نماینده پارلمان عراق: منطقه کردستان به جولانگاه گروه‌های مسلح تبدیل شده است/ گروهکها باید اخراج شوند

آکام نیوز: نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که منطقه کردستان، جولانگاه گروههای تروریستی مسلح است و باید این گروهها را از این منطقه بیرون راند.

به گزارش آکام نیوز، عارف الحمامی نماینده پارلمان عراق بعد از ظهر امروز یکشنبه پیشناد جدیدی برای حل بحران حضور گروههای تروریستی و تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق مطرح کرد.

الحمامی به شبکه خبری السومریه گفت: با اقدامات پارلمان، به حضور گروههای مسلح حاضر در خاک عراق پایان داده خواهد شد؛ [مسئله‌ای] که توجیهی برای حمله به عراق از سوی کشورهای همسایه شده است».

وی با بیان اینکه چنین اقدامی، سرآغاز برای پایان بخشیدن به حملات به خاک عراق خواهد بود، تأکید کرد که کردستان عراق، جولانگاه گروههای [تروریستی] مسلح است.

این نماینده تصریح کرد: این کشورها [همسایگان عراق] خواستار حفظ امنیت ملی خود هستند. لذا باید، حزب کارگران کردستان، گروه [تروریستی] مجاهدان خلق (منافقین) و گروههای مسلح را دور کنیم تا حملات کشورهای همسایه به کشور [عراق] تکرار نشود».

وی با بیان اینکه روابط عراق با همسایگان خود، قطع نشده است، درباره نگرانیهای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه هم گفت که این کشورها تأکید دارند که منطقه کردستان، نقطه آغاز انجام اقدامات تروریستی است.

الحمامی در پایان تصریح کرد، عراق از طریق مذاکراه، بحث و بررسی و فهم علل و توجیهات، می‌تواند از نجام حملات مکرر جلوگیری کند؛ زیرا ایران و ترکیه بر حضور گروههای تروریستی مسلح در خاک عراق تأکید دارند و این مسئله را علت حملات خود مطرح می‌کنند.

در همین ارتباط، حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق ۱۴ مهر ماه در گفت‌‌وگویی تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و حضور تروریستها در کردستان را مورد رایزنی قرار دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی از مبداء اقلیم کردستان عراق، تأکید کرد: با گذشت چهار دهه و علیرغم تعهدات مکرر مقامات اقلیم، متاسفانه تحرکات گروه‌های مسلح تروریستی از خاک اقلیم کردستان عراق علیه امنیت سرزمینی ایران همچنان تداوم دارد.

وی عنوان کرد: ضمن احترام و پایبندی به توسعه مناسبات ممتاز دو کشور، همانگونه که مقامات عالی نظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند، تداوم تجاوزات و‌ اقدامات تروریستی این گروهک‌ها که در اقلیم پناه گرفته‌اند و امنیت ملی ایران را هدف قرار داده‌اند، تحمل نخواهیم کرد.

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوم مهرماه سال‌جاری حملاتی علیه مواضع گروهک‌های تروریستی کُرد در شمال عراق انجام داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه شنبه دوم مهر ماه در این خصوص اعلام کرد: «در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه شده است.»

دومین حمله نیز چهار روز بعد صورت گرفت و روز چهارشنبه ششم مهر ماه سال‌جاری قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چند مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به آغاز مرحله جدید عملیات علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق تاکید کرد: عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا