رضا کعبی و یارانش بر سر دوراهی/ کودتای نظامی یا انشعاب؟!

آکام نیوز/اختصاصی: پس از ادغام دو شاخه کومله مهتدی و کومله ایلخانی زاده، اکثریت اعضای کومله ایلخانی زاده به این اتحاد اعتراض کرده و آن را در راستای منافع شخصی عمر ایلخانی زاده و ترس او از به خطر افتادن کرسی دبیرکلی کومله زحمتکشان کردستان، ارزیابی کردند.

به گزارش آکام نیوز، هفته گذشته خبری در آکام نیوز منتشر شد که در آن برای اولین بار از طرح رضا کعبی و یارانش برای انشعاب قریب الوقوع در گروهک کومله پرده برداشته شد.

بر اساس این خبر، تعداد زیادی از نیروهای کومله زحمتکشان کردستان که بالاجبار به کومله مهتدی ملحق شده اند، از رضا کعبی درخواست کرده اند تا از این گروهک انشعاب کند.

اوج اختلافات در کومله پس از آن بود که عبدالله مهتدی در اقداماتی خودسرانه و بدون مشورت با اعضای رهبری، به سلطنت طلبان و اپوزیسیون فارس نزدیک شد.

حضور عبدالله مهتدی در نشست موسوم به جورج تاون اختلافات را به بالاترین سطح خود رساند، کار به جایی رسید که بخش زیادی از اعضای رهبری کومله با انتشار مطالب و توئیت هایی به مخالفت با عبدالله مهتدی برخاستند.

فریبا محمدی(عضو کمیته مرکزی کومله) از نزدیکان رضا کعبی هم با جسارت در مقابل عبدالله مهتدی ایستاد و استارت انشعاب را زد!

آکام نیوز مطلع شد رضا کعبی و یارانش بر سر دوراهی قرار گرفته اند؛ تعدادی به رضا کعبی پیشنهاد کودتای نظامی ناگهانی داده و تعدادی نیز خواستار تشکیل فراکسیون و در نهایت انشعاب از کومله هستند.

گفته می شود رضا کعبی در حال ارزیابی این گزینه هاست و پیش بینی می شود در نهایت طی هفته های آتی، رضا کعبی به جمع بندی لازم برسد و تصمیم نهایی گرفته شود.

اخبار لحظه به لحظه از آخرین تحولات مربوط به اردوگاه کومله(انشعاب) را بصورت اختصاصی در آکام نیوز دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا