نشست اعضای اپوزیسیون کردی در پارلمان اتحادیه اروپا بدون حضور عبدالله مهتدی!/ حزب دمکرات و پژاک، ابراهیم علیزاده را به عنوان رهبر کومله قبول دارند

آکام نیوز:پارلمان اتحادیه اروپا میزبان شماری از شخصیت ها و گروه های ضد ایرانی بود.

به گزارش آکام نیوز، در این نشست، نمایندگان ۳ گروه کردی حضور داشتند، اما همانطوریکه آکام نیوز پیشتر اعلام کرده بود، به دلیل سیاست های اخیر عبدالله مهتدی، وی از سوی احزاب منحله کردی طرد شده و به این نشست هم دعوت نشد.!

در این نشست، ابراهیم علیزاده سرکرده کومله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، سیامند معینی از پژاک و مصطفی هجری از حزب دمکرات حضور داشتند.

فعالان به اصطلاح مدنی و سیاسی و روشنفکران عرب، بلوچ و ترک نیز از دیگر شرکت کنندگان در نشست بود.

میزبان این نشست، ائتلافی از فراکسیون های چپ گرا در پارلمان اتحادیه اروپا از جمله فراکسیون سبزها حضور داشتند.

پلاتفرم دمکراتیک تلاشی از سوی گروه های کردی و چپ و جمهوری خواه برای مقابله با سلطنت طلبان ارزیابی می شود.

گفتنی ست، نمایندگان پارلمان اروپا و اعضای حزب سبز و برخی از نمایندگان پارلمان سوئد هم به این نشست دعوت شده بودند.

دانیال ریاضت از اعضای پارلمان سوئد که ملیتی ایرانی سوئدی دارد، از حضور جریان های کردی در این نشست استقبال کرد و نکته قابل توجه این است که یک نفر از شرکت کنندگان هم از عدم حضور عبدالله مهتدی، ناراضی نبودند.

به گفته تحلیلگران ضد انقلاب، حضور ابراهیم علیزاده در کنار مصطفی هجری رهبر حزب دمکرات و سیامند معینی از رهبران حزب حیات آزاد کردستان، پاسخ دندان شکنی به عبدالله مهتدی بود، چرا که حزب دمکرات و پژاک بشدت از سیاستهای تک روانه عبدالله مهتدی در ماه های اخیر انتقاد داشتند و نزدیکی این افراد به ابراهیم علیزاده، تنها می تواند حامل این پیام برای عبدالله مهتدی باشد که احزاب کردی، ابراهیم علیزاده را بعنوان رهبر واقعی کومله به رسمیت می شناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا