خبات کردستان، سمینار موسوم به “دیدار ژینا و ژیانه وه” را بایکوت کرد/ کومله و دمکرات، منکر وجود خبات و دیگر احزاب کردی هستند

آکام نیوز: در روزهای اخیر سمیناری در شهر بن آلمان تحت عنوان “دیدار ژینا و ژیانه وه” برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آکام نیوز، در این سمینار، کومله و حزب منحله دمکرات حضور فعالی داشتند.

خبات کردستان نیز به این سمینار دعوت شده بود اما به دلیل آنکه مسئولان و برگزارکنندگان این سمینار( سازمان جهانی کرد) به زعم خبات کردستان، رعایت بی طرفی را نکرده و به خبات اجازه سخنرانی و طرح دیدگاه هایشان را ندادند، این گروه، سمینار را بایکوت کرد.

در بیانیه خبات کردستان در همین ارتباط آمده است؛

دلیل عدم شرکت در نشست بن!

سازمان جهانی کرد، سمیناری برای دو حزب دمکرات و کومله(مرکز همکاری) و چند شخصیت کرد تحت عنوان”دیدار ژینا و ژیانه وه” در شهر بن کشور آلمان برگزار کرد.

هدف از این سمینار این بود این احزاب درباره انقلاب ژینا،(زن،زندگی،آزادی) و مسائل مرتبط با کردستان و ایران، دیدگاه های خود را بیان کنند.

اگرچه سازمان خبات به این سمینار دعوت شده بود، اما به دلیل ملاحظاتی که درباره دعوت نامه و فرصت ندادن به نمایندگان سازمان برای مشارکت در بحث اصلی و دیگر بحث ها، داشت، صلاح دانستیم در چنین سمیناری شرکت نکنیم، خصوصا در سمیناری که نقش سازمان خبات کردستان ایران که از احزاب اصلی و ریشه دار و مهم جنبش حق طلبانه کردستان ایران است، نادیده گرفته شود.

در این شکی نیست که هر سازمان و هر حزب و نهادی اگر بی طرف باشد و هدفش خدمت به مسئله ملی کرد در کردستان ایران باشد، و هدفش این باشد که یک گام در راستای اتحاد جریانها بردارد، قبل از هر چیزی باید به خوبی تحلیل درستی از رویدادهای سیاسی و سازمان ها و احزاب ریشه دار و تاریخی انقلاب آزادیخواهان داشته باشد و خود را از طرفداری از یک جریان دور کند و به همه این جریانهای تاثیرگذار در مبارزات سیاسی و انقلابی ملت مان فرصت بدهد، تا آنها هم نظرات خود را بیان کنند.

به همین خاطر این گام سازمان جهانی کرد، یک تلاش ناموفق است و نشان می دهد که شماری از اعضای این سازمان مستقل نیستند و تحت تاثیر و با سفارش یک جریان دیگر، کارهای خود را به پیش می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا