دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرش پیشمرگان تمام شاخه های کومله، حزب آزادی کردستان و خبات کردستان است/ راه های تماس خانواده های پیشمرگ با نهادهای امنیتی/ احتمال موشک باران مقرات کومله وجود دارد

آکام نیوز/اختصاصی: ضمن تبریک سال نو به ملت ایران، به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، تصمیم گرفتیم برای آنکه یک عیدی خوب به پیشمرگان و خانواده هایشان بدهیم، با دستگاه امنیتی کشورمان تماس گرفته و از آنها در خصوص نحوه بازگشت پیشمرگان و خانواده هایشان، به داخل کشور سوال کنیم.

به گزارش آکام نیوز، به همین منظور، خبرنگار ما با یک مقام بلندپایه امنیتی تماس گرفت و موضوع گزارش را با وی در میان گذاشت.

این مقام امنیتی به خبرنگار آکام نیوز گفت؛

پس از حملات موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران به اربیل، تعداد زیادی از خانواده های پیشمرگان کومله، خبات کردستان و حزب آزادی کردستان، با ستادهای خبری مراکز استان ها و شهرهای کشور تماس گرفته و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرزندانشان خواستار مساعدت دستگاه امنیتی برای بازگشت فریب خوردگان به کشور و عدم برخورد با آنها شدند.

ما بارها از همین تریبون اعلام کرده ایم و باز هم اعلام می کنیم، تمام فریب خوردگان می توانند از گروهک ها جدا شده و به آغوش میهن برگردند.

خبرنگار آکام نیوز از این مقام امنیتی سوال کرد؛

سرکردگان کومله خیلی از خانواده ها و پیشمرگان را می ترسانند و به آنها می گویند در صورت بازگشت مورد شکنجه قرار می گیرند، برخی پیشمرگان هم نمی دانند برای شروع مراحل بازگشت چکاری باید انجام بدهند.

این مقام امنیتی در پاسخ اظهار کردند؛

مسئله شکنجه، تنها دسیسه و ترفند سرکردگان گروهکها برای ممانعت از بازگشت پیشمرگان به کشور است. در پاسخ به سوال دوم شما نیز باید بگویم که تمام افراد می توانند براحتی از مرز خارج شوند و اگر می خواهند در راه مشکلی برایشان ایجاد نشود می توانند با مراجعه به کنسولگری های کشورمان در سلیمانیه و یا اربیل برگه تردد دریافت کنند و یا برای مشاوره بیشتر از طریق شما می توانند پیام خود را بگذارند و شما نیز پیام را در اختیار ما بگذارید تا پاسخ عزیزان را بدهیم.

این مقام امنیتی به پیشمرگان و خانواده هایشان نیز یک توصیه جدی داشتند؛

با توجه به اینکه امکان حملات موشکی به اردوگاه های گروهکهای تروریست کردی وجود دارد به همین خاطر از هم اکنون به تمام پیشمرگان اعلام می کنیم تا فرصت باقیست سریعا اردوگاه را ترک کنید و جان خود را نجات دهید چرا که احتمال حمله قریب الوقوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا