آمریکا پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه را به استفاده از کودکان در جنگ متهم کرد اما در برابر استفاده کومله، دمکرات، پاک و خبات کردستان از کودکان سکوت می کند!

آکام نیوز: وزارت خارجه آمریکا پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه را متهم کرد از کودکان به عنوان نیروی نظامی در جنگ استفاده می کنند.

به گزارش آکام نیوز، وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود درباره قاچاق انسان در جهان در سال ۲۰۲۱، حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک را به استفاده از کودکان به عنوان سرباز متهم کرد. بر اساس این گزارش، پ.ک.ک هم در داخل ترکیه و هم در عراق کودکان را به عنوان نیروی نظامی به خدمت گرفته است.

اما آمریکا بر خلاف گزارش سال گذشته، امسال ترکیه را در این لیست قرار نداده است. وزارت خارجه آمریکا سال گذشته ترکیه را به حمایت از گروههایی در سوریه که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می کنند متهم کرده بود.

در این گزارش همچنین یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زنان کرد در سوریه به عضوگیری از میان کودکان تا ۱۲ سال، آموزش نظامی به آنها و بکارگیری آنها متهم شده اند.

با این حال، آمریکا معتقد است نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردهای سوریه همچنان به اجرای پیمان مشترک آنها با سازمان ملل در مبارزه با استفاده از کودکان در جنگ ادامه داده است. بر اساس این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه سال گذشته ۱۵۰ نیروی خود را به دلیل داشتن سن کم مرخص کرده است.

وزارت خارجه آمریکا هچنین پ.ک.ک، یگان های مدافع خلق و نیروهای وابسته به آنها در شنگال را به بکارگیری کودکان به عنوان سرباز در مناطقی مانند شنگال و کرکوک متهم کرده است.

در گزارش امسال آمریکا ادعا شده که ترکیه اقدامات موثر و مداومی برای برخورد با مسئله استفاه از کودکان به عنوان سرباز انجام داده و این تلاشها بویژه به فرقه سلطان مراد وابسته به ارتش آزاد سوریه هم که تحت حمایت ترکیه است، مربوط می شود. درباره علت درج نام ترکیه در لیست حامیان بکارگیری کودک سرباز در سال ۲۰۲۱ گفته شده که از آن جایی که ترکیه از گروه شبه نظامی سلطان مراد که از کودکان به عنوان نیروی نظامی استفاده کرده، حمایت کرده، نام ترکیه به لیست سال گذشته اضافه شده بود اما آمریکا امسال گزارشی در مورد فعالیت این گروه شبه نظامی برای عضوگیری از میان کودکان در داخل ترکیه دریافت نکرده است.

کری جانستون، معاون دبیر اداره مبارزه با قاچاق انسان در وزارت خارجه آمریکا نیز شب گذشته درباره علت خروج ترکیه از این لیست به خبرنگاران گفت که گزارشی درباره چنین اقدامی از سوی ترکیه و در حمایت از گروههایی که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می کنند دریافت نشده است. او از گفتگوی آمریکا با ترکیه پیرامون این مسئله بویژه در مورد بکارگیری کودکان در جنگ از سوی گروه های وابسته به ارتش آزاد سوریه خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا، در ابتدای گزارش قاچاق انسان در بخش ترکیه، به تعریف و تمجید از آنکارا در همراهی با اعضای ناتو پرداخته است.

گزارش وزارت خارجه آمریکا در حالی است که دولت آمریکا در برابر استفاده گروهکهای تروریست کردی از کودکان در جنگ سکوت اختیار کرده است و این نشاندهنده عدم صداقت دولت آمریکا در مواجه با مسئله دفاع از حقوق کودکان و حقوق بشر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا