فوری/ ۲۸ عضو و کادر شاخص گروهک تروریستی کومله در اعتراض به اتحاد دو شاخه کومله استعفا دادند+اتحاد کومله، صلح بین رهبر دو عشیره(عبدالله مهتدی و عمر ایلخانی زاده) بود+اسامی استعفاکنندگان

آکام نیوز: در پی اتحاد عمر ایلخانی زاده با عبدالله مهتدی که منجر به انحلال کومله زحمتکشان کردستان شد، جمع کثیری از کادرهای شناخته شده و مطرح گروهک تروریستی کومله با صدور بیانیه ای، کناره گیری خود را از عضویت در کومله اعلام کردند.

به گزارش آکام نیوز، در بخشی از بیانیه ۲۸ کادر شاخص کومله آمده است؛

اتحاد دو شاخه کومله، یک حرکت غیر دمکراتیک و ناروشن بود که نتیجه آن انحلال کومله زحمتکشان کردستان پس از ۱۶ سال فعالیت شد.

کومله زحمتکشان کردستان بدون هیچ دورنمایی از آینده و بدون هیچ تحلیل سیاسی به آغوش کومله انقلابی زحمتکشان کردستان بازگشت.

این در حالی است که نتیجه ۱۶ سال فعالیت کومله زحمتکشان کردستان، مقاومت و ایستادگی و فداکاری تک تک پیشمرگان و کادرهای این حزب بود و این دست آوردها به راحتی از بین رفت.

اعضای کومله زحمتکشان در ادامه بیانیه خود نوشتند؛

قرار بود از ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به بعد، کنگره هر ۳ سال یکبار برگزار می شد اما برگزار نشد و بیش از ۷ سال کنگره در کومله برگزار نشد.

در اساسنامه مصوب کنگره ۱۳ کومله زحمتکشان کردستان ماده سوم در بخش دبیرکلی آمده است؛

دبیرکل تنها می تواند دو دوره در این پست بماند اما این اصل هم رعایت نشد.

اعضای کومله در طول این ۳ سال که از زمان شروع مذاکرات اتحاد می گذرد، از چند و چون آن باخبر نبودند و این چند کنفرانسی هم که برگزار شد با فشار اعضا برگزار شد.

این حق اعضا بود که از آن سوال می شد که آیا با اتحاد موافق هستید یا خیر؟

وقتی در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ خبر به اصطلاح اتحاد در یک سمیناری که در استکهلم برگزار شده بود از زبان نفر اول کومله انقلابی اعلام شد، اعضای عادی کومله زحمتکشان و اکثریت اعضای کمیته مرکزی در شوک فرو رفتند چون تا آن دقیقه در جریان چند مسئله ای نبودند.

اتحادی در بین دو شاخه کومله انجام نشد بلکه این صلحی در بین دو فرد عشیره ای بود، صلحی که بنام اتحاد اعلام شد(منظور از دو فرد عشیره ای عبدالله مهتدی و عمر ایلخانی زاده است).

در پایان این بیانیه که به امضای ۲۸ عضو شاخص کومله رسید، این افراد کناره گیری خود را از عضویت در کومله اعلام کرده و برای این کومله اظهار تاسف کردند.

اسامی امضا کنندگان بیانیه به این شرح است؛

۱-شیرین بایاب۲-گلاویژ عبدیکانی۳-دلنیا مظهری۴-عبدالله مظهری۵-طاهر رحیمی۶-محمد قربانی(حمه سور)۷-کاوه کریمی(تورجان)۸-پرویز رحیم زاده۹-سیوان نوری۱۰-ادریس مرادی۱۱-شورش رشیدی۱۲-آرش ذکریایی۱۳-صلاح حسین پناهی۱۴-دلشاد دشتی۱۵-سیاوش قادری۱۶-اژدر مظهری۱۷-احمد بیجاد۱۸-آسو جیرانی۱۹-مختار داوودی۲۰-صادق صوفی احمد۲۱-پشتیوان اصلانی۲۲-سهند قهرمانی۲۳-فریاد کمانگر۲۴-شیروان محمدی۲۵-فیروز مامویی۲۶-هلو محمدی(هلو لیلاخ)۲۷-محمد رستمی ۲۸-پویا محمدی(هلمت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا