنابعالی این حملات تروریستی بوده؟ یا پاسخی به حملات موساد در سوریه بر علیه نیروهای ایرانی بوده؟

پاسخ: الان که می خواهم جواب سوالت را بدهم بیش از ۴۸ ساعت از این حملات گذشته است، این حملات شب یکشنبه انجام شد، بر خلاف ادبیاتی که اتحادیه میهنی و حزب دمکرات بکار می برند این حملات بر علیه مردم شریف اربیل نبوده و خوشبختانه یک قطره خون هم از دماغ یک فرد غیرنظامی بیرون نیامده است، یکی از مناطقی که ویران شده خانه بزرگ یک مافیا بنام، شیخ باز است که رئیس کمپانی تجاری نچیروان بارزانی و رئیس صادرات نفت و گاز اقلیم کردستان به ترکیه است.

آرام احمد: حمله موشکی سپاه به مردم اقلیم نبود/ سپاه به مافیا و مزدوران حمله کرد/ بر خلاف ادعای حکومت اقلیم و پارتی سپاه به مردم کرد حمله نکرد/ گروهک حسین یزدان پناه کثیف ترین و فاسدترین گروه هستند

در اقلیم کردستان خانه هر فردی مثل شیخ باز و یا مقرات پارتی و یکیتی هدف قرار بگیرند مردم کردستان عراق خوشحال می شوند، دلیلش هم این است که تمام خانواده بارزانی و طالبانی و نوکرهایشان، ۳۰ سال است که در حال پر کردن جیب خودشان هستند و مردم کرد را نابود کرده اند، وجب به وجب خاک ما را می فروشند و بزرگ ترین ستم را به مردم ما کرده اند و شدیدا مردم را استثمار کرده اند. کوچک ترین آزادی در کردستان معنا ندارد و در اربیل و بادینان، جاسوسان بین المللی آزادانه فعالیت می کنند، تن فروشی آزاد است، اما این هم برای مردمی که گرسنه باشند آزاد نیست، مردمی که بگویند کار نداریم آزاد نیست!

آرام احمد: حمله موشکی سپاه به مردم اقلیم نبود/ سپاه به مافیا و مزدوران حمله کرد/ بر خلاف ادعای حکومت اقلیم و پارتی سپاه به مردم کرد حمله نکرد/ گروهک حسین یزدان پناه کثیف ترین و فاسدترین گروه هستند

این حملات سپاه به مردم باشرف اربیل نبود بر علیه مافیای نفت دزدها و گاز دزدها و فاسدان اقلیم کردستان عراق بود. من در جریان نیستم و کسی نمی داند حملات به چه شیوه ای انجام شده و آیا کسی متضرر شده یا نه اما این برایم روشن است که این حملات ضرری به مردم عزیز اربیل نرسانده و در هر جایی موشک فرودآمده مردم حضور نداشتند و مردم کردستان از این حملات خوشحال هم هستند.

آرام احمد: حمله موشکی سپاه به مردم اقلیم نبود/ سپاه به مافیا و مزدوران حمله کرد/ بر خلاف ادعای حکومت اقلیم و پارتی سپاه به مردم کرد حمله نکرد/ گروهک حسین یزدان پناه کثیف ترین و فاسدترین گروه هستند

مردم کردستان می گویند به ما چه اگر مقر خانواده بارزانی یا هر دستگاه وابسته به کشورهای دیگر جهان یا خانواده یک مافیای بزرگ مثل شیخ باز هدف قرار می گیرد، اصلا به مردم کردستان عراق چه؟

آنها چه منفعتی برای مردم داشته اند؟ مگر آنها خون مردم ما را نمی مکند؟ ثروت ما را به تاراج نمی برند؟ نفت و گاز را صرف خودشان نمی کنند؟ پس آنها نور چشمی مردم کرد در اربیل نیستند، همیشه دنبال منافع خودشان هستند.

سوال: وضعیت سیاسی اقلیم کردستان، بعد از این حملات را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: خانواده بارزانی مافیا هستند، آدم ترکیه هستند، نفت و گاز کردستان را به ترکیه حراج می کنند، با قطر و امارات و کهنه بعثی ها و خیلی جاهای دیگر هماهنگ هستند و اقلیم کردستان را دچار بزرگ ترین مشکل کرده اند. به نظر من فاجعه ای رقم خواهد خورد، اگر درست تحلیل کرده باشم، فکر می کنم، تاریخ دوباره تکرار می شود، یعنی همان دوران صفوی ها و عثمانی ها تکرار می شود.

بخاطر خودفروشی خانواده بارزانی و به تاراج بردن نفت و گاز و ثروت اقلیم کردستان به ترکیه، روز به روز وضعیت اقلیم بدتر و بدتر خواهد شد.

من امیدوارم دیگر اثری از این باند مافیا و دزد در اقلیم کردستان نبینیم.

ببینید سالهاست مردم ما به آنها شانس حکمرانی داده اند اما نتوانسته اند حتی ۳ شهر (سلیمانیه، اربیل و دهوک) را اداره کنند، تنها توانستند ثروت و سامان مردم را با خود ببرند و آزادی را قلع و قمع کنند.

به مردم ما ستم می کنند، آنها کوچکترین حسابی برای مردم ما باز نمی کنند.

حقیقت را می گویم از زمان تشکیل عراق تا بعث که اینهمه درنده بود، باز هم به اندازه پارتی و یکیتی و خانواده بارزانی به مردم ما ظلم و ستم نکرده اند. پس وجود اینها چرا باید خوب باشد؟ برای مردم چه خیر و برکتی داشته اند؟ کدام جوانی، کدام زندگی مشترک، کدام کرد بودن را امروزه می بینیم؟

اینها یک مافیا هستند، در حقیقت اینها باعث جنگ در خلیج فارس شدند، باعث حمله آمریکا به عراق بخاطر کویت شدند.

اینها ۳۰ سال است جز دزدی و فساد کاری نکرده اند، مردم کردستان امروز آرزو می کنند اثری از اینها باقی نماند.

امروز حرفهای محمود سنگاوی را می شنیدم، محمود سنگاوی عضو رهبری یکیتی می گفت؛ اگر در کردستان از ۱۰ نفر سوال کنی، همه آنها از ما متنفر هستند و کسی ما را دوست ندارد و همه آنها آشکارا به ما می گویند دزد.

این دیگر حرف من که نیست حرف ایشان است، ایشان که خودشان یکی از رهبران قدیمی یکیتی هستند از گذشته تا به امروز از اعضای رهبری بوده اند، اما حرفهایش کاملا درست است و کردهای کردستان عراق از اینها متنفرند و آرزو می کنند که اینها را نبینند.

هر کردی می گوید ای کاش این حاکمان یک ذره کرد بودند و مثل انسان رفتار می کردند، کاش یک ذره میهن پرور بودند، اما اینها مرز ستمکاری را رد کرده اند، آنها مرز ظلم بر علیه مردم کردستان را رد کرده اند.

بخاطر همین است اگر بروید شبکه های اجتماعی را ببینید، و از مردم بپرسید به شما جواب می دهند که آیا خوشحال هستند یا نه؟ مردم کردستان بحدی بدبختی و ستم دیده اند که از خدا می خواهند یک دقیقه دیگر اثری از اینها نبینند، اینها هم بخاطر رفتار حاکمان کردستان عراق است.

خانواده بارزانی و طالبانی و نوکرهایشان، ۱۰۰ سال است بنام مبارزه برای کردها، فرزندان مردم را به کشتن می دهند و بعد هم خودشان و خانواده هایشان بهترین زندگی شاهانه را دارند، دیگر بس است، اینها ظالم هستند، از خدا می خواهم رو به زوال بروند.

سوال: بعنوان آخرین سوال می خواستم از شما بپرسم گروهکهای کردی و خصوصا حزب دمکرات و گروه مافیایی حزب آزادی کردستان به سرکردگی حسین یزدان پناه، به نظر تو می توانند هدف بعدی ایران باشند؟

پاسخ: من همیشه از احزاب کردی انتقاد کرده ام، آنها با خانواده بارزانی هماهنگ هستند، آنها تبدیل به برگ درختان باند مافیایی شده اند، بخاطر بقای خودشان و زندگی و پول، در خدمت این باند مافیایی هستند، این احزاب بنام کرد در حال تجارت هستند، شما اصلا در مورد گروهک حسین یزدان پناه حرف نزنید، این گروه مزخرف ترین و خائن ترین گروه هستند و به جرات به شما می گویم گروهک حزب آزادی کردستان، از خانواده بارزانی که مزدورشان هم هستند بدتر و کثیف تر هستند.

“ممنون از اینکه وقتتان را در اختیارم گذاشتید”

آرام احمد: من هم از اینکه این فرصت را در اختیارم گذاشتید از شما برادر عزیزم تشکر می کنم و برای شما و خوانندگان ایرانی آرزوی سلامتی دارم.

…………………………………………………………………………………………………………….

وتوویژی نادر کیانی روژنامه وان له گه ل ئارام ئه حمه د؛

ئارام ئه حمه د: هیرشی کوماری ئیسلامی ئیران به دژی خه لکی به شه ره فی هه ولیر نه بو به دژی مافیای بارزانی بو/ گروپی حوسین یه زدان پناه له بنەمالەی بارزانی چەپەڵتر و پیسترن

 

نادر کیانی: کاک ئارام ئه حمه د زور سپاس که کاتت دا به من، له پیش هه مو شتیک ده مه وی بپرسم خوینه رکانمان دل نیگرانی تو بون، بیستوبیان که فیسبوکی تو هه ک کراوه! به بوچونی تو کی هه کی کردی؟ و تا ئیستا ولامت له فیسبوک وه رگرتوه؟ و بوچی تویان هه ک کرد؟ پیتوانیه گروپی یه زدان پناه له پشتی ئه م هه که بن؟ یان پارتی کردویه تی؟

سلاو بۆ ئێوەو خوێنەرە بەڕیزەکانتان

راستیەکەی ئەوەیە پارتیو یەکێتی پاش ئەوەی کە سەرخانو ژێرخانی ئەو ولاتەیان بە بارمتە گرتوەو سەدان ملیارددۆلاری ئەم گەلەیان بە تالان بردوە، هەزاران مێدیای بینراو بیسراویان هەیە لە تیڤی ئاسمانییەوە تاداخلی و  ماڵپەرو ڕۆژنامەو گۆڤارو ملیۆن پەیجو ئەکاونت کە زۆربەی بێ خاوەنە، دوای ئەوەی کە هەازارن مشەخۆرو بەکرێگیراویان گرتوەو دەستیان ئاوەلایە بنوسنو قسە بکەن،بەلام تەنیا پەیجێک بە من ڕەوا نابینن، تا ئێستا زیاتر لە ۱۰ جار پەیجی منیان یان هاک کردوە یان  بە فەیسبوک داویانە بەداخستن، ئەمەیش بەڵگەی ئەوەیە کە بڕوایان بە رای جیاوازوڕەخنە نیە، بە ەبشێکی زۆری من سانازی بە خۆمەوە دەکەم کە بە تەنها پەیجێک هەمویان خستۆتە سەر هەزەو ماندووم کردوون و هەمیشە چاوەروانی ئەوەن کەی لایڤ دەکەم، کە لایڤ دەکەم باسی کام دزو جەردەیان دەکەم، کەی دەنووسم ، ئەمانە هێندە لە من دەترسن،ئەو ترسە بۆتە هۆی ئەوەی هەمیشە پەلامارم بدەن وکێشەم بۆ دروست بکەن.

بۆ ئاگاداری هەمو لایەکتان ئێستا پەیجێکی نویم کردۆتەوەو لەوێ لە خزمەتی گوێگرانوی خۆم وخوێنەرانم دام و هیچ کاتێک کۆڵ نادەم و هێرشەکانیان لای من قیمەتیان نیەو بەردەوام دەبم لەسەر کارە رەخنەییەکانم.گویگرانو خوێنەرە بەڕێزەکانیشم لەهەرکوێ بم خێرا ئەمدۆزنەوە،جونکە سەنگەری ڕاستیمان گرتوەو خەلکە شەریفەکەمان لەگەڵە.

پرسیار: سپای پاسدارانی ئیران، هیرشی کرده مولگه یکی ئیسرائیل، به لام حکومه تی هه ریمی کوردستان، بارزانیه کان و پارتی، ده لین هیرشی تیروریستی بوه به رای جه نابت ئه م هیرشه تروریستیه؟ یان ولام دانه وه به هیرشه کانی موساد له سوریه دژ به ئیرانیه کانه؟

ئێستا کە دەمەوێت وەلامی پرسیارەکەتان بدەمەوە تەنها ۲۴ کاتژمێر تێپەڕیوە بەسەر ئەو هێرشنەدا،کە دوێنێ شەو کرایە سەر هەولێر، بە زمانە باوەکەی و بە پێی ئەدەبیاتی پارتیو یەکێتی،دەنا ئەو هێرشانە بۆسەر خەلکی شەریفی هەولێر نیەو خۆشبەختیانە قەترەیە خوێن لە هیچ کەسێکی مەدەنی نەهاتوەو ئەو جێگایانەی وێران کراون وەک ماڵی گەورە مافیا شێخ باز، کە سەرۆکی کۆمپانیای کاری نێجیرەڤان بارزانییەو سەرۆکی ناردنە دەرەوەی نەوتو غازی هەرێمی کوردوستانە بۆ تورکیا، لێرەوەیە مالی  شێخ بازو هەر بارەگایەکی پارتیو یەکێتی بکەوێتە بەر هێرش خەلکی کوردوستان جیگای خۆشحاڵیانە، ئەویش ئەگەڕیتەوە بۆ ئەوەی کە لە بنەمالەی بارزانییەوە تا تالەبانیو تەواوی نۆکەرەکانیان، سی دانە ساڵە سەر قاڵی گیرفان پڕکردنی خۆیانن و گەلی کورد تالان دەکەنو بست بە بست نیشتیمانەکەمان دەفرۆشن و گەورەترین ستەمیان لە گەلەکەمان کردوەو بە تونترین شیوە دەیان چەوسێننەوە، بجوکترین ئازادی مانای نەماوەو هەولێرو  بادینان بۆ هەرچی جاسوسی نێودەولەتیە ئازادە، بۆ هەرچی لەشفرۆشی هەیە ئازادە، بەلام بۆ خەلکانێک ئازاد نیە کە تەنها بێن وبڵێن نانمان نیە یان کارمان نیە.

ئەو هێرشە بۆسەر خەلکی هەولێربەشەرەف نیە،بۆسەرمافیای نەوت دزو غاز دزو سامان دزەکانی هەرێمی کوردوستانە. من تا بە ئێستا نازانم و  بۆ هیچ لایەکمان ڕوون نیە کە هێرشەکان چۆنن و زەرەریان لە کێ داوە،بەلام ئەوەمان لا ڕوونە زەرەری بە خەلکی هەولێری خۆشەویست نەگەیاندو ەو لەوەیش بەدەر موشکیلەی خەلک نیەو خەلک بە تێکرا خۆشحاڵنو پێیان خۆشە،ئەوەی کە بارەگای  بنەمالەی بارزانی یان هی هەر دەزگایەکی ناوچەیی جیهابی،یان ماڵی مافیایەکی گەورەی وەک شێخ باز، ئەکەوێتە بەر هێرش بە ئێمە چی؟ بە خەلکی کوردوستان چی؟ ئەوانە چ خیرێکیان بۆ خەلک بووە؟ مەگەر ئەوان خوێنی گەلەکەمان نامژن؟ سامانەکەی نادزن؟ نەوتو گازەکەی نابەن بۆخۆیان؟ کەواتەئەوانە لەبەرخاتری چاوی کالی کورد لە هەولێر نین،،لەبەر بەرژەوەندی خۆیانە.

پرسیار: پیتوایه بارودوخی هه ریمی کوردستان و بنه ماله ی بارزانی دوایه ئه م هیرشه چون ده بی؟

بە ماڵەی بارزانی مافیان، پیاوی تورکیان، غازو نەوتی کوردوستان هەراج دەکەن بۆ تورکیا، لەگەڵ قەتەرو ئیماراتو کۆنە بەعسی و زۆر جێگای تر هەماهەنگن و  هەرێمی کوردوستانیان تووشی گەورەترین تەنگژە کردوەو بە پێی خوێندنەوەی من کارەسات دەقەومێت ئەگەر ڕاستو ڕەوان قسە بکەم، وایدەبینم مێژوو دوبارە بێتەوە وەک ئەوەی پێیان دووت”سەفەویەکانو عوسمانیەکان” لەم هاوکێشەیەدا بەبۆنەی خۆفرۆشی بنەمالەی بارزانیو بەتالان بردنی نەتو غاز وسامانی باشوری کوردوستان بۆ تورکیا ڕۆژ بەڕۆژ ئەو هەرێمە بەرەو خراپو خراپتر دەروات و من وەک خۆم هیوادارم ئاسەواری ئەم باندە مافیاو چەتانە نەمێنیت،ئاخرسی دانە ساڵ گەلەکەمان شانسیان دانێ،، نەیان توانی تەنها سێ شار بە ڕیوە بەرن”سلێمانی،هەولێر،دهۆک” سامانی گەلەکەمانیان دزی، ئازادیان نەهێشت،

ستەمکاری بەردوە قسە دەهێنیت، بجوکترین حسابیان بۆ گەلەکەمان نەکرد،  بە راستی بڵیم، لە دروستبووی عێراقەوە،هەتا بەعس بە هەمو ودڕندەیی خۆیەوە هێندەی پارتیو یەکێتیو بەتایبەتی بنەمالەی بارزانی زولمو ستەمیان لە گەلەکەمان نەکردوە، کەواتە ئەمانە بوونیان بۆچی باشە؟ کام خێراو کام قازانج؟ کام جوانی؟کام بەیەکەوە ژیان؟ کام کورد بوون؟ ئەمانە کۆمەلی مافیان و شەری خلیج واتە پەلاماری ئەمریکا بۆ سەر عێرا ق  لەسەر  کوێت ئەمانەی هێنایە سەرحازری،ئەمانیش سی سالە جگە لە دزیو جەردەیی هیچیان نەکرد، لێرەوەیە خەلکی تەمەنا دەکات ئەمانە ئاسەواریان نەمێنیت.

ئەمرۆ گوێم لە بەڕێز”مەحمود سەنگاوی بوو” کە ئەندامی سەرکردایەتی یەکێتیە  دەیووت” لە کوردوستان لە دە کەس بپرسە هەمویان ڕقیان لێمانەو کەس خۆشی ناوێین و هەموویان بە ئاشکرا پێمان دەلێن دز” ئەمە ئیتر قسەی من نیە قسەی ئەو بەڕیزەیە کە خۆی یەکێکە لە سەرکردە کۆنەکانی یەکێتیە تا ئێستا، بەلام قسەکانی تەواو دروستەو کوردانی باشور ڕقیان لەمانەیەو تەمەنا دەکەن کە نەمێنن.

هەموو کورددەڵیت خۆزگە ئەم دەسەلاتە یەک تۆز کوردانەو مرۆڤانە بونایە،خۆزگە یەک تۆز نیشتیمانی بونایە،بەلام ئەمانە هەرچی سنوری چەپەڵکاریو ستەمکاری هەیە دەرهەق بە گەلەکەی خۆیان تێیان پەڕاندوە،لەبەر ئەوەیە بڕۆن سەیری سۆشیال مێدیا بکەن، بچەنە ناوخەلک،بزانن و ببینن، چەندە خۆشحاڵن،خەڵکی کوردوستان هێندە نەهامەتی و تاڵی بەدەست ئەمانە چەشتوە،لە خوا داواکارن یەک کاتژمێر زووتر ئەمانە نەمێنن، ئەمەیش تاوانی خودی ئەم دەسەلاتە” بنەمالەی بارزانی و تالەبانی و  نۆکەرەکانیانە،سەد سالە بە ناوی” فشەی کوردایەتیەوە” ڕۆڵەی خەلکی بەکوشتن دەدەن و دواجاریش خۆیانو مندالەکانی خۆیان دەیخۆنو دەبنە خاوەنی ژیانی شاهانە،ئەمە ئیتر بەسە.ئەمانە زاڵمن، خودا زەواڵیکیان بۆ تاین بکات

پرسیار: پیتوایه گروپه کوردیه کان و به تایبه ت حیزبی دیموکراتی کوردستانی ئیران و گروپی مافیایی یه زدان پناه، له لایه ن ئیرانه وه موشک باران کرین؟ و ئیستا به بوچونی تو له چه حالیک دان؟

من هەمیشە رەخنەم لە حیزبە کوردیەکان هەبووە، بەوەی هەماهەنگیان لەگەڵ بنەمالەی بارزانی کردوە، بەوەی کە بوونەتە دارشەقی بن هەنگلێ ئەم باندە مافیایانە بۆ مانەوەی خۆیانو ژیان وپارە،ئەم حیزبانە بازرگانی بەقەزیەی کوردییەوە دەکەن، ئێوە هەر باسی گروپی یەزدان پەنا مەکەن،ئەوانە هیچ نینو لە چەپەلترین خائینی پارتیو بنەمالەی بارزانی چەپەڵتر و پیسترن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا