رضا کعبی تمام رویاهای عبدالله مهتدی را با خاک یکسان کرد/رویای رهبر خودخوانده کردستان و شکست اعتبار و جایگاه پوشالی عبدالله مهتدی

آکام نیوز: استقرار گروهک های تروریستی و تجزیه طلب در خاک اقلیم کردستان عراق، یکی از معضلاتی است که گریبان مردم کردستان عراق را هم گرفته است.

به گزارش آکام نیوز، تازه ترین خبر، مربوط به درگیری روز گذشته دو شاخه از گروهک کومله است. صبح روز گذشته دو گروه از شاخه های کومله درگیرشدند. با وجود ادعای بسیار در مورد اتحاد این دو گروه، حالا با تیربار و دوشکا به جان هم افتاده اند.

درگیری مسلحانه بین جناح گروه تروریستی کومله زحمتکشان به سرکردگی رضا کعبی و جناح کومله انقلابی به سرکردگی عبدالله مهتدی، دو کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشته است.

البته این درگیری ابعاد پیچیده دیگری دارد. از جمله این که ایلخانی زاده با نیروهای خود دچار اختلاف شده و می خواهد به طرف جناح مهتدی بپیوندد اما از سوی نیروهای خود محاصره شد و به او اجازه خروج ندادند تا اینکه با ورود نیروهای ضد تروریزم اقلیم، ماجرا فعلا فیصله پیدا کرد.

تنش در اردوگاه گروه تروریستی کومله، در زرگویز در چند کیلومتری سلیمانیه، در روز گذشته به جایی رسید که مردم کردستان عراق برای حل مشکل، از پلیس اقلیم کردستان و نیروهای ضد تروریزم کمک گرفتند. نیروهای امنیتی اقلیم از شب قبل از درگیری به اردوگاه رفته و فضا را آرام کرده بودند اما در نیمه شب و پس از خروج پلیس محلی، درگیری مسلحانه روی داده و دو نیروی کومله به نام های سامان ابراهیمی و هیوا صادقی کشته شدند.

رضا کعبی، از دیگر سران کومله از نیروهای خود خواسته به حملات پاسخ ندهند. این درگیری در حالی روی داده که این دو شاخه کومله، پس از سال ها جنگ و اختلاف، پس از دو سال مذاکره دوباره متحد شده بودند. اما این اتحاد تنها ۷ ماه دوام آورد و دوباره به سوی هم تیراندازی کردند. گفته می شود اختلاف آنها، تنها دلیل سیاسی و فکری ندارد و در مورد چگونگی استفاده از قرارگاه ها و امکانات خود نیز دچار دعوا و درگیری می شوند..

عبدالله مهتدی سرکرده کومله انقلابی در ماه های اخیر و پس از اغتشاشات کردستان در رسانه ها ظاهر می شد و وانمود می کرد که قدرت زیادی دارد، رهبر کردستان است، اقتدار و محبوبیت دارد و…

این در حالی است که شمار کل اعضا و نیروهای کومله که در اقلیم کردستان عراق مستقر شده اند، حتی به ۳۰۰ نفر هم نمی رسد! اما عبدالله مهتدی، به منظور جلب حمایت های مالی و سیاسی آمریکا و کشورهای دیگر، در بیان ظرفیت های خود، غلو می کرد.

عبدالله مهتدی رهبر گروه تروریستی کومله، در اعتراضات اخیر، به دنبال آن بود که در کنار رضا پهلوی و دیگران، خود را به عنوان رهبر جنبش معرفی کند و با سفر به آمریکا و کشورهای اروپایی، وانمود کند که یکی از اصلی ترین محورهای تحولات آتی است! اما حالا همین به اصطلاح رهبر حزب، در شرایطی گرفتار شده که اعضای گروه او با سلاح به جان هم می افتند.

رضا کعبی اما موفق شد اقتدار پوشالی عبدالله مهتدی را به چالش بکشد و تمام رویاهای عبدالله مهتدی را با خاک یکسان کند و سیمایی که ایران اینترنشنال و بی بی سی از مهتدی ساخته بودند را نیز نابود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا