در حاشیە استعفای جمعی، تعدادی از کادرها و اعضای کومله زحمتکشان کردستان

آکام نیوز: یکی از کادرهای گروهک کومله، در مطلبی به استعفای ۳۰ عضو کومله واکنش نشان داد و در مطلبی نوشت؛ بالاخره بعد از چند ماە آنچە نباید رخ دهد، رخ داد!

به گزارش آکام نیوز، ۲۸ نفر از کادرها و اعضای کومله زحمتکشان کردستان بە رهبری عمر ایلخانی زادە، بعد از بروز اختلافات و کشمکش های درون تشکیلاتی و در اعتراض به اتحاد دو شاخە کومله، از این تشکیلات استعفا دادند .

استعفایی کە همە را شوکە کرد، گرچە کشمکش ها و اختلافات درون گروهی، تاریخی چند سالە در این گروه دارد، اما این اختلافات،در ماه ها و روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

ما امروزە اختلافات و  انشعابات و استعفاهای زیادی را در احزاب و سازمانهای مختلف بخصوص در کردستان تجربە کردەایم، اما هیچکدام از آنها به اندازه این‌ مورد با عکس العمل وسیع روبرو نشده است.

آنچە شنیدە شدە و برای آن تبلیغ می شود اتحاد است اما این بار برخلاف همیشە این اتحاد است کە نیرو را از خود دفع می کند .

استعفای این تعداد از اعضا و کادرهای این گروه، گر چە از درون برای رهبری این جریان خوشایند است اما باید آن را یک آبروریزی بزرگ برای ” عمر ایلخانی زادە ” در نــــــــزد مـــــــهتدی قلمداد کرد .

کومله مهتدی از بدو انشعاب این جریان از خود، آن را اقلیت بسیار کم یا بە قول خودشان ” کمینە” می نامیدند و هیج گاە و حتی تا این اواخر هم، نام واقعی این جریان را بە زبان نیاوردند .

آنها تصمیم داشتند این جریان را تحت هر شرایطی ملغی کنند، تا جاییکە مهتدی بر این باور بود کە آنها حبابی بیش نیستند و دیر یا زود خواهند ترکید.

مهتدی بسیار تلاش کرد، عمر ایلخانی زادە را در جلو چشمان همگی بە خصوص اعضا و هوادارانش، خار و رسوا کند کە این موضوع استعفای این تعداد از
کادر و اعضا، بە مهتدی صدرصد کمک کرد تا جدی تر از همیشە عمر ایلخانی را زمین گیرتر کند.

استعفای این بار در کومله زحمتکشان بیش از آنکه محصول تقابل سیاسی بین دو جناح‌باشد حاصل دسته بندی ها و توطئه‌گری های محفلیزم درون تشکیلاتی این گروه است کە این بار صادق ترین افراد خود را قربانی میکند، آنها می توانستند جلو این اقدام را بگیرند، اما مایل نبودند.

زور گوئی و قلدری رهبری سازمان زحمتکشان، سالهاست قربانی می دهد.

بیائید با هم پاراگرافی از این نامه را مرور کنیم:

(هاورێان هەروەک ئاگادارن کۆمەڵێک لە هاوڕێانی ئەندام لە دەرەوەی وڵات بە تایبەتی لە وڵاتی دانمارک ، خوازیاری یەکگرتنەوەی هەردووک لایەنی کۆمەڵە نین و بە سەختی و لە زۆربەی کـــۆبوونەوەکان  دژایەتی خۆیان لە مــــــەڕ یەکگرتنەوەی کۆمەڵە ڕاگەیاندوەو تەنانەت بەوەشەوە نەوەستاون و لێرەو لەوێ دژی یەکگرتنەوە قسەیان کردوە و کۆبوونەوەی نایاسایان بە بێ پرسی کۆمیتەکانی دەرەوی وڵات و بەرپرسانی ئەو کۆمیتانە ، گرتوەو هاوڕیانی
تریان هانداوە بۆ دژایەتی کرتنی پرۆسەی یەکگرتنەوەی کۆمەڵە . گرچی ئەم هەوڵە دەمێکە لە نێو هاوڕێانی ئێمە بەردەوامە بەڵام ئێمە لە چەندین
کۆمونەوەو دانیشتنی تایبەت ، هەوڵمانداوە بەر بەم نارەزایەتیانە بگرین .

من بۆخۆم چەندین جار لە گەڵ رێکخەرانی ئەم شەپۆلە لە نارەزایەتیانە قسەم کردوەو داوام کردوە کە دان بە خۆیاندا بگرن و لەئاست بەرژەوەندییەکانی
کۆمەڵە ، بێدەنگ بن . من دەیان جار وتوومە کە منیش زۆرم ئەم نزیکایەتیانە پێخۆش نییە بەڵام هەروەک زۆربەی زۆۆری هاوڕێانی ناوەندیش وتویانە ” پرۆژەی ئێمە لە دروست کردن کۆمەڵەیەکی سەرکەوتوو بە ناوی کۆمەڵەی زەحمەتکێشان ” شکستی خواردوەو ئێمە لەوە زیاتر ناتوانین باری قورسی
قەیرانێک کە ئێستا بە سەر شانی کۆمەڵەی زەحمەتکێشانەوەیە ، هەڵگرین و تەنیا چارەمان ئەوەیە مل بۆ هەموو ئەو داواکاریانە شل کەین کە هاوڕێانی کۆمەڵەی شۆرشگێر داوای دەکەن)

این سطر از نامە بالا نشان از بی لیاقتی رهبری را دارد کە علیە مخالفان واقعی خود ، شمشیر را از رو بستە است .

این رهبر یک نادان است و برای توجیە خوش خدمتی های خود بە عبدالله مهتدی، اینگونە لجن پراکنی می کند و علیە ما بە یاوە گویی پرداختە است.

اقدام اخیر این جمع از کادرهای سازمان زحمتکشان را باید ارج نهاد.

باید بە دیگران نیز فهماند کە این تشکیلات را طرد کنند. این سازمان نە در گذشتە و نە درحال نمی تواند یک جریان و یک سازمان سیاسی و مـــردمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا