پاسخ عمر ایلخانی زاده به مقامات عراقی و اقلیم کردستان: غیرممکن است تن به خلع سلاح دهیم/ از خاک عراق هم خارج نمی شویم+فیلم

آکام نیوز: پس از اعلام خبر امضای توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران با دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان و مطرح شدن دوباره بحث خلع سلاح گروهکها که یکی از بندهای توافق بوده، تلویزیون ایران اینترنشنال با نگرانی به سراغ عمر ایلخانی زاده رفت.

به گزارش آکام نیوز، تلویزیون ایران اینترنشنال که در ماه های اخیر تلاش های زیادی را برای مطرح کردن گروهکهای تروریست کردی خصوصا کومله انجام داده و در رویای تجزیه کشور به سر می برد، از معاون سرکرده کومله عمر ایلخانی زاده خواست تا در این مورد موضع گیری کند!

عمر ایلخانی زاده معاون عبدالله مهتدی، ضمن دهن کجی علنی به حکومت عراق و اقلیم کردستان اعلام کرد تن به خلع سلاح نخواهند داد و هرگز پیشمرگانشان را نیز از خاک اقلیم بیرون نخواهند برد.

عضو کمیته رهبری گروهک تروریستی کومله همچنین گفت؛

مگر ما در طول این سالها به حرف جمهوری اسلامی گوش کرده ایم که الان گوش کنیم؟

ایلخانی زاده همچنین مدعی شد که کومله هیچ فعالیت مسلحانه در داخل کشور انجام نداده پس تهدیدی بر علیه ایران محسوب نمی شود!

این در حالی است که سالجاری یک تیم ۴ نفره گروهک تروریستی کومله در اصفهان دستگیر شدند، این تیم قصد عملیات انفجاری در این شهر را داشتند.

همچنین تیم های ترور کومله در شهرهای مختلف کردستان فعال شده و در هفته جاری دو ترور درون شهری نیز انجام شده است.

پاسخ رسمی گروهک تروریستی کومله به جمهوری اسلامی و مقامات عراقی، درها را برای حل مسالمت آمیز این مشکل بطور کامل بست و از این پس جمهوری اسلامی ایران طبق توافقنامه امروز، حق مسلم خود می داند که با تهدیدات تروریستها مقابله به مثل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا