در حاشیه نشست خبری سریال سوران(اقتباسی از کتاب عصرهای کریسکان) عنوان شد؛ اعلام آمادگی سوره مهر برای ساخت فیلم و سریال از کتاب سیطره(خاطرات نادر کیانی)

به گزارش آکام نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در حاشیه برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۲، نشست تخصصی بررسی اقتباس از کتاب، با نگاهی به سریال «سوران» و کتاب «عصرهای کریسکان» در محل کوشک کتاب مصلی تهران برگزار شد.

در این نشست عباس ریاحی نویسنده فیلم‌نامه، هادی فیروزمندی مدیر ارتباطات سازمان سینمایی سوره و محمد چگینی مدیر روابط‌عمومی انتشارات سوره مهر حضور داشتند.

در ابتدای این نشست عباس ریاحی نویسنده سریال «سوران» اظهار کرد: مجتبی فرآورده به عنوان تهیه‌کننده سریال برای حضور در این پروژه از من دعوت به همکاری کرد. از آنجا که این سریال اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» به قلم کیانوش گلزار راغب است، ابتدا کتاب را مطالعه کردم و به نظرم اثر به شدت جذابی آمد که می‌توانست فیلمنامه‌ یک سریال از آن استخراج شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به پنج ماه نگارش فیلمنامه این اثر طول کشیده است، درباره لزوم وفاداری به کتاب در اقتباس بیان کرد: برای جواب به این سوال ابتدا یک پرسش مهم در ذهن متبادر می‌شود، اینکه وفاداری به کتاب یعنی چه؟ باید به داستان وفادار بود یا نه؟ قطعا اقتباسی موفق است که به کتاب وفادار باشد؛ اما ابتدا نویسنده باید معیارهایی را برای خود در نظر بگیرد.

نویسنده سریال «سوران» تاکید کرد: «عصرهای کریسکان» با قلمی گیرا و جذابی قصه سعید سردشتی یا امیر سعیدزاده، شخصیت مبارز قهرمان کتاب را روایت کرده است.

هادی فیروزمندی مدیر ارتباطات سازمان سینمایی سوره نیز با اشاره به راه‌اندازی مرکز سریال سوره در این سازمان بیان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم این مرکز مساله اقتباس از ادبیات غنی در فضای نشر کشور است. پس به همین دلیل و به واسطه دغدغه مشترک به سراغ انتشارات سوره مهر رفتیم. یکی از مضامین مورد توجه در این انتشارات، آثار مرتبط به کیانوش گلزارراغب در حوزه مسایل و خاطرات مبارزات مردم کُرد در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

مدیر ارتباطات سازمان سینمایی سوره تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب این فرصت فراهم شده است تا دوستانی که به فضای مطالعات انقلاب اسلامی به ویژه اتفاقات منطقه کردستان علاقه‌مند هستند، «عصرهای کریسکان» را خریداری کنند و در عین حال دعوت شوند تا در تابستان ۱۴۰۲ به تماشای سریال آن بنشینند.

در ادامه محمد چگینی مدیر روابط‌عمومی انتشارات سوره مهر با اشاره به کتاب سیطره و اعلام آمادگی سوره مهر برای تبدیل این کتاب به فیلم و سریال اظهار داشت؛ اثر جدید کیانوش گلزار راغب با نام «سیطره» هم اکنون در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و عرضه می شود.

این کتاب خاطرات نادر کیانی، نیروی انقلابی است که طی هفت سال به حزب کومله در جنوب کردستان عراق نفوذ می‌کند. ما از همین تریبون آمادگی خود را برای ساخت فیلم و سریال از این کتاب اعلام می‌کنیم.

شایان ذکر است سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده، نویسندگی عباس ریاحی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده با اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته شده و به تولید رسیده و قرار است تابستان امسال روی آنتن رسانه ملی برود.

 

یک دیدگاه

  1. .
    محمدرضا شفیعی کدکنی کارشناس فرهنگی نوشت: بنیادی‌ترین رکن کار فرهنگی اصالت محتوا است اما صداوسیما در انتشار جعلیات هیچ ملاحظه‌ای ندارد.

    آقای شفیعی،
    عمیقاً در اشتباهید زیرا بنیادی‌ترین رکن کار فرهنگی تضاد است آقای سعید حدادیان خاطره‌ای در صداوسیما تعریف کرده که شما واقعی نمی‌دانید منطق حکم می‌کند جنابعالی واقعیت را بیان بفرمایید تا جعلیات برملا گردد و نیاز به تهمت زدن نباشد.
    چون شود پرده‌دری کار نسیم سحری، هرچه در پرده نهان است عیان خواهد شد.
    هر که عاشق‌منش افتاده و شاعرمسلک، بهر او باد صبا نامه‌رسان خواهد شد.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا